[TI] Waar eventueel tinker in te ruilen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakota_75

Waar eventueel tinker in te ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 13:42

Ik heb een vraagje en aangezien hier de tinkerliefhebbers zitten probeer ik het gewoon even in een nieuw topic. Ik heb dus besloten om een nieuw tehuis te zoeken voor mijn Crosby omdat ik niet de juiste eigenaar voor hem ben (ik ben al een jaar bezig maar ik sta niet stevig genoeg in mijn schoenen voor hem). Nu wil ik dus wel graag en tinker weer hebben die dus beter bij mij past en wat makkelijker is.

Weten jullie toevallig ook 'adressen' waar ik mij toe zou kunnen wenden qua eventuele inruil? Het moet dus wel een betrouwbaar adres zijn want ik wil dus wel dat Cros goed terecht komt. Volgens mij doen de meeste tinkerstallen niet aan inruil?

Hopelijk heeft iemand wat tips voor mij.....

KootMiraDrum

Re: Waar eventueel tinker in te ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:08

Ik denk dat het best bespreekbaar is bij wat handelaars, maar dan weet je niet waar Crosby naar toe gaat.
Als je niet stevig genoeg in je schoenen staat... is het niet een idee om hulp te zoeken? Bijvoorbeeld bij 't Balingehof?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 14:28

Het heeft ook met mijn eigen gezondheid te maken, en waardoor ik de energie er niet voor heb om steeds maar die 'strijd' met hem aan te gaan zeg maar.... Ik heb al hulp gezocht, en ben al een jaar lang met hem bezig maar het houdt voor mij nu gewoon op helaas.

Nee ik weet dan niet waar Crosby naar toegaat. Vandaar dat ik ook wel graag 'betrouwbare' handelaars zoek zeg maar.... Ik vind het al moeilijk genoeg dát hij weggaat, maar ik zal hem toch los moeten laten.....

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:31

Waarom neem je geen contact op met Stoeterij De Ierse Tinker http://www.destoeterij.nl. Je kunt het altijd vragen.

Liefs Maureen

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 14:43

Om heel eerlijk te zijn? Ik heb ze al een mailtje gestuurd ;). Ik zag namelijk dat ze hele leuke tinkers aanboden dus ik heb de stoute schoenen gewoon aangetrokken en ze lijken mij dus ook wel een goed adres....

Ik vond ook Jansen en van Hout maar dat weet ik dus niet of dat wel wat is?

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:44

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 14:45

Dank je! :)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:48

Dakota_75 schreef:
Dank je! :)

graag gedaan:) oh ja lang niet alle te koop paarden staan op hun site ze hebben er heel veel te koop ik weet wel zeker dat er eentje tussen loopt die jou aanspreekt ;)

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 14:53

Dat zou mooi zijn, ik heb ze een mail gestuurd! ;)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 14:55

Dakota_75 schreef:
Dat zou mooi zijn, ik heb ze een mail gestuurd! ;)

okay ik ben benieuwd..

Volgend weekend is daar ook een opendag zowel zaterdag als zondag dan zullen meeste van hun te koop paarden naar huis halen misschien leuk om dan even te kijken?

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:20

Dat zou inderdaad wel leuk zijn, maar ik woon dus in Drenthe dus het is voor mij wel een hele reis. Als er mogelijkheid is om in te ruilen dan vind ik het wel een optie maar als dat niet kan dan is het me toch net even te ver snap je? ;)

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:23

Dakota_75 schreef:
Dat zou inderdaad wel leuk zijn, maar ik woon dus in Drenthe dus het is voor mij wel een hele reis. Als er mogelijkheid is om in te ruilen dan vind ik het wel een optie maar als dat niet kan dan is het me toch net even te ver snap je? ;)

ja tuurlijk heel begrijpelijk zou ik ook niet doen hoor zo een afstand reizen voor eigenlijk niets! ;) maar je hebt denk ik voor dat weekend wel antwoord terug... en inderdaad als iemand ook al aangaf is john ook een goeie mogelijkheid (van de stoeterij) ik weet niet of het hier kan maar dat kun je natuurlijk wel proberen http://www.irishtinkerstable.nl bokker mariska woont daar in de buurt misschien kun je haar om informatie vragen?

nutella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:25

Laatstgenoemde is niks. Niet doen!

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:26

bailey94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:27

janssen en van hout raad ik je af! sommige zijn wel tevreden over hun, maar lang niet iedereen,

mn oude stal haalde daar wel eens paarden vandaan, maar vaak waren ze toch ziek, mager of niet helemaal in orde,

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:28

Oww TS, wat jammer dat je hem toch weg wilt doen..
Al snap ik het ook wel hoor, ik ben met mijn bolle al 2 jaar bezig, maarja, ik geloof voorlopig nog dat het allemaal goed komt..
Weet je heel zeker dat je weer een tinker wilt?
Vaak zijn ze toch wat moeilijker, en misschien past het wel net niet voor jouw...

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:29

nutella schreef:
Laatstgenoemde is niks. Niet doen!

waarom niet als ik vragen mag??

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 15:34

Ik ben ook wel nieuwsgierig waarom dat niets is Nutella? Anders eventueel PB?

En Jansen en Van Hout had ik ook al wat tegenstrijdige berichten gelezen inderdaad.....

De Stoeterij en Kanters hebben bericht van mij en ik zal de Bonte Parels ook eens benaderen ;).

Siskeh, nee het wil inderdaad niet, ik zal je even PB-en.....

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:35

Ik heb zelf alleen maar goede (en veel!) ervaringen met de Irish Tinker Stable. Weet alleen niet of ze nog in volwassen dieren handelen? Je kunt het natuurlijk altijd vragen.

De Bonte Parels daarentegen heb ik dan weer absoluut geen goede ervaring mee.

Denk dat je gewoon eens rond moet kijken, stallen bezoeken en kijken wat voor jou goed voelt :)

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 15:36

Dakota_75 schreef:
Om heel eerlijk te zijn? Ik heb ze al een mailtje gestuurd ;). Ik zag namelijk dat ze hele leuke tinkers aanboden dus ik heb de stoute schoenen gewoon aangetrokken en ze lijken mij dus ook wel een goed adres....

Ik vond ook Jansen en van Hout maar dat weet ik dus niet of dat wel wat is?

Als je er zelf genoeg verstand van hebt kun je daar wel leuk shoppen.
Maar altijd laten keuren ookal hebben ze hem net 20 minuten geleden laten keuren en dat door je eigen veearts laten doen.
En ik zou voor de zekerheid bloed laten trekken.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 16:08

Ik zal Irish Tinker Stable en De Bonte Parels gewoon eens benaderen. Mochten ze wel aan inruil doen kan ik altijd eens gaan kijken....

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:42

Heb met ITS ook alleen maar goede ervaringen zo ook met de BP
denk dat je zelf ook gewoon goed moet opletten!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 18:47

Bij ITS staat momenteel in elk geval een ruin te koop, wellicht is het iets voor je?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 19:11

Elke handelaar of handelsstal, ongeacht of die goed aangeschreven staat of niet, zal niet meer geven dan de helft of minder van de particuliere handelswaarde.
Momenteel is de handel heel slecht.
Heb geduld en blijf actief op Marktplaats, Speurders, Kapaza en wat voor verkoop sites zijn er nog meer.

Dakota_75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-10 19:42

Ik heb ITS een mailtje gestuurd of ze ook aan inruil doen, en verder zal ik inderdaad actief blijven op verkoop sites. Ik heb op zich ook geen haast. Maar ik hoop alleen dat het niet al te lang duurt omdat ik het er gevoelsmatig gezien behoorlijk moeilijk mee heb....