12 dagen overtijd,
donderdag begon ze al wat melk te laten lopen, en hadden we zo iets we blijven vanacht op stal.
we hebben werkelijk van half 10 in de avond tot 5 uur snacht zitten kaarten met zijn 2en
daarna ging ik even naar huis om douche etc, maar nol bleef dus wel op stal en heeft het dus wel allemaal meegemaakt. ik werd 5 min later gebeld toen het geboren was en was er na 5 minuten dus ook weer op stal
het ging mijn er niet om dat ik het wilde zien, maar dat er maar iemand bekends bij valentijn zou zijn, omdat ze anders in de stress raakt.
nol kent ze dus dat is allemaal goed gegaan en hij heeft het veulen er dan ook mee afgetrokken omdat het nogal moeizaam ging.
om 10 over 7 smorgens is er dus een knap hengstveulen geboren.
we hadden vorig jaar een reading laten doen, en die had voorspeld op een merrie, dit was dus niet het geval maar ik in de veronderstelling dat het een merrie zou worden en allerlei namen in me achterhooft: FAY OF ZIVA
maarjah het is GEEN merrie
dus daar gaan me namen.hengst is trouwens van harte welkom die mag mooi gaan opgroeien bij mijn jaarling hengst die nu bij een andere hengst staat (niet van mijn.)

HELAAS ging niet alles even makkelijk en mocht het veulen NIET drinken bij mama
het ging al snel staan en wilde drinken maar moeders begon te piepen en te slaan, dus was geen goed teken.
zo is het 3 uur doorgegaan, en op een gegeven moment heb ik gezegt nu is het genoeg dat veulen moet nu drinken dus hebben we de praam op de neus van moeder gezet zodat ze wat versuft zou raken, oke heel zielig maar veulen was belangrijker. en ik wist dat het bij valentijn wel zou kunnen werken,
zo heeft moeder lief ruim 1.5 uur gestaan en mocht het veulen uiteindelijk wat drinken, wel nog steeds met veel gepiep en moeders wilde nog steeds trappen.
maar hij had toch wat gedronken gelukkig, dus die praam eraf en uur later weer laten drinken door moeder vast te houden en eerst zelf aan de tepels te zitten op de tepels wat te vormen wat hier was nog helemaal geen sprake van, uiteindelijk heeft het veulen zelf gedronken m.b.v.
het gaat nu steeds beter, het enige waar we nu op moeten letten is dat de moeder nog niet echt genoeg melk heeft en mischien alsnog met fles bij moeten voeden maar dat eigenlijk al bijna van de baan.
als het veulen te hard stoot tegen de uier bijt de moeder hem in zijn kont en doet hij wel zachtjes maar geeft moeder wel een trap terug.
maar nu het veulen is dus 16 april geboren maar heeft nog geen naam
ik had de naam DEVIN maar dan roep ik hem en dan denk ik Nee dat is het niet het past niet bij hem.
dus nu BOKT help me aan een leuke naam voor een prachtig stoer hengstje.
(da is er overigens ook al bijgeweest omdat toen het veulen eruit was het lag te hijgen en er echt te raar bij lag)