Dagje veulens kijken: fokkers omg eindh gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Dagje veulens kijken: fokkers omg eindh gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 15:34

Sorry als het verkeerd staat, weet niet waar ik het neer moet zetten :).

Ik wil as zaterdag een dagje veulentjes kijken gaan inlassen, ook ter vergelijking van die paar die ik heb gezien. Maar ik kan stad en land afrijden voor 10 minuten veulentje kijken wat niet aan mijn 'eisen' voldoet. Er lopen er vast genoeg in de omgeving. Wie kan mij op weg helpen met leuke adressen?

Ik ben op zoek naar:

Dressuur **MERRIE** veulentje
Een mooi type en apart lopen met mooi papier ivm sport/fokkerij.

Pb me met tips en liefst met prijsklasse :)

Wie bezorgen mij een mooie route voor zaterdag!? :D

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:11

In Zijtaart zit de familie vd Tillaart. Ik weet niet wat ze dit jaar verkopen. FrankavdT (dochter van) hier op Bokt kan je dat vast wel vertellen.

Urko

Re: Dagje veulens kijken: fokkers omg eindh gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 20:17

Stoeterij den Rijthof in Veldhoven. Heeft nu nog 3 veulens te koop staat. PRE met super papier (en bewegingen waar je mond van openvalt!)

www.rijthof.nl

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:04

Ik zou zeggen kijk op Sporthorses, Marktplaats, KWPN.nl, paardenfokken.nl en baken je gebied af.
Zo vind je er genoeg.

Of zocht je niet naar KWPN veulens????

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:06

Jawel maar ik vind het aanbod op sporthorses niet echt je van het, staan er weinig op en weinig goeds of het is pokke ver weg.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:09

Zonnetje81 schreef:
Jawel maar ik vind het aanbod op sporthorses niet echt je van het, staan er weinig op en weinig goeds of het is pokke ver weg.

Dan had je eerder moeten zijn of je moet langer wachten. De selekties voor de veilingen zijn geweest en de goeden aan huis verkocht, ik bijvoorbeeld had ze nog niet eens te koop toen er al vraag naar was en ze verkocht zijn.
De markt is nu afwachtend naar wat de veilingprijzen gaan doen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:10

Nou op sporthorses is het nu 5 pagina's tijdje terug 3 pagina's, ik ben al vanaf het begin vh seizoen aan het rond kijken.

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:12

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:16

Zonnetje81 schreef:
Nou op sporthorses is het nu 5 pagina's tijdje terug 3 pagina's, ik ben al vanaf het begin vh seizoen aan het rond kijken.

Ik vind dat er op dit moment vaak hele reële prijzen bij staan, maar wellicht dat jouw eisen niet overeenkomen met de prijs die je wilt betalen.
Dan kan je nog wel iets met kwaliteit vinden, maar dan moet je nog een of twee maandjes wachten

De aparte zijn zo weg, ik zag op SH een veulens staan waar ik mijn vriendin voor tipte, maar die was al verkocht.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:18

sarabande schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ik vind dat er op dit moment vaak hele reële prijzen bij staan, maar wellicht dat jouw eisen niet overeenkomen met de prijs die je wilt betalen.
Dan kan je nog wel iets met kwaliteit vinden, maar dan moet je nog een of twee maandjes wachten

De aparte zijn zo weg, ik zag op SH een veulens staan waar ik mijn vriendin voor tipte, maar die was al verkocht.

Die 5 pagina's zijn niet geselecteerd op prijs maar alleen maar op dressuur/veulen/merrie , we zoeken niet iets in de lagere prijsklasse (met de daarbij behorende kwaliteit)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:19

Zonnetje81 schreef:
Sorry als het verkeerd staat, weet niet waar ik het neer moet zetten :).

Ik wil as zaterdag een dagje veulentjes kijken gaan inlassen, ook ter vergelijking van die paar die ik heb gezien. Maar ik kan stad en land afrijden voor 10 minuten veulentje kijken wat niet aan mijn 'eisen' voldoet. Er lopen er vast genoeg in de omgeving. Wie kan mij op weg helpen met leuke adressen?

Ik ben op zoek naar:

Dressuur **MERRIE** veulentje
Een mooi type en apart lopen met mooi papier ivm sport/fokkerij.

Pb me met tips en liefst met prijsklasse :)

Wie bezorgen mij een mooie route voor zaterdag!? :D

Rhea op Bokt heeft 2 superveulens te koop. Half uurtje van Eindhoven.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:27

Zonnetje81 schreef:
Die 5 pagina's zijn niet geselecteerd op prijs maar alleen maar op dressuur/veulen/merrie , we zoeken niet iets in de lagere prijsklasse (met de daarbij behorende kwaliteit)

Dan kan ik je het beste aanraden naar een veiling te gaan, er zijn er meerdere in jouw buurt. Je hoeft alleen maar te gaan zitten en er komen veel al geselecteerde veulens voorbij.
En de prijzen op veel veilingen zijn vaak heel reeel zelfs in verhouding tot de vraagprijzen die je op SH ziet staan en waar je dan weer voor niets naartoe gereden hebt.
Laatst bijgewerkt door sarabande op 12-08-10 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:28

Ja mijn vader had er al op gekeken maar ik hoor vaak van: je moet op de veiling geen veulen kopen. Wat is daar van 'waar'?

De prijzen van vorig jaar vielen wel mee.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:30

Zonnetje81 schreef:
Ja mijn vader had er al op gekeken maar ik hoor vaak van: je moet op de veiling geen veulen kopen. Wat is daar van 'waar'?

De prijzen van vorig jaar vielen wel mee.

Veilingen haddende naam duur te zijn, die gedachte is achterhaald, integendeel vaak loop je tegen iets bijzonders aan

Sjuimpje was hier gisteren zij heeft zon voorbeeld. Kijk haar Beatrix maar eens na, heel gewone veilingprijs NMK merrie Ibop topper

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:31

Ja we hebben een paar goede veulens gezien voor prijzen tegen de 8000 euro. (prijzen hoorden we achteraf van degene waar we mee mee waren) Maar bij geen een had ik de WAUW factor en dat mag wel voor dat geld lijkt me. Toen heeft mijn vader de veulens van vorig jaar borculo bekeken en die gaan voor 4000/6000 vd hand... Voor een zelfde kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op 12-08-10 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:32

Oh ja voor 4000 euro mag je toch ook wel een fatsoenlijk veulen vinden of niet?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:34

Zonnetje81 schreef:
Ja we hebben een paar 'goede' veulens gezien voor prijzen in de 8000 euro. Toen heeft mijn vader de veulens van vorig jaar borculo bekeken en die gaan voor 4000/6000 vd hand... Voor een zelfde kwaliteit.

Daarom en Deurne en Brabant en zo liggen nog iets lager. Borkelo is een van de duurdere veilingen.
Maar je bent een dagje uit en er komen daar zon 80 veulens, daar ga je toch niet moeilijk voor doen bij mensen langs die te veel geld vragen omdat ze hun eigen spul vaak te hoog inschatten.

Een fokker kan alleen veel geld vragen als men om zijn veulen komt vragen, niet andersom, dat is de realiteit

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-10 11:39

Ik zal eens kijken vd week stond er op 1 vd veilingsites in de buurt nog geen selectie van dit jaar.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 11:46

Zonnetje81 schreef:

Ja hoor, gewoon je eigen eisen goed in je hoofd prenten en daar van uit gaan. 4000 € is in deze markt een mooie prijs, menig veulen is goedkoper ook op de veilingen en ook als er z.g. een hogere prijs voor betaald wordt.

Je kan vaak ook afspraken met een verkoper maken voor de veiling als je iets ziet dat je wilt hebben.

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:10

sarabande schreef:
Daarom en Deurne en Brabant en zo liggen nog iets lager. Borkelo is een van de duurdere veilingen.
Maar je bent een dagje uit en er komen daar zon 80 veulens, daar ga je toch niet moeilijk voor doen bij mensen langs die te veel geld vragen omdat ze hun eigen spul vaak te hoog inschatten.

Een fokker kan alleen veel geld vragen als men om zijn veulen komt vragen, niet andersom, dat is de realiteit

Ik vraag me af waar jij deze wijsheid weer vandaan haalt.... Hoe vaak heb je de laatste tijd zelf voor veulens "geshopt"?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:21

sarabande schreef:
Zonnetje81 schreef:

Ja hoor, gewoon je eigen eisen goed in je hoofd prenten en daar van uit gaan. 4000 € is in deze markt een mooie prijs, menig veulen is goedkoper ook op de veilingen en ook als er z.g. een hogere prijs voor betaald wordt.

Je kan vaak ook afspraken met een verkoper maken voor de veiling als je iets ziet dat je wilt hebben.

De beste veulens veulens komen niet op de veiling Sarabande die worden thuis verkocht.

Veulens uit veulenboekmerrie's die niet stamboek kunnen worden brengen inderdaad geen 8000 op. Maar met zo'n merrie zou iemand niet eens moeten fokken.

xlisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:22

Urko schreef:
Stoeterij den Rijthof in Veldhoven. Heeft nu nog 3 veulens te koop staat. PRE met super papier (en bewegingen waar je mond van openvalt!)

http://www.rijthof.nl

ik zou ook voor deze gaan. Mooie veulentjes met super bewegingen ! Voor nummer moet je maar PB'en.
Groetjes

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:22

Rhea schreef:
Ik vraag me af waar jij deze wijsheid weer vandaan haalt.... Hoe vaak heb je de laatste tijd zelf voor veulens "geshopt"?

Ik sprak in algemene zin, maar je voelt je duidelijk aangesproken :(:) .

sambagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:26

Urko schreef:

http://www.rijthof.nl

Als je dan toch iets van PRE zoekt, dan misschien 1 van de veulens van Chikiboy?? Zie mijn onderschrift. Merrie veulen staat ter bezichtiging in NH, oké dat is geen NB, maar deze veulens verdienen wel even aandacht! Zijn overigens allen gezond en kunnen niet wachten op een nieuw permanent thuis

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-10 19:27

Zonnetje81 schreef:
Ja we hebben een paar goede veulens gezien voor prijzen tegen de 8000 euro. (prijzen hoorden we achteraf van degene waar we mee mee waren) Maar bij geen een had ik de WAUW factor en dat mag wel voor dat geld lijkt me. Toen heeft mijn vader de veulens van vorig jaar borculo bekeken en die gaan voor 4000/6000 vd hand... Voor een zelfde kwaliteit.

En hoeveel veulens daarvan waren ook echt verkocht? De eigenaren boden gewoon mee en verscheidene veulens zijn ook gewoon weer mee naar huis gegaan.