Ik hoop dat jullie mij een beetje uit de stress kunnen helpen.. Ik heb een leuke 2-jarige merrie thuis staan. Haar afstamming:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=386750
Ze wordt volgende week twee, maar meet nu ongeveer 1.55m. In mijn ogen is ze nog erg klein en 'baby' achtig. Als ik hier foto's van jaarlingen voorbij zie komen dan lijkt ze daar meer op dan van de tweejarigen die bijvoorbeeld op Sporthorses staan.
Nu ben ik zelf vrij lang en is het de bedoeling dat ik over 1.5 jaar lekker met haar aan de slag ga. Ik wil haar de tijd geven om te groeien en om volwassen te worden voordat ze aan het werk gaat. Ze staat wegens medische redenen thuis en niet in de opfok. Krijgt 3x een handje muesli en 3x een flinke berg kuil per dag. Ze is aan de dikke kant doordat ze van de winter van mijn moeder lekker te eten heeft gehad. ''Ze was zo zielig omdat ze geen deken op had''
.. Nu het weer wat beter wordt is ze op dieet om haar weer wat schraler te krijgen. Nu is dus mijn vraag,
hoe groot is een gemiddelde twee-jarige? Van de groeitabel die ik hier op Bokt het gevonden krijg ik alleen maar nachtmerries want daar loopt ze aardig op achter. Ik hóóp toch echt wel dat ze minimaal 1.65m(paps is 1.68m, mams is 1.64m, beide opa's 1.69m, oma's 1.71m en 1.62m) gaat worden, daaronder wordt gewoon te klein voor mij
Kan iemand mij geruststellen en vertellen dat het wel meevalt? Of mij uit mijn droom helpen en dat ik moet rekenen op een klein paard?
.
, hij zou de hoogte van een paard wel halen.. Terwijl zijn ouders toch kleiner zijn allebei D pony's, zijn zus schijnt ook al groter te zijn dan beide ouders, deze zijn 1,44 en 1,47. Hoe bedoel je geen D pony