Ze heeft vorig jaar de hele zomer bij de hengst gelopen samen met haar dochter Maya van 6, ze is vorig jaar 5 juni bevallen van een hengstveulen genaamd Barclay, daarna hebben we geen van alleen ooit enig teken van hengstigheid gezien en aangezien Little normaal nogal bitchie is naar de andere paarden en dat nog wat erger wordt wanneer ze een veulen heeft (ze verdedigde Maya nog tegen de hengst toen die al 3 jaar was en hengstig) zijn we er dus maar vanuit gegaan dat ze niet weer gedekt was.
Maar zo rond februari begon ze toch wel heel erg buikig te worden en inmiddels bestaat er weinig twijfel meer. Gezien de omstandigheden had ik er zelf op gegokt dat ze dan waarschijnlijk drachtig is van haar veulenhengstigheid en dan zou ze uitgerekend zijn rond 23 mei maar die datum is inmiddels allang geweest

Ze begint pas de laatste week een uier te krijgen, vorig jaar was de uier goed gevuld een dikke week van tevoren, had ze harsjes ong. 2-3 dagen van tevoren en een drup melk de middag voor het 's nachts geboren is. Dat was overigens een perfekt te voorspellen bevalling, we hebben niet gewaakt, geen birth-alarm oid gebruikt en toch zijn we erbij geweest omdat het die middag gewoon erg duidelijk was dat het die nacht zou komen.
Overigens was ze vorig jaar bijna 2 weken overtijd en van Maya was ze royaal 2 weken overtijd.
Ik ben benieuwd wie er een gokje durft te wagen, zowel qua datum als kleur en geslacht.
Little heeft dus nu 2 kinders; Maya van 6 die vos geboren is en Barclay van net een jaar oud die bruin geboren is, die is van dezelfde hengst als het veulen waar ze nu drachtig van is.
De hengst waardoor ze is gedekt is bruin, komt uit een bruine vader en moeder en hij heeft nu 3 (jawel) bruine hengstveulens.
Little zelf is (hoogstwaarschijnlijk) een roodschimmel, dus vos geboren.
Ik hoop zelf op een merrieveulen wat zwart is en hopelijk geen schimmel maar ik weet ook dat die kans niet erg groot is

Foto's van vrijdag 11 juni;

En d'r tietjes; (er lijken harsjes aan te zitten maar das vreemd aangezien me dat niet is opgevallen toen ik de foto maakte dus ik denk dat het door de flitser komt)

De aanstaande papa;

Maya;

Barclay;

!