We hebben een tinker en een kruising merrie, beiden rond de 1.50 groot.
Nu hebben we het geluk dat we weide en stalling hebben waarvoor we niets hoeven te betalen. Ze hebben het dus zeer goed!
Het probleem is echter dat onze vier kinderen graag willen rijden. Na longelessen op de tinker en wat los stappen en draven komen we niet echt verder. De twee oudsten 'rijden' ze zijn 8 en 6 jaar en vrij klein van postuur. Onze derde van 3,5 heeft ook al de ambitie

Op de tinker gaat het allemaal wel enkel hulpen geven gaat dus niet, ze zijn beiden vrij serieus maar hulpen geven op de zweetbladen van een zadel is natuurlijk niet zo handig en gaat dan vaak over in een schopje waardoor ze het verkeerd aanleren. Daarnaast is de oudste niet zo een held en kan de tink, als ze los rijdt, wel eens wat voorwaarts zijn.
Nu zoeken we eigenlijk een pony bij. De kinderen vallen volledig voor shetlander of a-kleine b pony. Nu zijn dat natuurlijk mooie maatjes voor hen maar aangezien wij beiden ook rijden en onze kruising merrie niet echt een relax buitenrijpaardje is (nog niet kan wel komen) zouden we toch liever een maatje hebben waar ik eventueel ook op zou kunnen 1 keer per week ik ben overigens 1.60 en normaal gebouwd. Shetlander zou dan dus afvallen en een a pony in principe ook. Een grote b-kleine c zou eventueel wel gaan maar dan moet die al stevig gebouwd zijn.
Wat zouden jullie doen? Voor de kids toch een kleinere pony aanschaffen waar zij tenslotte veel plezier aan beleven en evt deze tuigen zodat we toch nog eens samen weg kunnen of toch voor een iets grotere gaan waar ze langer mee vooruit kunnen maar die toch een stuk kleiner is dan de tink?
Ons budget is ook niet zo heel hoog daar moet ik wel eerlijk in zijn het boeit ook niet of er papieren of iets bijzitten of al wat ouder is zolang maar braaf vinden we.
Hij deed ook vrijheidsdressuur en heeft veel kindjes van de angst afgeholpen