Ze keuren de pony's. Hoe alles precies gaat en wat ze willen zien is stamboek afhankelijk (NSPS/NMPRS/NAS). Voldoende pony's rijden een 3e premie, goede pony's een 2e en super pony's een 1e premie. De allerbeste word kampioen.
Resfeber
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-10 11:35
Okeey, en als je daar komt gewoon op zo'n terrein naast elkaar staan en je moet er mee draven enzo? (beetje domme vraag maarja.. XD)
fiona1
Geplaatst: 23-08-10 11:40
Bij het NSPS werkt het als volgt;
Je pony wordt eerst op stand beoordeeld, dan moet je van de jury afstappen, dan draven dit wordt beoordeeld, als alle pony's in je rubriek geweest zijn moet je met z'n alle rondstappen, je wordt dan afgeroepen van de beste naar de minste pony in de rubriek tijdens het rondstappen kan de jury zich nog bedenken daarna opstellen en afwachten welke premie je krijgt. Alle kopnummer van de rubrieken mogen daarna strijden voor het kampioenschap van de dag.
En de premies worden verdeeld zoals Dennis aangeeft, als je kampioen wordt van je fokgebied mag je door naar de nationale kampioenschappen.
Resfeber
Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-10 11:46
Dankjewel! Nu snap ik het. Je pony moet hiervoor toch ook stamboek/stamboom hebben of niet? Daar had ik een discussie met een vriendin over maar ik wist het niet echt wat ik had ook gehoord van niet..
Mijn verzorgshet heeft ouedrs met 1e premie + Kroon en 2e premie. maar nog nooit keuring gelopen is nu aangesteld tot grasmaaier en is geruind. ik weet of je daar nog keuringen mee kan lopen? kan dat met ruinen?
Ik moet wel zeggen dat er afgelopen zaterdag een schimmelmerrie liep met een zwart leren halster. Zeiden ze niks over, maar kan me heel goed voorstellen waarom ze dat hebben gedaan, aangezien je een wit halster op dat witte koppie bijna niet zou zien.
Resfeber
Geplaatst door de TopicStarter: 25-08-10 09:50
Okey, maar het liefst hebben ze dus gewoon wit halstertje (alleen met een schimmeltje willen ze soms dus uitzondering maken).
En voor de rest goed borstelen, maar toch geen vlechten en elastiekjes of wel?