Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
....dat is weer een flink voordeel van dikke sokken!hel1 schreef:Bedankt voor alle snelle reacties.
Ik ben een beetje de voor- en nadelen aan het afwegen, het is natuurlijk wel een rit van 3-3,5 uur. Ik heb al even gemaild om te vragen of ze gewend is om met of zonder bescherming op de trailer te staan.
Neig na jullie reacties te hebben gelezen, de beschermers toch maar gewoon achter in de auto te gooien en niet om haar benen te doen.
Verder nog specifieke tips voor zo'n lange reis?
Zij heeft peesbeschermers om.
Nuage schreef:Ik gebruik ook geen transportbeschermers voor mijn tinkers. Ben het eens met de rest dat het mogelijk voor meer stress kan zorgen als het niet gewend zijn.
Tips voor een lange reis... zorg voor een goed hooinet en rij in 1 keer door. Maak onderweg niet de trailer open om even te kijken, behalve als je echt iets hebt gehoord wat niet goed is.
Zet je paard goed kort vast zodat hij niet teveel kan bewegen en zich probeert om te draaien. Maar dat geldt eigenlijk ook voor kleine ritten.
En na afloop foto's voor ons maken zodat we je nieuwe aanwinst kunnen bewonderen natuurlijk
Nuage schreef:Mijn ervaring is dat je dan bij paarden die nog jong zijn of niet gewend aan de trailer het averechtse bereikt. Zolang je rijdt staan ze stil, maar als je gaat stilstaan en kijken dan willen ze eruit en worden ze snel onrustig.
Ik weet niet hoeveel ervaring je tinker heeft met op de trailer staan?
Vasthi schreef:Camera in de trailer om een voor jou nog onbekend paard te vervoeren, lijkt mij ideaal voor zo'n lange reis. Misschien kun je die ergens huren?
Cheveyo schreef:Heb zelf beschermers voor het in en uitladen vooral. Haar kan misschien wel iets tegen houden maar ik haal zijn benen liever niet open. Als ze het niet kennen is het mogelijk iets te spannend. Zelf doe ik ze gewoon netjes aan en niet te strak. Camera is zeker een idee, die van mij worden ook met camera vervoert. Succes mrt ophalen enne is weleen stukje langer dan 3 uur... Veel langer....

rommulus schreef:schijnbaar ben ik dan de enige die ze wel om doet
ik doe ze wel om bij ritten langer dan 2 uur of als ie schoon moet blijven
waarom ?? heb geen zin in smerige voeten op een keuring, demo en of wedstrijd
en bij zo'n lange rit kunnen warme pezen meer aan (2 uur op een trilplaat staan is best zwaar) en stoten ed geeft minder plekken en of kneuzingen
bij sil is het altijd nog goed gegaan en ook geen last van te warme benen onder die sokken en beschermers
staart over stang is idd een not done
niet alleen ivm de kans op breken bij uitglijden, maar ook bij de kans op kleine ongelukken bv : de kans op een kop staart dat dan de staart acuut word geamputeerd tussen de achterklep en de stang is natuurlijk aanwezig
er waren nog meer redenen maar is lang geleden dat ik nog in de schoolbanken zat
maar goed alles goed gegaan ???