Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Avelienvd schreef:Ilja, genen maakt verder niet uit in principe.
Vos x vos geeft nooit anders dan vos.
Aangezien hier dus een fout moet zijn gemaakt is daarbij volgens mij hengstenhouder aansprakelijk voor het onderzoek.
Dat is namelijk wsl de plaats waar het fout gegaan is.
21deees schreef:Avelienvd schreef:Ilja, genen maakt verder niet uit in principe.
Vos x vos geeft nooit anders dan vos.
Aangezien hier dus een fout moet zijn gemaakt is daarbij volgens mij hengstenhouder aansprakelijk voor het onderzoek.
Dat is namelijk wsl de plaats waar het fout gegaan is.
Dat kan best als een van de voorouders of voorvaders een andere kleur hebben
Zwart x zwart is ook geen garantie op een zwart veulen. Een bruinharig koppel kan ook een ros kindje krijgen. Misschien ver weg bij de voorouders???
Bij ons in de manege is een witte pony, en ze mogen elk soort kleur hengst erop zetten, zij geeft altijd gevlekte veulens.
patiepatoe schreef:Wie zegt dat er iets is fout gelopen??Zwart x zwart is ook geen garantie op een zwart veulen.
Zwart niet.
yvonnedv schreef:Samm schreef:Ik dacht ook dat dit wel kan, het ligt er toch ook net aan welke kleur er in de moeder en vaderlijn voor komt?
Zwart overheerst toch altijd? :?
dus kunnen vader en moeder dan geen vos zijn
maar het gebeurd idd ook dat uit een zwart een vos komt. Zijn zwart en vos dan gelijk? patiepatoe schreef:Wie zegt dat er iets is fout gelopen??Zwart x zwart is ook geen garantie op een zwart veulen. Een bruinharig koppel kan ook een ros kindje krijgen. Misschien ver weg bij de voorouders???
Bij ons in de manege is een witte pony, en ze mogen elk soort kleur hengst erop zetten, zij geeft altijd gevlekte veulens.
Asjemenou_ schreef:Je zou contact op kunnen nemen met de bond van hengstenhouders zij hebben voor een kennis van mij toen ook bemiddeld in een geval waarbij een kopie van een andere hengst dan zij mee gedekt hadden uit hun merrie kwam. Uiteindelijk heeft de hengstenhouder toen wel betaald.Het is zeker dat het veulen zwart is een geen donkere vos. Een vermoede welke hengst het wel is, is er ookal. De hengsten houder wil alleen DNA test van het veulen betalen, maar de merrie zal nu ook getest moeten worden. Dat wil hij niet betalen.....
Verder kan ik heel het erfelijkheids verhaal dromen, daar hoeft voor mij geen uitleg meer over te komen.
Avelienvd schreef:Blijf daarnaast van mening dat er bij de hengstenhouderij dan gedwaald moet zijn en dat hij dan dus voor die kosten op zal draaien..
Daar is het fout gegaan, dus zouden zij moeten bewijzen dat zij het niet fout hebben gedaan, wat dus alleen middels DNA angetoond kan worden
Asjemenou_ schreef:Het is zeker dat het veulen zwart is een geen donkere vos. Een vermoede welke hengst het wel is, is er ookal. De hengsten houder wil alleen DNA test van het veulen betalen, maar de merrie zal nu ook getest moeten worden. Dat wil hij niet betalen.....
Verder kan ik heel het erfelijkheids verhaal dromen, daar hoeft voor mij geen uitleg meer over te komen.
yvonnedv schreef:Asjemenou_ schreef:Het is zeker dat het veulen zwart is een geen donkere vos. Een vermoede welke hengst het wel is, is er ookal. De hengsten houder wil alleen DNA test van het veulen betalen, maar de merrie zal nu ook getest moeten worden. Dat wil hij niet betalen.....
Waarom moet de merrie dan getest worden'?