Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
En idd net een iets compacter gebouwd dressuurtype qua bouw. Daarom is het ook zo grappig dat mensen zo'n raar idee in hun hoofd hebben bij gelders.

. Onze paarden zijn allemaal Gelders, maar allerminst sullig en sloffend. We hebben er wat die in de optocht mee kunnen lopen zo braaf
. Maar we hebben ze ook die van een waaiend blaadje helemaal flippen. Mijn mooie Parcival merrie wordt vaak uitgemaakt voor dekhengst bij de rijpaarden. Nou ze mogen het proberen maar ben bang dat ze het verkeerde gereedschap heeft
(zie Urissa in profiel)
Ik was voorheen ook niet bekent met het Gelders paard, wij hebben haar een aantal jaar geleden gekocht om haar in te zetten voor de rijpaarden fokkerij, juist om haar (lees het gelders paard) correctheid en degelijkheid, het stabiele karakter met zeker wel de wil om te werken en het voldoende bot en fundament hebben, vinden wij dat in combinatie met een rijpaard hengst erg passend!
Slofgangen hi hi... dat zegt meer over de vrouw als over het paard!
NatasjavE schreef:Maar ik vind het dan weer heel erg jammer dat je zo'n klasse merrie niet ook eens inzet voor de Gelderse fokkerij. Wij zijn een hele kleine fokrichting en kunnen alle goede merries gebruiken.
(als je het weet hoor).
) Citaat:@Diamondhorse wauw die willen wij bij ons in het stamboek hebben (gelderse dus) ben benieuwd wat voor een gelderse veulens daar uit zullen komen.
Zou een hengst erop doen die de neklijn nog iets kan versterken (mijn mening want ik hou van de echte gelderse nekken )
Ja idd die zou wat zwaarder mogen!