Ik was zo ongelooflijk blij! Na 2.5 week te laat was hij daar eindelijk! Een hengstje!
wat ik wou, 2 maan oogjes en geweldige lieve vlekjes

Maar ik kreeg gelijk een raar gevoel toen ik hem zag, hij zag er prima uit maar toch...
Na een half uur kon hij nog steeds niet lopen, naja kan, het kan vaak 2 uur duren.
Maar toen anderhalf uur later nog niks, hij probeerde het wel maar zag er zo zwak uit!
Dus wij gingen Fleur melken en hem even wat voeren omdat veulentjes binnen de eerste 3 uur hun eerste moedermelk binnen moeten krijgen...
Hij had vreselijk dronken en Fleur vond alles best! Ze lette vreselijk goed op maar vertrouwde ons gelukkig 100 &

Ik voelde me er niet goed bij en zei tegen me vader dat ik de DA erbij wou... half uur later was die er. Hij
heeft het veulentje helemaal onderzocht en het was niet goed...
temperatuur was te laag en ogen waren niet mooi roze maar donker paars... niet veel later ook nog de mond en neus.
Hij zei dat het veulen ziek geboren was, met een soort allergie voor iets, Fleur had
blijkbaar een stofje niet aan gemaakt wat hij nodig had om ziektes te bestrijden. Hij zei dat veulens die dit hebben meestal de eerste 24 uur niet overleven... ik kon niet meer, ik barste gelijk in tranen uit...
de kans wat 50/50... Pippin, het veulen, kreeg van alles en nog wat van DA, hij zei dat we hem goed
warm moesten houden, uit de zon en melk moesten geven uit de fles maar alleen als hij wou...
Als hij niet wou drinken was de kans erg klein dat hij het nie tging halen...
En helaas, hij wou nie tdrinken. We hadden hem samen met fleur uit de paarden wei gehaald en onder een paar bomen neer gelegt met veel gras en schaduw. Het veulen
op een berg stro met kruiken en 3 dekens. Maar het hielp niet. hij begon enorm te snotteren en
wou maar niet drinken. Me zusje en ik zijn constant bij hem gebleven, me ouders, broer en vrienden kwamen afentoe ook er even bij zitten, hij werd vreselijk vertroeteld maar heeft hier
niet lang van mogen genieten... om 5 uur, 13 juni is hij overleden :'(
Hier de eerste en laatste foto's van onze lieve kleine Pippin... Fleurtje maakt het goed, ze snapt alleen nog niet dat haar veulen weg is en staat nog steeds over hem te waken...

poging tot opstaan

Fleur, me broer en zusje bij Pippin

Hier was hij overleden... afscheids foto's

lieve kleine Pippin... vaarwel kleintje...

Ik moest wel even een traan wegvegen, dat arme wezentje.. het mocht niet zo zijn