KWPN Welk geboorte jaar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shettepret

KWPN Welk geboorte jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 19:33

Hoi,

Hoop dat het hier goed staat...

Als de naam van een kwpn-er met een F begint van welk jaar is hij dan?
We schatten hem 10 à 11 jaar, maar het kan natuurlijk zijn dat ze zomaar een naam gegeven hebben.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:36

Nouja, als het een officiele F is.. Dan is je paard 23 jaar :=
Dit jaar is ook de F, en gezien er 23 letters worden gebruikt bij het KWPN is het cirkeltje weer rond..

Dus ik hoop dat ze je paard zomaar een naam hebben gegeven :+ Zit er geen papier bij?

LovesTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:36

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:37

Petulan, is dat zo, 23 letters in gebruik? Dat wist ik niet, welke niet dan en waarom niet?

Amaryllis

Re: KWPN Welk geboorte jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:38

X Y en Q doen niet mee :) Waarschijnlijk omdat hier te moeilijk namen mee te maken zijn? Haha, de officiele regels weet ik eigenlijk niet :+

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:40

Apart, er zijn vast genoeg leuke en aparte namen te verzinnen met die letters. Maar goed, als het paard waar TS het over heeft echt officieel met een F begint, is het paard ouder dan ze denkt...

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 19:41

kleinvosje schreef:
Apart, er zijn vast genoeg leuke en aparte namen te verzinnen met die letters. Maar goed, als het paard waar TS het over heeft echt officieel met een F begint, is het paard ouder dan ze denkt...

Klein beetje ja :+

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:16

Dan hebben ze hem zomaar een naam gegeven! We krijgen nog foto's van Ferry (zo heet hij dus) als veulen en die zijn niet zo lang geleden gemaakt. Hij zou papieren moeten hebben maar die zouden eerder niet mee gegeven zijn. Hij is vandaag gechipt want dat was hij nog niet. We weten de afgelopen 3 eigenaren en het is nu even zoeken nog naar de fokker. Lekker vaag verhaal!;-) Anyway bedankt voor de reacties!!!

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 20:20

Goeie vraag van mijn moeder....
Mijn zusje heeft hem als Ferry gekocht, stel nou dat zij dat niet goed hadden en hij Verry heet? (dan is het wel een rare naam maar wie weet...) Zou het dan wel kunnen kloppen qua leeftijd? Zijn vader is overigens Samber, moeder is nog onbekend!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:22

De V is uit 2002 als ik me niet vergis, dus dat maakt je paard dan 8..
Dan issie wel veel door de hand gegaan, als er hiervoor al 3 andere eigenaren geweest zijn zeg. Maar, das het topic niet :+
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 16-06-10 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:22

Kijk maar in het lijstje van LoveTessa, daar staat het precies. De V is van 2002, dan zou hij dus een jaar of 8 zijn.

Overigens vind ik het een behoorlijk vaag verhaal met die naam en dat de papieren kwijt zijn en hij niet gechipt is. Ik zou hem persoonlijk laten staan omdat ik het niet vertrouw.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 20:23

Hmm, ik vind het een vaag verhaal. Drie eigenaren gehad, geen chip? Dan zijn er een aantal mensen flink illegaal bezig geweest. Wel papieren maar niet bij het paard? Dan zou ik nog even hard achter mijn oren krabben voordat ik em kocht, klinkt als geen zuivere koffie.
Als het met een V is, Very, Dan zou die 8 zijn...

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-10 21:45

Vaag verhaal is het zeker! Wij (ik en mijn zusje) kennen het paard al 2 jaar en hebben ook voor ze hem kocht gereden! Paard mankeert niks en is top in orde! Alleen het papier werk even in orde hebben voor zijn paspoort, daar moeten we het voor weten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:40

Het paard is dus al van jullie, heb je de papieren ook dan?

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:45

weet je ook zeker dat ie röntgenologisch tip-top in orde is?
hoe dikwijls is er een talentvol jong dier voor een hoge prijs te koop, word afgekeurd op de foto's en word vervolgens "papierloos" verkocht?(omdat bijv. de naam van de fokker daar belang bij heeft)
röntgenologisch slecht wil NIET zeggen dat hij ergens last van heeft, echter maakt het een paard wel stukken minder waard.
ik kan nog veel meer verzinnen aan "verborgen" gebreken...
hebben jullie het paard wel klinisch laten keuren?

je zusje heeft er een fijn paard aan, dat is hartstikke mooi!
jullie kennen hem al langer en daar baseer je zijn gezondheid op, dat is wel een redelijke indicatie.
hoewel het een vreemd verhaal is, wens ik jullie heel veel plezier en geluk met Very of Ferry...

DiamondDaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:54

Had even voor je gekeken op paarden fokken daar stonden deze paarden met de v

VALESKA 2002 SAMBER HYRIGITTE ROSSINI merrie KWPN
VANONS 2002 SAMBER NIKITA HOLLAND ruin KWPN VB B-spr; B-drs
VARIANT COLOURS OF SAMBER 2002 SAMBER MIDA HAMAR ruin KWPN Stb. B-drs
VENICE 2002 SAMBER BEA NURPRIMUS merrie KWPN
VENUS SQS 2002 SAMBER MELLAROSSIE ROSSINI merrie KWPN
VITA 2002 SAMBER NIKITA AHOY merrie KWPN ster
VURELLIE 2002 SAMBER CURELLIE CAMBRIDGE COLE merrie KWPN

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 22:56

uh, ja? dat de V uit 2002 komt was hier al bekend.
en dat de F nu geboren worden, of 23 jaar zijn, was hier ook al bekend.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:05

kleinvosje schreef:
Apart, er zijn vast genoeg leuke en aparte namen te verzinnen met die letters.

Meer dan 10.000 ook?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:15

Chippen is volgens mij vanaf 2001 verplicht, dus dan moet hij zeker ouder zijn.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:17

DiamondDaan schreef:
Had even voor je gekeken op paarden fokken daar stonden deze paarden met de v

VALESKA 2002 SAMBER HYRIGITTE ROSSINI merrie KWPN
VANONS 2002 SAMBER NIKITA HOLLAND ruin KWPN VB B-spr; B-drs
VARIANT COLOURS OF SAMBER 2002 SAMBER MIDA HAMAR ruin KWPN Stb. B-drs
VENICE 2002 SAMBER BEA NURPRIMUS merrie KWPN
VENUS SQS 2002 SAMBER MELLAROSSIE ROSSINI merrie KWPN
VITA 2002 SAMBER NIKITA AHOY merrie KWPN ster
VURELLIE 2002 SAMBER CURELLIE CAMBRIDGE COLE merrie KWPN

Van Variant zou je als je het Engels uitspreekt nog wel Very kunnen maken...
Maar denk niet dat het zo is.

Zou toch op de papieren wachten voor je hem koopt, TS...

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 12:40

Even voor de duidelijkheid... hij is al gekocht! En is puur bedoelt om recreatief mee te rijden... bosritten en een beetje dressuren. Het is een ruin dus zijn er verder niks mee van plan. DA zegt dat hij gezond is... Stalgenoot heeft de papieren (Ferry is van het nichtje van ons stalgenootje gekocht. Had geen tijd om 2 paarden te onderhouden). Dat nichtje heeft hem gekregen van de eigenaar daarvoor omdat ze hem altijd verzorgde. En die man heeft hem als veulen gekocht. Paard heeft altijd in de wei gestaan dus vandaar dat het chippen (vond zij) niet nodig was. Als het sinds 2001 verplicht is dan zal hij idd 11 jaar zijn. Maar ja, dan nog zijn er nog paarden die nog steeds niet gechipt zijn... Niet bepaald slim maar ja...

Anyway... Bedankt voor de reacties!
Heb de informatie die ik wilde weten zeker gehad.
Thanks!!
Laatst bijgewerkt door Shettepret op 17-06-10 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:42

MrMambo schreef:
Even voor de duidelijkheid... hij is al gekocht! En is puur bedoelt om recreatief mee te rijden... bosritten en een beetje dressuren. Het is een ruin dus zijn er verder niks mee van plan. DA zegt dat hij gezond is... Stalgenoot heeft de papieren (Ferry is van het nichtje van ons stalgenootje gekocht. Had geen tijd om 2 paarden te onderhouden). Dat nichtje heeft hem gekregen van de eigenaar daarvoor omdat ze hem altijd verzorgde. En die man heeft hem als veulen gekocht. Paard heeft altijd in de wei gestaan dus vandaar dat het chippen (vond zij) niet nodig was. Als het sinds 2001 verplicht is dan zal hij idd 11 jaar zijn. Maar ja, dan nog zijn er nog paarden die nog steeds niet gechipt zijn... Niet bepaald slim maar ja...

En dat zijn dan de paarden geboren voor 2001 ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:45

gr_roos schreef:
MrMambo schreef:

En dat zijn dan de paarden geboren voor 2001 ;)

Nee hoor, want ook die paarden moeten gechipt zijn. Die verplichting geld namelijk voor ALLE paarden, en niet alleen voor de paarden geboren na 2001.

Overigens heb je ook helemaal niks aan dat lijstje van paardenfokken.nl. De paarden op die site worden ingevoerd door mensen die dat leuk vinden. Meestal is dat de eigenaar of fokker van het paard. Als die daar geen behoefte aan heeft of het paard niet interesant genoeg vind dan komt je paard dus niet op die site te staan.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:50

Weet ik, alleen er zijn genoeg oude paarden ( spreek van 3 paarden die ik gekend heb, inmiddels overleden) die niet gechipt zijn en het erf niet verlaten. Het ging in 2 gevallen om 35+ en 1 25 jarige. DA zette de enting ook nog gewoon in de kleine vaccinatieboekjes en vroeg niet om een paspoort.

Wil alleen aangeven dat een ouder paard eerder zonder chip kan zijn dan 1 geboren na 1-1-2001

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:52

Als het paard papieren heeft staat daar zijn leeftijd in. Als het paard géén papieren heeft kan alles een gok zijn. Leeftijd, naam en zelfs ras.