Er werd al volop met haar gereden, en ondanks dat ze nog maar kort onder het zadel is, is ze erg braaf.
Wel was ze wat dik / bol, maar daar moest volgens de keurende dierenarts ongeveer 50 kg van af door te trainen, en ook bij de stal waar ze vandaan kwam is daar al aardig aan gewerkt.
Ze is door de stal waar ik haar kocht geïmporteerd uit Zweden, precies 6 maanden geleden.
Ik kwam bij het wandelen met haar een oud boertje tegen die vroeg of ze niet drachtig was. Ik zei dat dit niet kon... Hoewel... Ze was natuurlijk pas 6 maand in Nederland, maar dat zou toch vast niet zo zijn...
Na een aantal weken is ze nog steeds niet hengstig. Inmiddels heeft ze mijn shetlanderruin kreupel getrapt, en ook de andere ruin bleef ze aanvallen (ook na een week). Met de andere merries gaat het prima. Wel vonden we dat haar buik steeds verder uitzette en vooral driehoekig werd. Afgelopen zaterdag was haar uier ineens licht gevuld. En toen ik mijn hand op haar lies legde, voelde het alsof er een hamertje tegen klopte. Mijn stalgenoot zag vanmiddag haar hele buik bewegen.
Inmiddels heb ik contact gehad met de stal die haar geïmporteerd heeft. Ze blijkt in Zweden meerdere keren gedekt te zijn (door een stamboekhengst), maar ze konden haar niet drachtig krijgen en daarom is ze naar Nederland verkocht...
Dus...
Ik ga morgen de dierenarts bellen, helaas moét ik morgen de hele dag echt naar mijn werk door allerlei afspraken die ik niet kan verzetten (m.u.v. een daadwerkelijke bevalling natuurlijk), dus dinsdag laat ik haar bekijken/opvoelen/scannen (?). Maar alles begint toch wel langzaam in die richting te wijzen...
Oh spannend!!
Gelukkig is het veulen welkom! Ben benieuwd naar foto's.