Wordt ik gebeld je paard heeft een veulen,UUh zeg dat nog is?
Oke ik gelijk als een speer naar de wei ,En ja hoor Filou liep daar vrolijk met een veulen naast haar.
Ik wist niet eens dat ze drachtig was,Filou is altijd een beetje (te)dik fjord en eten haha
En haar tepels waren ook niet dik,heb er zelf mensen naar laten kijken die toch echt verstand
hebben van paarden en drachtige merries en die zagen haar ook dagelijks.
Filou en veulen met heel veel moeite uit de wei gekregen,want de nageboorte hing er nog en die moest er echt uit.Hoe en wat we haar eruit hebben gehaald is een heel verhaal en wil ik jullie besparen.
Maar door een hengstje die ook in die wei stond was ik bijna veulen en filou kwijt
De veearts heeft er netjes voor gezocht dat Filou de nageboorte kwijt raakte en we hebben haar
verplaatst naar een andere wei en stal ,zodat ze rustig daar voor het veulen kan zorgen.
Gelukkig heeft Filou geen koorts gehad de afgelopen dagen en het veulen drinkt goed en doet het perfect.
Het was toch wel even een hele grote schrik en nu maar achter halen wie de verkrachtig is van mijn
fjordenpony.
Heb wel een zwaar vermoeden maar dan nog is de twijfel uit twee paarden.
Stond voorheen bij een boer en ach ja daar sprongen twee hengsten wel is over naar de merrie wei.
Gek he dat ik daar ben weg gegaan oa.
Ik wilde 3jaar terug altijd wel is een veulen van Filou,maar dan een fjordenveulen en dat is dit beslist niet
Het is nu een kwpn-fjord.
Ben nu aan het idee gewend en het is een kado(wat me overigens nog geld kost ook )
Het is echt een schat van een veulen en Filou is echt een zeer goede moeder.
Heel waakzaam en verzorgend voor haar veulen een trotse fjordenmama
En ja ik begin toch wel verliefd te worden op mijn kanjertje

. Het is wel een mooi veulen...Gefeliciteerd. 

Vind hem heel leuk !