Iemand een nakomeling van Saporos ox?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Donnavay

Iemand een nakomeling van Saporos ox?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-10 15:41

Hee!

Ik heb zelf een veulentje van 2 maanden oud van Saporos ox!
Het is echt een stoer beest.

Ik vraag me af of iemand een nakomeling heeft van Saporos ox, ik ben namelijk benieuwd hoe ze zijn met het rijden en of zo ook een beetje kunnen springen! :D

Foto's zijn altijd welkom!

Skingraphx

Re: Iemand een nakomeling van Saporos ox?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 15:58

Ik heb jaren een nakomeling van Saporos gehad, ik heb haar verkocht omdat ik verder wilde in de sport. Leuk dier, vriendelijk en een stoer uiterlijk. Wat voor moeder zij had was mij niet bekend, wij riepen altijd dat het een fjord moest zijn want ze had wel een wat korte en brede hals en een aalstreep. Wellicht hebben ze daarom voor Saporos gekozen om wat te veredelen. Onder het zadel was ze wat stug aan de voorkant en ze miste wat talent om het zo te zeggen maar ze was o zo braaf, niet makkelijk maar wel altijd eerlijk. Springen kon ze wel maar ze was daarin wel wat lui en haar techniek liet te wensen over, ze werd ook niet echt heet van het hout maar zoals eerder gezegd..... ik denk dat ze veel van haar moeder had meegekregen en alleen haar uiterlijk van papa had doorgekregen. Ik zal even op zoek gaan naar een paar foto's.

Santos is overigens erg cute!!!!

Skingraphx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-10 16:16

Afbeelding

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 22:21

hier even fotos van Saporos zelf
mijn grote vriend O:)
en even wat extra informatie misschien wel leuk?
Saporos is een schat van een dier rij hem zelf af en toe en is er op stappen en mee weg rijden alleen komt er soms een heel grappig speels bokje door echt om van te lachen zo apart :P
al zijn kinderen die wij zelf gefokt hebben zijn allemaal echte saporosjes mooi koppie en heel lief :)
maar met rijden zijn ze meestal wat moeilijker is saporos ook.
saporos is al 19 maar nog net zo fris als toen die bij ons kwam ik dacht als ik het goed uit me hoofd zeg dat die 6 of 7 was ;)
genoeg gepraat hier de foto's ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Donnavay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 16:33

Haha! Ja ik heb bij jullie thuis wel gezien hoe die in de bak zichzelf even aan het showen was! Maar zn knappe zoon lijkt er verschrikkelijk veel op!

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:30

Ik heb er eén van Saporos ox. Hij is heel erg kijkerig en snel afgeleid, vind erg veel eng. Maar als je daarmee overweg kan, kan hij echt super lopen, vooral de zijgangen blinken uit bij hem en vindt hij erg makkelijk. Voor de rest heeft hij echt een super karakter en is hij echt enorm speels, hij wilt altijd met andere paarden spelen/pesten.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 19:58

FB -> AV

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:11

dieketje schreef:
Saporos is een schat van een dier rij hem zelf af en toe en is er op stappen en mee weg rijden alleen komt er soms een heel grappig speels bokje door echt om van te lachen zo apart :P
al zijn kinderen die wij zelf gefokt hebben zijn allemaal echte saporosjes mooi koppie en heel lief :)
saporos is al 19 maar nog net zo fris als toen die bij ons kwam ik dacht als ik het goed uit me hoofd zeg dat die 6 of 7 was ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

is saporos ox niet de volle broer van sjapoer ox?
of heb ik het nu verkeerd?

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:15

Volgens mij zijn het volle broers. Alleen sjapoer is overleden. Ik heb zelf een merrie van Sjapoer. Ook een heel fijn paardje.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 21:21

klopt zijn volle broers ;)

ze fokken ook beide het zelfde hoofd meestal door is altijd grappig om te zien dan is het even 2 keer kijken of het er 1 van saporos is of van sjapoer ;)

sorayamagic2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 12:59

dieketje schreef:
klopt zijn volle broers ;)

ze fokken ook beide het zelfde hoofd meestal door is altijd grappig om te zien dan is het even 2 keer kijken of het er 1 van saporos is of van sjapoer ;)

haha leuk!
ik heb sjapoer tot zijn laatste daagjes mogen verzorgen
was echt een geweldig diertje!
mis hem nog elke dag!
daarom is het wel leuk om meer dingetjes over hem te weten te komen enzo;p

mirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 17:57

Wij hebben n twee-jarige volbloed dochter Zapora. Leuke knappe meid!!!!

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 00:33

Mijn paard is ook een Saporos ox nakomeling. Op springwedstrijden is hij vaak de vreemde eend in de bijt tussen alle paarden met KWPN-vaders en verdraaien de speakers hun tong nogal eens op vaders naam. Springen kan die goed, komt ook deels van moederskant (Indorado).

Ik ben wel benieuwd naar het karakter van jullie Saporos kids? Hoeveel moeite het mij heeft gekost om fatsoenlijk te kunnen rijden... En dat terwijl het een ongelooflijk lief dier is! Zijn koppigheid en brutaliteit bezorgen het nodige werk.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:20

Dat komt idd bij saporos weg wat een brutaal dier als je der op zit maar in de omgang zo mak!
Ik heb ook heel wat keren naast dat paard gelegen voor die is normaal deed :P maar springen kan sap zelf ook heel goed en daar heeft die ook echt lol in dat is echt iets waar die alles voor doet :D de kids van sap die wij hebben gehad waren allemaal met inrijden super mak en echte kinder pony's hoe minder je van ze vraagt hoe beter ze het doen ;)

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:16

Inrijden was inderdaad makkelijk, opstappen en wegrijden. Dat was als 3-jarige.... In de zomer van 2009 kreeg ik hem als 5-jarige weer, net gecastreerd en net weg bij een amazone die het met hem niet meer zag zitten. Na vier maanden zag ik het ook niet meer zo zitten. Vooruit op het been? Het begon met hals optillen, hoofd omdraaien en mij recht in de ogen kijken. Vervolgens beet hij naar mijn been, vervolgens sloeg hij naar mijn been, en toen werd het rodeo. En winter. Het rijden kon niet meer alle dagen, en wat betreft de training is het met zo'n diertje dan 'alles of niets' vind ik. Afgelopen voorjaar heb ik hem weer opgepakt en sindsdien zit er een sterk stijgende lijn in. Wel is meneer steeds leniger geworden, en als hij fris is, iets geks hoort of op het voorterrein teveel paarden rondlopen, is het oppassen geblazen. Anders lig je er inderdaad zo naast! Springen doet hij met veel vermogen, voorzichtigheid en vooral gemak. En zoals jij zegt dieketje, heel mak in de omgang! Naar mensen toe in ieder geval, naar andere paarden toe is het een draak. Ik ben super blij met mijn Saporos-paardje!!!

shamyrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 20:31

Nou ik herken er veel in. Mijn saporos is nu 13 en net zo gek als toen ze 4 was. Inderdaad met zadelmak maken super lief, de 1e keer er iemand opwas het net een draak, grommen,gillen er kwam nog net geen stoom uit d'r neus. Na 3 weken sprong die jongen er een parcoursje mee rond. Ik ben echter niet van het springen en hebben wij het in de dressuur gezocht. Helaas is shamyrah vreselijk dominant en op vreemd terrein moet je dus erg uitkijken. Ze mept de grootste rijpaarden voor de neus.
Wedstrijden rijden we nu niet meer. Intussen rijd ik haar af en toe en mijn bijrijdster stoeit er mee. Wel grappig want na zoveel jaar rijden bokt ze dus nog steeds af en toe. Het lijkt wel erfelijk.
Naast haar is het de groote liefst pony die er bestaat. Mijn dochter van 7 rijd er zo mee weg. Ze weet gewoon dat ze dan voorzichtig moet doen. Ze vraagt natuurlijk ook nog niets van haar . Ze is mijn eerste eigen paardje en gaat hier ook niet meer weg. het is een super knol. Ze kent mij door en door en ik haar, mijn maatje.

TessaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 10:19

Wat grappig dat dat gecompliceerde maar ook tegenstrijdige karakter niet van ver komt! Heel herkenbaar ook shamyrah, het meppen naar andere paarden op vreemd terrein (helaas)... Rode strik standaard paraat. Alhoewel ik het idee heb dat het slaan wel wat minder wordt met de tijd.

Heerlijk he, zo'n maatje?! Bij mij is er wel grote kans dat hij op een dag weg gaat. Ik rijdt hem voor zijn eigenaar, en er is veel belangstelling. Dat zal even slikken zijn, maar dit wist ik vanaf het moment dat ik hem op stal haalde. Eigenlijk al vanaf het moment dat ik hem ter wereld zag komen (ja, zijn geboorte heb ik gezien én gefilmd!).

snowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:24

Ik heb zelf ook nakomeling van Saporos gefokt. Helaas is deze als 6 mnd oud veulen weg gegaan en ik heb haar nu uit het oog verloren. Echt een speels en ontdeugend ding.

juanitaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 16:47

ik heb een dochter van saporos ox X Anoeska
nouska is een merrie van bijna 10
ze is super lief in omgang,wil graag wat voor je doen,
leert snel,en is soms wel snel afgelijd
buiten is ze nog wel snel wat bang,
ze kan super goed lopen en is super in springen
( soms is ze wel een beetje een klummel :$)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:01

Leuk om jullie verhalen te lezen, ik ben sinds kort in het bezit van een Saporos merrie van 5 jaar oud. Haar moeder is een haflinger.
Maar wat een super lief karakter

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:05

dieketje schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Kun je mij ook een paar foto's mailen, wat een beauty om te zien.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:05

ulyse schreef:
dieketje schreef:
Afbeelding
Afbeelding

Kun je mij ook een paar foto's mailen, wat een beauty om te zien.

tuurlijk wil ik je wat foto's mailen als je in een prive bericht je email adres even stuurt ;)

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 23:06

inmiddels is Saporos al weer een tijdje verkocht laatst stond hij op marktplaats maar we zijn hem al een tijdje kwijt ;)

ulyse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 08:56

Wat jammer zeg, dat hij verkocht is. Zou je me wel een paar foto's kunnen mailen?

Sevy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-12 21:15

Sorry hoor mensen, ben wel heel sloom met reageren, ik heb Seven hs ook een zoon van saporos, leuk om te horen dat hij wel veel van zijn vader heeft. Seven is atactisch maar wel een lichte vorm. Maar ik lees veel over springen en dat kan Seven dus niet[video]. Behalve met vier benen tegelijk en zijn hoofd tussen de benen, als hij een jolig moment heeft Hahaha. Braafste paard van stal, lekker lief en makkelijk in de omgang, maar met rijden wat over enthousiast en schikt extreem snel, niet van grote tractoren e.d. Maar van kleine witte papiertjes, steentjes takjes en ga zo maar door. Zijn grootste nachtmerrie, koeien!