Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dat het dekgeld dan zo goedkoop is, en bij geen drachtigheid je niet hoeft te betalen is dan weer mooi meegenomen 
Dwyne schreef:Op dekgeld zou ik niet besparen....ok als een hengst goed bij je merrie past en hij is goedkoop/ in de aanbieding dan is dat leuk meegenomen. Maar ik kijk toch echt eerst naar wat er verbeterd moet worden aan de merrie en kies daar een hengst bij uit, ongeacht het dekgeld...

Pollewoppy schreef:Als je een hengst al eerder op het oog had, maar er niet mee fokt omdat je het dekgeld te duur vond, vind ik er niks mis mee om gebruik te maken van zo'n aanbieding. Voorwaarde blijft idd dat de hengst bij de merrie past. Het moet wel een weloverwogen keuze blijven. Alleen afgaan op de prijs van het dekgeld vind ik geen weloverwogen keuze.
fokfanaat schreef:toch moet de hh met zulke dingen wel uitkijken, hij zal zo ook op merries gebruikt gaan worden die anders niet gedekt hadden geworden, en die beter ook niet gedekt zouden worden, Zo komen er ook mindere veulens in omloop en dat doet de naam van de hengst geen goed.