[TI] wie rijdt met een barefoot cheyenne op een tinker?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ansje325

wie rijdt met een barefoot cheyenne op een tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 22:39

ik overweeg om een barefoot cheyenne aan te schaffen, maar ik hoor best veel wisselende verhalen. De een is razend enthousiast, de ander wil er absoluut geen meer. Ik heb zelf een grote brede tinker. Wie heeft er ervaring mee?

KootMiraDrum

Re: wie rijdt met een barefoot cheyenne op een tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 23:51

Ik heb alleen maar Barefoot's op mijn tinkers en fjord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:02

Ik heb een cheyenne type, alleen geen barefoot. Ik vind het niet prettig eigenlijk. Ik heb het idee dat mijn benen naar achteren worden getrokken. Ik heb ook het idee dat ik op het zadel zit ipv in het zadel. Naar mijn gevoel minder stevig. Ik heb ook het idee dat de pad met inlages soms tijdens het rijden niet helemaal blijft zitten.
Mijn stalhoudster heeft de Cheyenne en heeft ook zo haar bedenkingen, maar goed het is voor een ieder weer anders. Mijn tinker is een echte cob, maar geen rond type, qua buik.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:13

Een boomloos zadel doet je beseffen dat de onafhankelijke zit die sommigen denken te hebben helemaal niet zo onafhankelijk is ;)

Barron

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:25

Voor mijn tinker, breed en rond, heb ik diverse zadels geprobeerd en niks wat echt goed lag. Dus een Barefoot geprobeerd en dit was een uitkomst. Ook had mijn paard veel angst voor het zadel, maar nu niet meer. Het zadel is soepel en licht. Misschien is het voor jezelf even wennen, maar ik zit er ook fijn op. Het enige wat ik merk dat zadel bij het opstappen wel makkelijker schuift in combinatie met de bouw van mijn tinker. Aangezien ik altijd met een krukje opstap is probleem ook ondervangen. Wellicht is een test zadel wat? Om eerst eens te proberen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 00:29

KootMiraDrum schreef:
Een boomloos zadel doet je beseffen dat de onafhankelijke zit die sommigen denken te hebben helemaal niet zo onafhankelijk is ;)

Dat weet ik, toch bevalt ie niet ;)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:16

Ik heb ook een Barefoot Cheyenne en ik vind het heerlijk. Heb ook niet het idee dat ik er op zit, voor mij voelt het als een heerlijk stoeltje waar ik in zit ;). Overigens zit er wel degelijk verschil tussen een Barefoot Cheyenne en 'dezelfde' versie van een ander merk. Een stalgenootje van mij had deze namelijk en iedereen die van haar zadel naar de mijne stapte bevestigde dat er een wereld van verschil in zit......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:26

Hier zijn ze beide. En beiden vind ik persoonlijk niet fijn, degene met de cheyenne ook niet erg.
Het is ook maar net wat je gewend bent, ik heb liever een boom zadel.
Maar anderen rijden 100 maal liever boomloos, misschien eens een tijdje uitproberen? Je hebt testzadels bij barefoot.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:31

Ik heb op mijn grote tinker een cheyenne liggen. Heerlijk!

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 09:55

Heb er verschillende Tinkers mee gereden. Kan er op zich prima mee rijden, alleen krijg ik last van mijn heupen/bekken, doordat ik breder zit dan op een boomzadel. Op een smallere Tinker rijd ik er zo mee weg, op een echt lekker brede gaat het me snel pijn doen. Helaas dus niet geschikt voor mij.

eye4cobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:41

we hebben een barefoot cheyenne mt 1 ..mt 1 ligt als een huis.!!En je zit er lekker diep in.
Hij kan op een grote shetlander maar ook op een mega ronde tinker..zijn er heel tevreden over.
Mt 2 hebben we gehad..zat id.d er breed..maar paste ook erg goed.
(natuurlijk niet meer op de schet :D )
wat ik als super prettig heb ervaren +:)+
is dat de pommel is ook verwisselbaar is....en je op de cheyenne fenders met westernbeugels en dressuur beugelriemen kan gebruiken.

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:45

Ik heb op mijn tinkerkruising ook een barefoot cheyenne..
Ik heb heel veel zadels geprobeerd, maar er paste niets..

Ik ben erg blij met mijn zadel, het ligt goed op pablo, ik zit er lekker in.. wat kan ik nog meer willen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 13:09

wij hebben een cheyenne (oud model) en een cherokee (nieuw met vps)
ik heb het idee dat de cheyenne zonder vps wel stabieler ligt, voordeel van het vps-systeem is echter wel dat je voor korte ritjes geen extra pad met inlages hoeft te gebruiken.

kan je alleen maar aanraden een testzadel aan te vragen.
ik heb bv de london ook gehad, en dat vond ik voor mij geen geschikt zadel terwijl anderen er dan weer helemaal weg van zijn ;)

ansje325

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 14:31

bedankt allemaal voor de reacties. Ik hoor dat je een testzadel aan kunt vragen. Hoe gaat dat in z'n werk en waar kun je dat aanvragen? En weet er iemand een verkooppunt in Brabant? Ik vind het wel fijn als er iemand zo'n zadel komt passen, ik weet er te weinig van om te zien of een zadel echt past.....

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:06

marjolein__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 15:15

ik heb ook al bijna 3 jaar een barefoot cheyenne (maat 2) op mijn tinker liggen en wil nooit meer anders!

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 18:02

Ik heb er eentje in de kast liggen: het proefzadel zat en reed heerlijk, het nieuwe zadel heb ik een paar maanden 'ingereden', maar hij bevalt niet: Ik zit gewoon niet stabiel, ondanks dat zowel het paard als mijn bips wel een maatje 2 kunnen gebruiken :P

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 00:26

Jep, ik heb mijn Tinker er een jaar mee gereden, en nu rij ik met een Wintec, maar pak nog regelmatig mijn Barefoot erbij om mijn onafhankelijke zit te testen :D ;)
Peerd loopt er geweldig onder. Let wel goed op met opzadelen; zorg dat de ruggengraat en de schouders vrijliggen en ik vond het fijn om op te stappen met een krukje (wat ik overigens ook doe met de Wintec)

Scarlett89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 00:16

Ik heb een best grote ronde Tinker gereden en wij gebruikten een barefoot nevada... Heerlijk! :)

Muuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:02

Ik rijd ook met een cheyenne met vps op onze tinker.
Eerst hadden we een cherokee, deze paste ook perfect op haar.
maar mijn persoonlijke smaak gaat toch meer uit naar de cheyenne :) !

Andrea_
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:45

Ik rijdt met een Freemax Evo boomloos zadel op Balou.
Ben ik super blij mee!

shetlandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:08

Ik heb eerst een oud model barefoot cheyenne gehad.
Ben nu over naar een nieuw model Barefoot Cherokee met VPS.
Heerlijke zadels! Voor mij niks anders meer.

Beide zadel lagen prima maar voor mijn houding is de Cherokee beter, geeft net wat meer steun voor m'n benen. En bij de Cheyenne had ik hele erge stoelzit als houding. Bij de Cherokee zit ik veel beter qua houding.

FleuryJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 20:04

Ik heb ook een barefoot cheyenne op mijn vezorgtinker liggen. Vind het heerlijk om mee buiten te rijden! Vooral met de fenders erbij. Voor dressuur vind ik het wat minder geschikt want ik zit er echt zo relaxed in dat ik de neiging heb mijn benen af te steken en dat vind ik lastig met de dressuur rijden maar dat doen we ook niet zo vaak :D
Waar woon je ergens in Brabant? Ik bij Tilburg in de buurt dus als jij ook in de buurt woont kunnen we misschen wat regelen voor een testritje?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 17:49

Ik ben ook barefoot fan, ik heb alleen zelf een nepperd :+
Maar heb zowel de Cheyenne getest als de London en vooral van de London ben ik he-le-maal weg <3 ooit als ik centjes heb (en weer rij :+ ) :$ komt er een london!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-10 16:30

heb een cheyenne gehad, beviel me niet, lag me niet stabiel genoeg op de rug, hij gleed nogal.. Heb nu een Arizona en Nevada, die liggen als een huis. heb ook een missola nut, maar die ligt op mijn brede korte stinkie Bonita niet zo lekker, op Bries en Boyan nog niet uitgetest..