Nightingale&Veulen update: Nightingale ,onze merrie, begon vrijdagochtend in de paddock met bevallen, ze had volledige ontsluiting. Pa heeft haar op stal gezet en toen stopte ze. Nou ja,, kan gebeuren toch?! Wij hadden dus gedacht dat het die nacht zou komen, maar nee, geen veulen.. Nou ja,, zaterdagavond op wedstrijd geweest. Pa was thuis gebleven met de camera op de bank. Wij kwamen thuis en stond ze allemaal te trappen met dr benen naar dr buik. Ook stond ze er telkens naar te kijken en met dr staart te slaan: weeën dus! Nou, wij allemaal een stapeltje kleren klaargelegt dat we die 's nachts snel aan konden doen.. Maar ik werd 's ochtends wakker en weer geen veulentje.. Nu vertrouwen we het niet helemaal meer zegmaar.. Is hij niet dood? Of misschien ligt het verkeerd.. 't Kan allemaal. Nu komt dadelijk de dierenarts om te kijken. Als het verkeerd ligt zal hij 'm waarschijnlijk goed moeten leggen en dan zal het toch wel snel komen?? Nou ja we hopen maar dat alles goed gaat.. Vind 't zo eng.. Maar wat denken jullie ervan? Ook wel eens meegemaakt ofniet? Ga maar gauw naar beneden want de dierenarts zal er zo wel zijn. O ja, als het er is staat het hier ook snel genoeg met een fotootje Nightingale: Zet 'm op schatje
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 25-04-10 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Code verwijderd
Paintlinger
Geplaatst: 25-04-10 09:34
Wat een vreemde situatie. Ik vind persoonlijk wel dat jullie erg lang wachtem om een DA te bellen......ik zelf had dat meteen vrijdagochtend gedaan....
Ik hoop dat het allemaal goedkomt.......
Iris82
Geplaatst: 25-04-10 09:34
Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar ik wil je wel veel sterkte wensen en ik hoop op een gezond veulen!
Fury08
Geplaatst: 25-04-10 09:35
mag ik vragen waarom er niet eerder een da gebeld is?
meisje2000
Geplaatst: 25-04-10 09:35
paint dat was ook ijn eerste gedachten.... Hoop voor jullie dat het veulen er snel is
Volledige ontsluiting ? Vraag me af hoe je dat kunt zien bij een paard. Denk eerder dat de merrie wat last heeft gehad van het veulen, vooral op het laatste van de dracht willen ze nog wel eens erg onrustig worden.
_Evelien
Geplaatst: 25-04-10 09:39
Wat vreemd! Hoop dat het veulen er snel is, en gezond natuurlijk.
Nebron
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-10 09:39
Omdat het de vorige x ook gestopt was en er toch een gezond veulen (United x Highline)uit is gekomen! Waarom zou je dan nu gelijk bellen? Maarjaa, we zien het wel en ik hoop ook dat het goed komt!
Ik ben benieuwd wat de DA zegt. Laat je het weten?
Nebron
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-10 09:40
Letsdunit@ Ja, dat zou het idd ook kunnen zijn. Hahha, ik zou niet weten, zei m'n vader en die fokt al van kleins af aan..
charissiej
Geplaatst: 25-04-10 09:41
Zolang het vruchtwater nog niet is gebroken is de bevalling ooknog niet begonnen. Is het vruchtwater wel gebroken ( merrie heeft een natte staart gehad bv) en erkomt geen veulen dan is er wat aan de hand. Nadat de vruchtvliezen gebroken zijn moet het veulen er binnen een kwartierongeveer zijn. Is er dan nog geen vooruitgang moet direct de veearts gebeld worden. Zijn de vliezen niet gebroken dan hoef je je in principe nergens zorgen over te maken. Veel merrie's zijn wat koliekerig voor de bevalling ( wanneer het veulen draait) bv. En waarom weet je dat je merrie ontsluiting had? Daar word normalite niet naar gekeken bij een bevallingvan een paard behalve bij problemen. Ik wens je veel succes met de dierenarts, het kan altijd gedraaid liggen maar als de vliezen zeker niet gebroken zijn kan je gerust een levend veulen krijgen. Blijven hopen!
opisop_shop
Geplaatst: 25-04-10 09:41
Ben benieuwd, hoe laat komt de DA?
Nebron
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-10 09:42
dadabo@ ik laat het weten hoor!!;) En áls het er levend uitkomt staat er zo 'n foto op!!
De dierenarts zou zo komen zei tie!!;) Dus dan staat het er vanmiddag waarschijnlijk wel op;)
Debbie
Geplaatst: 25-04-10 09:45
Nebron schreef:
Omdat het de vorige x ook gestopt was en er toch een gezond veulen (United x Highline)uit is gekomen! Waarom zou je dan nu gelijk bellen? Maarjaa, we zien het wel en ik hoop ook dat het goed komt!
Hebben jullie dus een highline merrie als ik het goed begrijp?
Nebron
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-10 09:47
charissiej @ Thanx!! Heb 't ff uitgebreid gelezen en daar heb ik wat aan
Nebron
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-10 09:47
Debbie schreef:
Nebron schreef:
Jaa..
Heb je daar ook een foto van?
Nebron
Geplaatst door de TopicStarter: 25-04-10 10:11
Jaazkr!!
Debbie
Geplaatst: 25-04-10 10:17
Ah leuk dankje! Heb zelf ook een highline maar die is zo compleet anders al alle andere highlines! Mijne is een vos Moet zeggen dat ik wel overeenkomsten zie in het hoofd en de hals Leuk om te zien.
nikitabanana
Geplaatst: 25-04-10 10:26
verstandig dat je de da laat komen, hoop voor je dat alles goed komt!