Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Asyaa schreef:Princesspres schreef:slecht sperma zorgt niet voor een verwerping.
wel kan de hengst iets in de genen doorgeven waardoor het veulen niet goed is en daardoor verworpen word...
Er lopen hier 3 vivaldi's van verschillende jaargangen (allemaal gezond) dus wel heel toevallig dan.

Cassidy schreef:Had de merrie al eerder veulens gehad of was dat de eerste?
Vivaldi heeft genoeg nakomelingen rondlopen dat je hem de schuld niet kunt geven dat zijn sperma slecht zou zijn (zou niet goedgekeurd zijn als het sperma inferieur zou zijn...)
flyfly schreef:Cassidy schreef:Had de merrie al eerder veulens gehad of was dat de eerste?
Vivaldi heeft genoeg nakomelingen rondlopen dat je hem de schuld niet kunt geven dat zijn sperma slecht zou zijn (zou niet goedgekeurd zijn als het sperma inferieur zou zijn...)
Als je de merrie bedoeld die ik hier neer zet, ja, ze heeft al meerder veulens gehad.
Misschien toch niet de goede combinatie geweest, wie weet. Het kan aan zoveel dingen liggen als er wordt verworpen. Ik denk niet dat je daar de hengst alleen de schuld van kan geven.
In mijn ogen is verwerpen dan beter dan geboren worden met -tig- afwijkingen en een zorgenkindje worden.
Wordt er trouwens nog geregistreerd of er hengsten zijn die meer verwerpen dan standaard??
flyfly schreef:Een kennis van mij had ook een merrie drachtig van Vivaldi. In September was ze nog drachtig gescand maar er is mooi geen veulen uit gekomen.
MamboBeach schreef:flyfly schreef:Een kennis van mij had ook een merrie drachtig van Vivaldi. In September was ze nog drachtig gescand maar er is mooi geen veulen uit gekomen.
Wat heeft dat te maken met dat ze drachtig was van Vivaldi?
Dan heeft ze het veulen tussentijds verworpen, op het land bijvoorbeeld, en dan heeft niemand iets gemerkt. Kan bij iedere merrie voorkomen hoor.