Sinds mei is mijn kwpner Blingh verleasd aan mijn bijrijdster. Dit omdat ik ben gaan samenwonen en ik het emotioneel, lichamelijk en financieel even niet meer trok. Het plezier was weg maar verkopen kreeg ik niet over mijn hart. Sinds Blinghetje verleasd is heb ik veel na kunnen denken wat ik uiteindelijk wilde. Toen heb ik na lange gesprekken met mijn vriendlief besloten dat Blingh meer een paard is voor een ruiter die lekker wedstrijden en fanatiek wil rijden. Voor mij is hij gewoon te moeilijk en ik wil het liefs het bos in op een paard waar ik achterste voren op kan zitten (bij wijze van). Nu weet ik ook wel dat niet iedere tinker even braaf of makkelijk is.
Waarom dan een Tinker zul je je afvragen? Vroeger op de manege heb ik leren rijden op een tinker(kruising?) En hoewel deze ook strontvervelend kon zijn heb ik leuke dingen met hem meegemaakt en is mijn liefde voor bont begonnen.
Blingh hebben mijn zusje en ik toendertijd gekocht omdat zij een paard wilde om mee naar deurne te kunnen. Nu is dat uiteindelijk helemaal anders afgelopen en rijd ze ook niet meer.
Maargoed het begon steeds meer te kriebelen en nadat ik een leuk erfenisje had ontvangen is de zoektocht daadwerkelijk begonnen en nu dan ook ge eindigd.
Vandaag is Roogs dan ook goedgekeurd en ben ik ontzettend blij!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TZN4RENV.jpg