Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Olga88

Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:31

Ruim 2 weken geleden zijn de 2 haflingermerries op stal bevallen van 2 gezonde veulentjes. Een merrie en een hengstje.

Afbeelding
Haflingerhengstje Aylin.

Afbeelding
Haflingermerrie Romara.

Beide veulentjes zijn vorige week gebeten door de hond op stal. Een hele lieve hond maar helaas werd de hond niet altijd goed in de gaten gehouden en is op de 1 of andere manier de wei ingeglipt en heeft de 2 veulens gebeten. Het merrietje heeft een flinke wond op d'r achterbeen en het is maar afwachten hoe dit afloopt. Het hengstje heeft verschillende vleeswonden, ziet er erg vies uit maar geneest vanzelf. Regelmatig afspuiten is het advies van de DA.

Merrie:
Afbeelding
Afbeelding

Hengstje:
Afbeelding
Afbeelding

Waarom ik deze foto's laat zien.. Omdat ik mensen wil waarschuwen om hun hond altijd in de gaten te houden bij dieren/kinderen.. hoe lief het hondje ook is.

Pluttersput

Re: Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:32

Zo zeg! Dat is heftig! Wat is er met de hond gebeurt? Hebben ze die nu vast gelegd ofzoiets? Wij hebben hier ook zo'n hond op stal, een bordercollie. Besloot laatst ook een merrie zomaar inhaar been te bijten. Sowieso jaagt ze vreselijk op de paarden, maar dat hoeft ze bij die van mij niet te doen, dan is het 2 honden...

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:33

Oehh, bah!! Wat ontzettend vervelend zeg. Is toch iets wat je niet wilt meemaken. Hopelijk komt het allemaal weer goed en kunnen de veulens jong en onbezorgd verder opgroeien

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:34

OMG, wat erg zeg.

Hoop voor die arme diertjes dat het goed gaat komen!

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:34

Heftig! Ik hoop dat de veulens hier geen traumatische ervaring met honden aan over gehouden hebben..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:35

Jeetje, zo zie je maar hoe onvoorspelbaar beesten soms kunnen zijn...

Ik hoop dat het allemaal voorspoedig geweest en dat de diertjes er niks aan overhouden!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:36

Pluttersput schreef:
Zo zeg! Dat is heftig! Wat is er met de hond gebeurt? Hebben ze die nu vast gelegd ofzoiets? Wij hebben hier ook zo'n hond op stal, een bordercollie. Besloot laatst ook een merrie zomaar inhaar been te bijten. Sowieso jaagt ze vreselijk op de paarden, maar dat hoeft ze bij die van mij niet te doen, dan is het 2 honden...

De hond verblijft nu op een ander adres. Het is helemaal geen verkeerde hond maar zat gewoon het grootste gedeelte vd dag opgesloten en wanneer ie dan losgelaten wordt rent ie meteen op de paarden af.. En de oudere paarden trappen terug maar die jonkies kunnen zo weinig. Gewoon de fout vd eigenaar.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:36

Oeh, dat ziet er niet lekker uit zeg.
Sterkte met herstel, en wat gebeurd er nu met de hond?

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:37

Jeetje wat erg! Lijkt het nou zo of kan je bij da merrie veulen gewoon door haar been heen kijken, lijkt net of zit er een gaatje in. Vind de wonder er vreslijk uit zien en ook niet echt schoon. Krijgen ze verder ook antibiotica ofzo?
Weet je ook wat er met de hond gaat gebeuren of gebeurt is?
Ik hoop van harte dat het met alle 2 goed gaat komen.

claudianoa

wat een vieze plekken zeg! zielig, zo jong en dan al zo gebeten. Ik heb mijn hond ook altijd mee naar stal, maar hij mag echt het land niet in en zeker niet zonder toezicht rond lopen

peer2005

Ik klink nu vast keihard voor sommige mensen, maar m.i. is dit géén 'lieve hond' maar een gestoord (huis)dier die niet past in onze samenleving... :(

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:38

jeetje dat zijn geen kleine verwondingen !
Hopelijk hebben deze 2 er geen trauma aan over gehouden zeg !
Sterkte met de veulens.
Wat vervelend zeg , ligt de hond nu vast op het erf ?

myquitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:39

wat vreselijk zeg! hopelijk knappen deze kleintjes snel op en houden ze er nix aan over. t zijn lelijke wonden. vreselijk dat zoiets is gebeurd. heel veel sterkte ermee

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:39

peer2005 schreef:
Ik klink nu vast keihard voor sommige mensen, maar m.i. is dit géén 'lieve hond' maar een gestoord (huis)dier die niet past in onze samenleving... :(

Zoals hierboven al is vermeld werd deze hond opgesloten.. En lijkt het mij niet meer dan logisch dat hij/zij alle agressie op het moment het beestje los komt uit.. Ik vind het meer een fout van de eigenaar dan van de hond.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:40

Jeetje wat heftig zeg! '
Sterkte met de kleintjes

justdiesel

Jeetje zeg wat erg!!
Arme veulentjes, zijn ze nu niet erg bang geworden?
Ik hoop dat ze beide goed herstellen en er niks aan over houden!!

geerke

jeetje....en dit spuit je alleen af?
Ik geloof dat ik het niet begrijp...

zavander

Re: Haflingerveulentjes (na aanval van hond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:41

zo dat best hevtig

wat is er met de hond verder gebeurt?

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:42

auw!! wat erg zeg, heel sneu!! ik hoop dat de wonden van deze veulentjes gauw genezen!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:42

Wat sneu voor die kleintjes. Hoop dat alles goed komt. Of die hond lief is of niet, leuk is tie zeker niet. Ik weet niet wat ik zou doen, hangt van de hond af en leeftijd en omstandigheden, maar misschien koos ik wel voor inslapen. De hond bij ons op stal heeft het ook een tijdje gedaan; paarden in hun achterbenen happen als je langs liep. na een aantal afstraffingen is het nu over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:43

Even voor de duidelijkheid:

De dierenarts is er meteen bijgekomen en het kan niet gehecht worden. De wonden worden iedere dag afgespoten en er wordt een of ander middeltje wat we van de dierenarts hebben gekregen opgespoten.

Het is echt heel sneu voor de veulens(ik verzorg er ook de paarden, net als Olga). We hopen er echt het beste van.

De hond verblijft nu voorlopig op een ander adresje.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 06-06-10 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:43

peer2005 schreef:

Wat een nutteloze reactie zeg

de schuld van de hond is het niet, wel van de eigenaar van de hond.
Lees net van TS dat de hond lang opgesloten zat. En tsja een hond heeft behoeftes, wordt daar niet aan voldaan , dan krijg je "probleem" honden die dit soort gedrag kunnen gaan vertonen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:45

iedergeval het haar wegknippen om de wonden heen en waar het mogelijk is de wonden onder verband laten helen...krijgen ze antibiotica?
Over die 'hond' ga ik het maar niet hebben,ben bang dat ik dan te grof wordt....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:46

Desiree / Olga: het is misschien een idee om een goed-afgerichte hond (+ verantwoordelijke eigenaar) te zoeken die regelmatig in de buurt van de veulens kan komen, zodat ze er aan kunnen wennen dat niet elke hond gevaarlijk is? (Gewoon, rustig opbouwen, eerst van een afstand, later wat dichterbij, geen haast, geen paniek, maar zodat ze later niet onhandelbaar zijn uit angst voor honden.)

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 18:46

Het is heel makkelijk om de hond de schuld te geven maar het ligt bij dit geval toch echt aan de eigenaar. Geen opvoeding en 23 uur per dag opgesloten. En dan je hond niet in de gaten houden...