Het gaat om een vijfjarige BWP-merrie.
Afstamming:
v: Saros van 't Gestelhof (Ramiro x Pik König x Wendekreis)
vm: Denver (Nimmerdor x Ladykiller)
vmm: A Lucky One (Luckyboy x Jurriaan)
De merrie meet 1.74 ongeveer, dat vind ik een prima maat.
De merrie is braaf maar erg 'merrie', dus karakter van de hengst is wel belangrijk.
De merrie heeft ruime krachtige bewegingen en met name een mooie krachtig gesprongen galop, de hengst zou meer electriciteit en souplesse/elasticiteit mee mogen geven.
De merrie heeft voldoende massa, is wel lang wat slungelig geweest. De hengst mag meer hoogbenigheid en luxe meegeven, graag zonder teveel aan massa in te boeten aangezien de merrie best wat EV voert in haar pedigree.
De merrie maakt zelf al veel front in beweging.
Kleur vind ik niet interessant, vos of zwart interesseert me echt geen biet en schimmel is net zo welkom als bruin.
De foto's zijn helaas niet recent, ze was hier 3,5 jaar en licht zadelmak.

http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... 9nov08.jpg
Heb niet echt een fatsoenlijk geposeerde standfoto... hoop dat iemand iets kan beoordelen adhv deze foto's. De eerste twee als vierjarige, de laatste hoort bij de reeks hierboven uit 2008.

http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... 009_12.jpg
http://i258.photobucket.com/albums/hh27 ... 06_bew.jpg

Daarnaast heb ik Fortuin nooit echt een dressuurpaard gevonden, ondanks zijn prestaties. (ben zijn groom nog geweest). Hij zou niet de souplesse en luxe meegeven die ik graag in het veulen terug wil zien.
) vandaar dat ik extra vraag waarom dat paard goed op mijn merrie zou passen. Ik vind het hartstikke fijn dat er zo mee gedacht wordt maar om mij als springleek te adviseren voor een springhengst dan zou ik ook graag horen wat deze hengsten allemaal meebrengen wat mijn merrie verbetert. Vermogen bijvoorbeeld is voor mij totaal niet interessant, omdat ik ermee zou gaan dressuren, peerd krijgt op zijn hoogst een losse sprong van 60 cm ooit voorgeschoteld en voor de verkoop is de kans groot (gezien de kringen waar ik in zit) dat hij naar een dressuurruiter of, als hij niet goed genoeg blijkt, een recreant gaat. Het is leuk als het veulen ook een sprongetje kan maken, maar ik heb niet de wens om een springpaard te fokken. Dus ik zou het echt enorm waarderen als jullie erbij zetten waarom een hengst goed zou aanparen op deze merrie met als doel: een mooi, luxe, goed bewegend, elastisch dressuurveulen dat een sprongetje kan maken en voor een normale ruiter te rijden is.
) icm deze merrie ben ik zelf een beetje bang voor een neerwaarts gebouwd veulen met korte hals en missch. zelfs onderhals, die weer meer in het volbloedtype staat. Niets ten nadele van de hengst verder, maar op deze merrie zie ik eigenlijk alleen als pluspunten karakter en veelzijdigheid maar het is toch de bedoeling dat het veulen een flink stuk beter wordt als moeders. (Moeders is een leuke merrie maar wel echt een basispaard, veulen moet een goede worden)
dus vandaar ook het verzoek om aan te geven wat de hengsten precies vererven.