Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Tosadog schreef:Ik fokte sowieso al niet veel.
Ik heb een merrieveulen lopen van dit jaar en die houd ik voorlopig aan, eens kijken hoe die uitgroeit. Ik heb nu (met het veulen mee)4 merries en 1 hengst, dus geen groot koppel. Het veulen kan dus prima blijven lopen.
Als alles goed gaat verwacht ik volgend jaar 2 veulens waarvan ik er eigenlijk 1 wel wil aanhouden, maar het hangt er helemaal vanaf wat er geboren wordt, misschien blijven die ook voorlopig alle 2. Qua ruimte kan het uit, dus waarom niet.
Maar fokken puur voor alleen de verkoop dat doe ik niet.
het zou best goed zijn als alles weer in wat rustiger vaarwater terecht kwam, jarenlang kon het niet op, zowel bij minis als bv rijpaarden, de bomen reikten tot in de hemel.
helaas wordt er nog steeds enorm veel salami gefokt dus dat ondereind zal sowieso wel in de uiteindelijke salami belanden. Misschien dat dat nu eindelijk door stagnerende verkopen minder wordt. Ik hoop het.
Jolandje, ik snap deze zin niet? je laat je 3 jarige merries dekken, het gaat je niet om de verkoop maar je moet verkopen om niet teveel te krijgen? Lees ik de zin nu verkeerd of wat bedoel je?![]()
ik heb drie merries waarvan de twee jongsten in het voorjaar drie worden, zij gaan dan wel gedekt worden. het gaat mij niet zozeer om de verkoop, maar op een gegeven moment moet je wat verkopen om niet teveel paardjes te krijgen natuurlijk