Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) en die oorplukjes vind ik zelf zo schattig dat ik ze ook laat zitten. En het houdt natuurlijk viezigheid tegen om in d´r oor te komen.
Van het Stamboek mag je de baard en oorplukjes bij knippen. Dus ik zou zeggen, ga lekker je gang joh!
Vind het een stuk netter staan!! Oren doe ik bij Kado liever niet, hij heeft vorig jaar oorontsteking gehad, dus daar ben ik wat voorzichtiger mee. Die heeeeeele lange flappen probeer ik wel eens te kortwieken, maar dan moet meneer heel moe zijn, anders vindt hij het niet zo leuk ~~}>
. De staart knippen is een heel karwei, vooral met zo'n dikke staart. je moet hem helemaal uitborstelen en dan voorzichtig gaan knippen. Iedere keer opstaan en naar achteren lopen om goed te kijken of ie gelijk is, je ziet dat toch moeilijk omdat het zo'n uitwaaierende bos is. Bij de meeste kwpn'rs zie je zo'n mooi dun recht staartje op de sprongen, ik vind dat best mooi hoor.
).
Laats zag ik een foto uit de winter met oorplukken en baard dat nu in de zomer een stuk minder is geworden dus laat ik het zitten. Het enigste wat ik knip is haar staart haar manen af en toe en haar voorpluk alleen als de uiteinden zo raar stug zijn dat ze elke keer in de knoop vliegen. Sjuimpje schreef:Mooiiii!
De Friezen staan er bij mij ook altijd strak bij, weet je wat ook super is? De benen opscheren! Zonder dollen!
Ik begin altijd een handbreedte onder de knie, al het haar wat daar boven zit scheer ik weg, dan hebben ze tenminste niet van die lompe gewrichten en de sokken lijken zo veel wijder!
Het haar onder de kin wordt bij mij trouwens altijd met een tondeuse gemilimeterd.