Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Wienna schreef:Is niet engs aan hoor
Mijn vroegere merrie heeft het ook gehad. Met lopen gaan de "lippen" dan iets open staan waardoor er lucht naar binnen komt. Mijn merrie verwierp elke keer het vruchtje met 5 weken. Zij is toen ook dichtgezet en inderdaad ong 2 weken voor de bevalling heb ik het weer open laten maken door de da.
Suzanne F. schreef:Ik ben er ook geen voorstander van maar goed.... vooral bij oudere merries kan het soms niet anders. Als je het niet doet worden/blijven ze niet drachtig. Er kan zelfs mest in de vulva terecht komen met allerlei nare infecties als gevolg.
silverbrumby schreef:Bij die van mij wilden ze dat toen ook bij 1e veulen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik dacht ik probeer het wel, en ik heb 3 veulens van haar gehad...
silverbrumby schreef:ja dat weet ik maar dan zou ik voor mezelf niet met zo'n merrie fokken, ik vind het gewoon niks dat dichtzetten...
Bij die van mij wilden ze dat toen ook bij 1e veulen, maar dat heb ik niet gedaan. Ik dacht ik probeer het wel, en ik heb 3 veulens van haar gehad...