[TI] Tinker invlechten !

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cinnykuh

Tinker invlechten !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 10:41

Hoi hoi allemaal,

Als ik ga rijden vlecht ik altijd mijn tinker in, in een mooie merrie vlecht ze heeft zoon dikke lange haarbos dat ik anders helemaal in de knoop kom met mijn teugels haha.
Ik rijd echt bijna iedere dag en de meisjes op de manege die zuchten als ze me alweer zien vlechten :D :P

Vlechten jullie je tinker ook in voor het rijden ?

corinne1981

Re: Tinker invlechten !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:47

Mijn Tinker heeft altijd vlechten in, een keer in de week vlecht ik ze opnieuw in. Ook inderdaad omdat zijn manen met het rijden in de weg zitten maar ook omdat ze anders erg snel in de knoop gaan.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:48

In principe eigenlijk altijd. Alleen als ik een buitenrit maak wil ik het nog wel eens los laten hangen maar als ik in de bak ga rijden vlecht ik altijd in. Anders zitten me die manen alleen maar in de weg ;)
Meestal doe ik simpele vlechten, een stuk of 4-5 en als ik in de juiste bui heb dan ook een merrievlecht :j

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:49

gillian heeft dag in dag uit vlechten in,
vooral omdat hij anders als hij buiten staat op zijn eigen manen staat...
vlecht het 1x in de 3 dagen :j
soms een hengsten vlecht,
soms een simpele vlecht(maar dan eentje)
soms 4 of 5 simpele vlechten,
soms een merrievlecht,
maar het is nooit los :')

cupcake1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 10:52

ik altijd, ik zit anders in de knoop met manen en teugels + wat nog erger is: je trekt dan zonder dat het de bedoeling is een hoop manen uit bij de schoft... en dat kunnen we natuurlijk niet hebben :D

meestal een merrievlecht maar dan vanaf halverwege haar hals... behalve in de dressurles, dan is ze helemaal ingevlochten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:01

Ik rijd ook best vaak met losse manen :j
Maar omdat ik op neckreining rijdt komen de hulpen dan niet perfect door, dus als ik echt veel oefeningen ga doen en op gehoorzaamheid ga trainen dan doe ik wel even een hengstenvlecht maken :)

Cinnykuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-10 11:05

corinne1981 schreef:
Mijn Tinker heeft altijd vlechten in, een keer in de week vlecht ik ze opnieuw in. Ook inderdaad omdat zijn manen met het rijden in de weg zitten maar ook omdat ze anders erg snel in de knoop gaan.

De vlechten er in laten zitten :?
Ik het dat 1 keer geprobeerd maar dan krijg je allemaal van die kortte plukjes bij de manenkam door het rollen en scheuren breken de haren af.
Nu haal ik ze er altijd uit en zijn ze mooi gelijk nu durf ik de vlechten er niet meer in te laten zitten.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 11:13

Doen echt heel erg veel mensen hoor.
Maar als je Tinker schuurt moet je dat natuurlijk niet doen.

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 15:05

Elke dag in een vlecht. Anders staat ze er op of zit het in dr mond

lautje28

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 17:39

Ik had tijdens het rijden ook altijd vlechten in. Vaak enkele losse of een hengstenvlecht om de manen te sparen.

wat is een merrievlecht? Daar heb ik nog nooit van gehoord :S

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:26

Zoals ik het altijd begrepen heb zijn een merrie- en hengstenvlecht hetzelfde met het verschil dat een merrievlecht 'bovenlangs' wordt gevlochten en een hengstenvlecht 'onderlangs'.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 18:30

Mijn tinker staat 24/7 met vlechten in, dus ik rijd er ook mee. Ook haar staart is ingevlochten (ze tilt m amper op als ze poept...dan kan je wel nagaan hoe een witte staart er na verloop van tijd uitziet..), maar met rijden haal ik de vlecht er wel uit. Ze schuurt ook, dat houdt je toch niet tegen. Toch zijn haar manen er niet heel veel slechter van uit gaan zien:
Afbeelding

Selinaa1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:12

Mijn paard heeft ook altijd vlechten in.
gaat anders zo klitten als ik ermee rij en hij eet ze op :+
Afbeelding

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 21:19

De mijne heeft op de wei vlechten in, met buitenrijden ook. Ik heb 1x per week les en dan doe ik het in een hengstenvlecht want anders stoor ik me dat die vlechten aan mijn teugels blijven hangen :D Na mijn les pluis ik de manen dan wat uit en leg ik er terug vlechten in of laat ik het eens een nachtje los 'luchten' :D

sophiatinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:16

ik heb ook altijd vlechten in, wisselt van merrievlecht, gewone vlechten enz. dus ik heb ze ook met rijden in

shar_ianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 08:44

Hier ook altijd hengstenvlechten en daar leggen we knopen in, anders staan ze op hun manen.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 09:09

Ik heb ook altijd losse vlechten in. anders kom ik in de knoop met mijn neckrope ;) Alleen voor foto`s soms los ;)

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 12:21

Hier ook altijd vlechten in, anders eet ze die op. Of ze gaat er op staan en trekt dan hele plukken eruit. Alleen los om opnieuw te vlechen of los op de keuring. Heel soms los met rijden maar dan komen de teugels weer in de knoop.

Hmmm waarom hebben wij eigenlijk paarden met zulke lange manen als ze toch altijd in een vlecht zitten _O-

brenda0509

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 22:03

ik rijdt mijn tinkerhengst ook altijd met vlechten
heb het nu 1 keer niet gedaan het viel mee maar was niet handig...

1 keer week haal ik de vlechten los en dan vlecht ik ze weer opnieuw zodat het er weer netjes uiziet,,,,
is denk ik ook prettiger voor hem

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 23:44

Mijn tinker staat ook standaard met vlechten in, meestal losse vlechten.
Merrievlecht doe ik eigenlijk zelden, hooguit als de manen los hangen en ik er snel een vlecht in wil hebben voor het rijden.

Met rijden heb ik ook altijd manen ingevlochten, anders raak de manen in de knoop met mijn teugels.

Aniekepiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 19:52

WIj hier ook met vlechten, vooral cheyenne (langste manen van 1.20) voorpluk gaat alleen los bij extreem winterweer.. om de twee a drie weken haal ik het uit, borstel ik het helemaal uit met cowboy magic en gooi het de andere kant op en vlecht het daar in zo krijgt ze ook geen hangende nek aangezien het ook enorm zwaar is. 2 a 3x per jaar knip ik de dode puntjes eraf en zo blijft het lekker dik :)
http://lh4.ggpht.com/_uPR0VM5i9ik/TQzd2 ... %20019.JPG
http://lh5.ggpht.com/_uPR0VM5i9ik/TQjjz ... %20040.JPG
in deze status vlechten haal ik ze meestal uit

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:03

Hier staan ze met warm weer en als ze aan het werk zijn met vlechten, rest van de tijd heb ik ze gewoon los hangen... En de manen lijden daar echt niet onder, ze zijn m.i. lang zat.. :D

Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:08

Met rijden heb ik vlechten in. 4 vlechten of een hengstenvlecht.
In de wei staan ze met de manen los, helaas eten ze elkaars manen op en heb nog geen manier gevonden waarop ze dit niet doen. Met vlechten in knabbelen ze ook aan elkaars manen en voor mn gevoel blijft bij losse manen de schade beter beperkt.

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 20:14

hier ook altijd vlechten erin anders gaat ze schuren en zit t mega in de knoop...

vaak doe ik ze nie overnieuw aangezien ze een halsdeken draagt ziet t er binnen 5 min toch weer t zelfde uit :P

vaak 3 vlechten of als k zin heb meer ;)

[ITP] een koe in de sneeuw ;)

xxconchita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 11:30

Ik vlecht me rijden nooit in alleen als ik ga springen 'hoger dan 1,20m' dan wel maa rik weet neti waarom !
Maar scott heeft nog neit zulke lange manen omdat die nog maar 5 is maar ze groeien wel heel hard ,
ik denk dat ik he tvoortaan ook maar is gaat doen ;)