MissBambi schreef:Nee.. jong paard eigen is het ook niet

ongewenst gedrag straffen we dmv terug zetten, zouden we dit niet doen loopt het binnenkort helemaal verkeerd ben ik bang.......
degene die met hem bezig is geeft zelf aan dat ze dit nog nooit heeft gezien (zij heeft een keer eerder een haflinger doorgereden en die was zover ik weet wel eigenwijs.. maar niet zoals die van ons

)
Zij heeft een keer eerder een haflinger doorgereden en die was wel eigenwijs maar niet zoals die van ons?
Tja,hier begint het verhaal eigenlijk al niet naar mijn zin

,je laat een driejarige doorrijden door iemand die dat pas één keer eerder gedaan heeft.Zou ervoor kiezen om dit door proffesionals te laten doen.Deze mensen hebben dagelijks verschillende jonge paarden in handen waardoor de kans van slagen veel groter is.
En een dier bestempelen als eigenwijs,nee er gaat iets in het opvoeden/doorrijden niet goed waardoor het nog erg jonge dier het gewoon niet snapt.Deze zal dus op een geheel eigen wijze toch proberen de hulp uittevoeren,er gaat dus iets niet goed in de aanwijzing.
Dieren worden niet eigenwijs geboren maar opvoeder laat een steekje liggen.
Oja en waar jij bang voor bent dat het binnekort helemaal verkeerd gaat lopen,gaat uitkomen als je nu niet het roer omgooit.
Zoek iemand met kennis van zaken,leg het probleem niet bij het dier,maar denk heel diep na welke steek jullie laten vallen.
Nu is het nog niet te laat en wat ook nog weleens wilt helpen.Gooi je dier nog lekker deze zomer op de wei en ga volgend voorjaar met hem aan de slag.Dier is erdan in zijn lijf en in zijn hoofd meer aan toe (haflingers zijn pas laat volwassen,groeischijven sluiten pas met 5 jaar)en ga onder goede begeleiding aan de slag.