Paard zonder naam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joline_

Paard zonder naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:41

Ik heb een vraagje, een kennis van mij wil een duits paard kopen: reihnlander/hannoveraan
maar dit paard heeft nog geen naam. Mag je voor dit paard iedere willekeurige naam bedenken?
Of moet de naam van dit paard (merrie) net als bij het kwpn met een bepaalde letter beginnen?

Alvast bedankt!

Edit: voor er verwarring ontstaat, paard staat gewoon in nederland trouwens :)
Laatst bijgewerkt door Joline_ op 17-05-10 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:43

ik weet hier niet veel vanaf, maar volgens mij hangt dat van de stamboom af .
Waarom staat er dan geen naam is zijn papieren ? ieder paard heeft toch een naam gekregen bij de geboorte en aanvraag van papieren? :o
Laatst bijgewerkt door Vanky op 17-05-10 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Joline_

Re: Paard zonder naam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:44

Ik heb geen idee waarom ze geen naam heeft. Het is een 5 jarige merrie.

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:44

staat er dan ook niks in de papieren van het paard?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:46

Jawel, merrie heeft gewoon volle papieren. Weet alleen zo gauw niet wat de afstamming is.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:48

dan moet er haast wle een naam op staan toch?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:49

nee, dat is het rare eraan.. Weet ook totaal niet hoe dat allemaal in zijn werk gaat, maar heb het weleens vaker gehoord

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:49

Huh wat raar. Bij een aanvraag van papieren moet je volgens mij altijd een naam opgeven?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:50

Voor zover ik weet is het paard 'naamloos'. Weet er verder het fijne niet vanaf, maar wil graag weten hoe het met de naam zit.

Koopto666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:51

je kan er iig op door de woestijn rijden

M59

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:52

Dan staat er waarschijnlijk een letter op het papier. Vaak bij een merrie de eerste letter van moedersnaam (bij een hengst zou het dan de eerste letter van vadersnaam zijn, is gewoonlijk bij Duitse stamboeken dat de naam van het veulen met de zelfde beginletter begin). En daar kan je dan een naam mee verzinnen.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 11:54

M59 schreef:
Dan staat er waarschijnlijk een letter op het papier. Vaak bij een merrie de eerste letter van moedersnaam (bij een hengst zou het dan de eerste letter van vadersnaam zijn, is gewoonlijk bij Duitse stamboeken dat de naam van het veulen met de zelfde beginletter begin). En daar kan je dan een naam mee verzinnen.

Er staat helemaal niks op het papier.. Doen mensen op deze manier de naam van het 'veulen'(paard) bedenken of is dit verplicht?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:55

Ruim anderhalf jaar geleden heb ik ook een paard gekocht met een Duits paspoort. In haar paspoort staat ook 'Naam: ............ '. Na wat navragen schijnt het vaker voor te komen in het paspoort van Duitse paarden geen naam staat. Echter had mijn paard al wel een naam, deze wist de toenmalige eigenaresse mij te vertellen. Het kan dus best zijn dat het paard al een naam heeft maar dat noteren ze in Duitsland vaak niet in het paspoort. Ik vind het zelf ook een beetje vaag, maar misschien dat je hier iets aan hebt.

Bomba

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 11:58

Bij de meeste Duitse paarden staat geen naam op het paspoort/eigendomsoorkonde. Paarden krijgen in Duitsland als veulen zijnde geen officiële naam zoals we dat in Nederland kennen.. Vaak krijgt het paard op driejarige leeftijd of wanneer hij in de sport gaat wel een officiële naam, maar deze wordt meestal niet in het paspoort verwerkt.

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 12:00

xNicolx schreef:
Ruim anderhalf jaar geleden heb ik ook een paard gekocht met een Duits paspoort. In haar paspoort staat ook 'Naam: ............ '. Na wat navragen schijnt het vaker voor te komen in het paspoort van Duitse paarden geen naam staat. Echter had mijn paard al wel een naam, deze wist de toenmalige eigenaresse mij te vertellen. Het kan dus best zijn dat het paard al een naam heeft maar dat noteren ze in Duitsland vaak niet in het paspoort. Ik vind het zelf ook een beetje vaag, maar misschien dat je hier iets aan hebt.

Dank je! Maar paard staat bij een handelaar, en ook deze weet de naam van het paard niet. Weet iemand trouwens of het de bedoeling is dat de
naam van het paard alsnog in het paspoort komt te staan, of word dit niet gedaan?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 12:01

Bomba schreef:
Bij de meeste Duitse paarden staat geen naam op het paspoort/eigendomsoorkonde. Paarden krijgen in Duitsland als veulen zijnde geen officiële naam zoals we dat in Nederland kennen.. Vaak krijgt het paard op driejarige leeftijd of wanneer hij in de sport gaat wel een officiële naam, maar deze wordt meestal niet in het paspoort verwerkt.

Dank je! Heb een poging gewaagd het op google op te zoeken maar daar is dat toch niks over te vinden. Dus eigenlijk kan ze gewoon
een willekeurige naam verzinnen, alleen blijft de naam op het paspoort gewoon leeg?

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:08

Joline_ schreef:
xNicolx schreef:

Dank je! Maar paard staat bij een handelaar, en ook deze weet de naam van het paard niet. Weet iemand trouwens of het de bedoeling is dat de
naam van het paard alsnog in het paspoort komt te staan, of word dit niet gedaan?

Volgens mij is dit nodig. Tenminste ik heb het niet gedaan. Ik heb toen der tijd gewoon zelf een naam verzonnen voor mijn paard omdat ze helemaal niet reageerde op de naam die de toenmalige eigenaresse gebruikte. En tjaah er stond toch niets in het paspoort... ik heb dus nog steeds een paspoort met een naamloos paard. :P

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:11

Doorsnee genomen krijgt het paard een naam die begint met de eerste letter van de vaders naam..

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-10 12:13

Bedankt allemaal voor het snelle antwoord! Ben weer wat wijzer geworden, maar blijf het een raar systeem vinden hoor :=

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:24

Joline_ schreef:
Bedankt allemaal voor het snelle antwoord! Ben weer wat wijzer geworden, maar blijf het een raar systeem vinden hoor :=

Ja daar ben ik het met je eens!

Maar ach het gaat natuurlijk om het paard zelf ;)

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:26

Koopto666 schreef:

You made my day :')

liess1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:28

ik heb 2 duitse rijpony's en die hebben in het paspoort ook geen naam staan,maar staan geregistreerd op nummer.Ze hadden wel een naam gekregen bij geboorte maar die staan niet in het paspoort..dat is heel normaal in Duitsland

jamiejd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 13:40

Koopto666 schreef:

Die is echt heel droog. :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 12:50

Op de geboorte-aangiftes kun je niet eens een naam invullen. Ik fok met duits gekeurde ponyhengsten en krijg dus ook de duitse dekpapieren. In ieder geval kun je op de kaartjes van Sleeswijk Holstein geen naam in vullen.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:37

Ik ga met Neonlight mee. Ik heb op deze manier een paard aangemeld bij het KWPN met een duits dekbewijs waar inderdaad niet naar de naam gevraagd wordt. Ik heb er zelf geen erg in gehad anders had ik er voor het KWPN wel een briefje bij gedaan, want nu kwam hij slechts als V op het papier. ;(