Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Adriana schreef:Ik denk dat NL nog wel verschillende mogelijkheden heeft om van de 'overtollige' (brrr wat een ondankbaar woord eigenlijk) paarden/pony's af te komen. Het probleem zal groter zijn in de US waar ze geen slachthuizen voor paarden meer hebben...
Joolien schreef:Adriana schreef:Ik denk dat NL nog wel verschillende mogelijkheden heeft om van de 'overtollige' (brrr wat een ondankbaar woord eigenlijk) paarden/pony's af te komen. Het probleem zal groter zijn in de US waar ze geen slachthuizen voor paarden meer hebben...
Klinkt idd niet fijn, overtollig.
In de US worden de paarden toch naar Mexico en dat soort landen getransporteerd?
[***] schreef:Joolien schreef:@anne, er wordt met feiten aangetoond dat er naar verhouding teveel paarden zijn, en dat ze dan maar naar de slacht gaan vind ik niet correct.
Ben je dan vegetarier? Waarom is een koe of varken opeten wel correct en een paard opeten niet?
Ik heb er totaal geen moeite mee.
Wilawander schreef:Een goede kennis heeft nu juist 3 merries laten dekken ipv 2, hij denkt minder mensen die fokken zijn minder paarden dus kan ik ze met 3 jaar goed verkopen.
comeback schreef:Een paard is een paard met of zonder papier, het zou dan toch niet uit mogen maken welk paard wel en wel paard niet naar de slacht mag gaan.. Klinkt als paardendiscriminatie
stalmiracle schreef:maar aan de andere kant zijn echte rassen vaak wel wat prijziger dan kruissingen, dus is het wel weer goed dat er kruissingen zijn voor mensen die gewoon zomaar een paard willen en niet heel veel geld hebben ...