Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
want ik heb hem al 9 jaar en hij gaat pas weg als hij het zelf opgeeft.
Arabiertjes zijn naar mijn mening, als je hun vertrouwen eenmaal hebt gewonnen, echt de aller aller beste paardjes die er zijn
Zo ongelooflijk trouw! Ik heb met dat beestje in zo'n korte tijd zo'n band opgebouwd. Zo'n band hebben met een paardje had ik nooit ervaren, je kan wel stellen dat ik er nog vaak met veel plezier aan terug denk

Karin schreef:Ik blijf het toch apart vinden, dat beeld dat veel mensen hebben van Arabieren.
Arabieren zijn over het algemeen gevoelig en alert en ze willen graag voor je werken, maar dat betekent niet meteen dat ze maar als een ongeleid projectiel door het leven schieten.
Ik hoor wel eens dat de egyptische arabieren iets "nerveuzer" zijn dan de spanjaarden/russen/poolse.
dan schroomt hij niet, staart erop en dansen maar !!!!! Hij is daarna ook gelijk weer relaxed aanwezig, niks aan het handje.
)

Karin schreef:Ik blijf het toch apart vinden, dat beeld dat veel mensen hebben van Arabieren.
Arabieren zijn over het algemeen gevoelig en alert en ze willen graag voor je werken, maar dat betekent niet meteen dat ze maar als een ongeleid projectiel door het leven schieten.
).
. Enige is dat ze over het algemeen sensibeler zijn dan andere paarden, je kan ze vaak alleen met je zit al rijden en hoeft alleen maar aan de draf te denken en ze gaan al in draf. 
Maar toch, ze luisterde precies naar wat je wilde, wilde je een rustige draf; kwam er rustige draf. Wilde je geen galop, kwam er geen galop. Als je zelf een rustig iemand bent zijn het de perfecte paardjes. Ben je zelf ook van het type adhd, gaat het hard tegen hard, en is het waarschijnlijk een iets minder goede combinatie