Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Crealief schreef:Hoi Bramasole,
Ik heb nog niet echt een paard op het oog! Ik ben gewoon orienterend aan het rondkijken en heb verder ook alle tijd. Ik weet alleen niet zo goed wat ik van een twee jarige moet verwachten, al lijkt het mij prachtig om een paard van jongs af aan in de hand te hebben.
Qua afstamming weet ik niet zoveel. Ik weet alleen dat ik graag uiteindleijk het paard in de sport zou willen uitbrengen dus dat het wel wat potentie moet hebben. Ook hier heb ik weer iemand die er gelukkig wel verstand van heeft!
). Zelf zodanig dat ik hem uiteindelijk zelf heb ingereden, wel met behulp van een goede trainer.
, ten tweede ze zijn op te lossen. Dana82 schreef:Ik heb dat ook gedaan, ik was het beu de "rommel" van een ander te kopen. Ik reed ook al heel wat jaren paard en ik was dan van zin om hem te laten inrijden tegen zijn 3 jaar.
Ik heb dan ook een heel leuke 2-jarige gekocht. Van in het begin was duidelijk dat hij niet van zoveel onder de indruk is en dat hij graag aandacht kreeg. Ik heb echt lol met hem gehad, een plezier om mee te werken.
Hij kende niets en leek alles goed aan te leren ondanks zijn wat dominante karakter (hij is ook geen engeltje dus). Zelf zodanig dat ik hem uiteindelijk zelf heb ingereden, wel met behulp van een goede trainer.
En ja, wij hadden en hebben ook zo onze problemen. Maar ten eerste heb ik die hem zelf toegelaten/geleerd dus ik kan het al niet op iemand anders steken, ten tweede ze zijn op te lossen.
Ik weet dat ik geluk met hem heb gehad maar ik zou het zeker weer doen. Er zijn wel dingen die ik anders zou doen, maar da's natuurlijk de ervaring.
Bedankt voor je reactie!

Amaretto27 schreef:Ja aan de ene kant zeg ik, niet doen, omdat je geen ervaring hebt met jonge dieren. Maar aan de andere kant zeg ik wel doen, zodat je dus indd die band kan opbouwen en zelf kan gaan bepalen hoe je hem beleerd wilt hebben.
MAAR, je moet dan echt goede begeleiding zoeken en echt weten waar je mee bezig bent, want een paard heb je zomaar verknald, vooral in de beginfase van africhting.
Jeanine84 schreef:Dana heeft geluk gehad maar wat als je net als mij een viezerik treft? Die verkoop je niet zomaar even..ik ben 3x (financieel) over de kop gegaan, heb haar zo goed als weg gegeven..enige dat ik er voor terug heb gekregen is angst..mijn huidige paard heeft er hard aan moeten trekken om mijn angst weg te nemen en mij keer op keer te 'vertellen' dat hij mij geen pijn zou doen..laat je droom los en ga eens realistisch denken..ik heb met mijn 5 jarige nu (heb hem 2mnd) een zoveel sterkere band dan toen met mijn 2 jarige..
Ben blij dat ik dit topic geopend heb!Pipi schreef:Maar het grootste nadeel in mijn geval is dat mijn merrie gewoon te flegmatiek is met rijden om er leuk mee te dressuren (iets wat ik toch wel erg graag wil).
Met als gevolg dat ik er nu over nadenk om haar te verkopen als recreatie paard.
Uiteraard met veel pijn en verdriet.