Home sweet home

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 15:43

Home sweet home
In 2004 werd bij ons een vertederend zweetvosje geboren, CSA Iriyashka (Sha Lazio x Cishashka v. Anthal).
In 2006 werd dit meiske aan een ogenschijnlijk geschikt baasje verkocht, maar eind 2007 hebben we haar verwaarloosd en zwaar ondervoed weer teruggekocht.
Nog herstellende en revaliderende, lekker weer thuis op de wei, diende zich in 2008 een nieuw baasje aan voor haar. Eigenaars van een “vooraanstaande” Nederlandse fokkerij, trainings- en handelsstal, vertelden over een geweldig stekje in Frankrijk waar ons meisje een absoluut geweldig leuke toekomst tegemoet zou gaan. Wij waren dus helemaal happy dat ze nu dan toch alsnog een geweldig plekje zou krijgen en hebben haar toen in goed vertrouwen aan deze tussenpersonen verkocht. De tussenpersonen waren op de hoogte van het feit dat de merrie verwaarloosd was geweest, revaliderende was en bij vertrek heb ik de medische gegevens (zoals bloedwaardes etc.) nog mondeling doorgegeven. Uiteindelijk werd ons bericht dat de merrie goed was aangekomen in Frankrijk en de afgelopen twee jaar, als we hen eens spraken en naar de merrie vroegen, kregen we ook alleen maar positieve berichten. “De merrie maakt het goed”. Er was geen vuiltje aan de lucht en wij waren blij dat Iriyashka haar droomthuis had gevonden. Tot voor kort…..

Een aantal weken geleden sprak ik een vriendin van mij die veel bij een vooraanstaande Arabierenstoeterij in België komt. Op die stoeterij is ook een groot KI en ET centrum, waar ook paarden van cliënten worden bediend. Mijn vriendin vertelde dat er op die stoeterij wat draagmerries van een cliënt stonden, maar dat er eentje steeds het vruchtje verloor bij ET, waardoor de directrice van de stoeterij en haar cliënt er een beetje mee in hun maag zaten.
Die merries waren daar gekomen via diezelfde Nederlandse tussenpersoon als waar onze Iriyashka mee naar Frankrijk was vertrokken. Toen ik vroeg wanneer de merries in België waren gekomen en of er toevallig een zweetvosje met twee witte achtervoetjes en wat witte haartjes op haar hoofd bij zat, werd ik even ijskoud. De datum klopte en de beschrijving van onze Iriyashka klopte ook. Iriyashka bleek dus NOOIT in Frankrijk te zijn aangekomen. Nee, in plaats daarvan is Iriyashka rechtstreeks door de tussenpersoon naar België verkocht als draagmerrie voor het embryotransplantatiecentrum, ondanks dat ze nog in de lappenmand zat. Op de Belgische stoeterij is men daar niet van op de hoogte gesteld door de tussenpersoon en de Belgische mensen konden het ook niet aan Iriyashka zien, daar ze al weer lekker vol en rond was en daardoor toch ogenschijnlijk wel weer gezond leek. In België heeft men toen alles in het werk gesteld om haar drachtig te krijgen en te houden. Maar, waarschijnlijk door haar slechte conditie, pakte ze telkens wel op maar verwierp keer op keer de vrucht na enige tijd. Voor het embryotransplantatiecentrum was Iriyashka vervolgens niet meer van nut en dankzij het adequate optreden van mijn vriendin en de hartelijkheid van de Belgische eigenaren, hebben wij Iriyashka terug kunnen nemen. Zij is nu weer thuis bij haar familie op de wei en wij zijn dolgelukkig dat ze niet via een achterdeur de handel in is verdwenen of nog erger……..!

Voorop willen wij stellen dat de merrie in België uitstekend is behandeld. Ze kwam goed in het vlees terug, wakker en temperamentvol en met een recent bezoekje aan smid en tandarts.
Graag willen wij iedereen die heeft meegewerkt aan de terugkeer van Iriyashka hartelijk danken dat zij dit voor ons hebben mogelijk gemaakt en voor hun goede zorgen rond Iriyashka.
Dit was ons verhaal, dat wij écht even met jullie moesten delen. Wees gewaarschuwd, want des te meer blijkt maar weer dat sommige mensen dus ABSOLUUT niet zijn zoals ze, op het eerste oog, lijken te zijn……

Hierbij nog wat fotootjes van onze "rooie diva" weer lekker veilig thuis.

Afbeelding

Afbeelding

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:01

Jeetje wat een naar verhaal |( . Soms zijn mensen echt niet te volgen zeg bah. Maargoed dat ze weer lekker thuis staat :)

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:30

Oeps Marion, wat een verhaal. Onvoorstelbaar hoe het er aan toe gaat in 'arabierenland'
Ben wel benieuwd wie die "eigenaars zijn van die “vooraanstaande” Nederlandse fokkerij, trainings- en handelsstal" :?
Fijn dat je vosje weer thuis staat, lekker thuis laten ook ... ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:37

getver wat een verhaal jullie hebben echt geluk gehad dat je dr gevonden hebt, wat zijn sommige mensen toch hufterig, blij dat ze veilig thuis staat.

JoSav

Re: Home sweet home

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:50

Wat naar! Zo zie je maar hoe gevoelloos sommige handelaars zijn wat betreft welzijn van een dier en eerlijkheid naar de verkopende (en kopende!) partij toe. Goede naam zegt dan blijkbaar ook niet alles (wat niet weet, niet deert misschien?). Gelukkig hebben jullie haar weer teruggevonden en is ze veilig en wel thuis.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:14

Ben blij dat dit lieve dametje weer thuis is! :D

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 19:46

ArabianRanch schreef:
Oeps Marion, wat een verhaal. Onvoorstelbaar hoe het er aan toe gaat in 'arabierenland'
Ben wel benieuwd wie die "eigenaars zijn van die “vooraanstaande” Nederlandse fokkerij, trainings- en handelsstal" :?
Fijn dat je vosje weer thuis staat, lekker thuis laten ook ... ;)

Gok eens......... 8-)

Onze kleine rooie gaat voorlopig ook echt helemaal nergens naartoe, de eerste maanden mag ze lekker gaan genieten op de wei en weer even helemaal gewoon paard zijn en dan tzt lekker met haar aan het werk onder het zadel. *D

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 20:16

Hoi,
Marion & Bertino,
Gelukkig is jullie meisje weer veilig thuis , kan ze nu lekker en veilig de zomer in NL tegemoet....wat een nare , smakeloze, gewetenloze acteurs van die fokkerij/handelstal !!
gr,sas.

Rumsley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 11:17

Ongelooflijk dit, wat een verhaal! Te triest voor woorden gewoon dat zo'n tussenpersoon zoiets flikt |( Wie weet wat er had kunnen gebeuren met zo'n merrietje! Gelukkig is ze in België goed behandeld, zo kan het dus ook! Wees blij dat ze weer lekker thuis is en geniet van haar :D !

ArabianStars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:10

Wat heerlijk dat ze weer veilig thuis is, knuffel haar maar flink !!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:17

Jeetje Marion! Wat verschrikkelijk dat dit jou is overkomen. En dat terwijl je altijd goed oplet aan wie je verkoopt... Ongelofelijk lomp hoe sommige mensen met mooie verhalen dit zo doen. Gewetenloos, dit soort uitschot!

Gelukkig is ze nu weer fijn thuis, bij jou en de andere arabs. Geef haar maar een dikke knuffel voor mij :)

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 19:07

Marion wat verschikkelijk terwijl ze bij jullie op het paradijsje veel beter had kunnen hebben. Blij dat ze nu terug is en toch lekker kan genieten van het leventje :)

Ps off topic hoe gaat het met Saffyrah (als ik hetn og goed schrijf ;)) ?

CSAArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 21:50

@ MLoeser & RhealLover

Daarom ook Iri's trieste story hier op het forum, normaal plaats ik zelden tot nooit een nieuw topic maar denk dat dit toch echt TE schandalig is om stil te houden!
Werkelijk te BIZAR voor woorden!!
Ben nog nooit ZO kwaad geweest en heb me nog nooit zo beroerd gevoeld omdat we zo STOM zijn geweest om mensen met wie we echt al jaren omgingen, en toch enigzins dachten te kunnen vertrouwen, hebben vertrouwd.

Zal haar straks nog een dikke knuffel geven *D .
Je wilt niet weten hoeveel er al met haar geknuffeld is sinds we haar weer veilig thuis hebben!! :+:

@Celesta: Safje maakt het prima, en er begint zowaar weer een prachtige Arabische jongedame onder die mega dikke wintervacht die ze had uit te komen. *\o/*

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 22:49

En zo'n lieve merrie als Iriyashka verdient het nu ook om lekker geknuffeld te worden +:)+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 07:37

Hai Marion en Bertino

Bah wat een naar verhaal maar met een goed einde *\o/*

Maarre wordt het niet een beetje vol daar, kom haar anders maar hier heen brengen O:)

CSAArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:50

tita schreef:
Hai Marion en Bertino

Bah wat een naar verhaal maar met een goed einde *\o/*

Maarre wordt het niet een beetje vol daar, kom haar anders maar hier heen brengen O:)

Hoi hoi,

Pfff, je wilt niet weten hoe blij wij waren toen ze eindelijk weer veilig en wel hier op stal stond.

Vol? hier? :o
Geloof me, de eerste de beste die zijn/haar zinnen op Iriyashka zet die moet wel van HEEL goede huize komen willen we haar ooit nog een derde keer aan iemand toevertrouwen.

Groetjes, Marion

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 14:51

ruilen????? heb nog een hele leuke poes in de aanbieding 8-)

CSAArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 14:52

tita schreef:
ruilen????? heb nog een hele leuke poes in de aanbieding 8-)

_O- _O- Mafkees! :D
Onthou het nou eens: jij wilde geen paard meer! :+

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 15:20

Hey Marion,

Wat verschrikkelijk dat deze mensen continu weer dezelfde richting in slaan en dat onschuldige paarden hier de dupe van worden!
Je verkoopt je paardje in goed vertrouwen aan deze dierenbeulen en dan ondertussen mooi weer spelen.

Blijkt wel weer dat deze tussenpersoon niet te vertrouwen is.
En dat terwijl de heer in kwestie nog in het fokkerscommisie zit ook!

Het is jammer genoeg wel duidelijk dat onkruid niet vergaat!
word toch eens tijd dat er een donders goed verdelgingsmiddel uitgevonden word

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:08

In je topic op het AV forum heb ik al even gereageerd, ik blijf het zo`n AFgrijzelijk verhaal vinden, en sta zo versteld dat deze mensen de schijn op willen houden dat ze vol passie zijn naar ons geliefde ras toe.
Zo zie je maar weer hoe ver mensen gaan voor de centjes, en dat het gros van mensen niet te vertrouwen is.

Wees maar blij ermee dat je je meiske nog terug hebt kunnen halen, het had ook anders kunnen aflopen. ;)

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 18:12

sherif schreef:
In je topic op het AV forum heb ik al even gereageerd, ik blijf het zo`n AFgrijzelijk verhaal vinden, en sta zo versteld dat deze mensen de schijn op willen houden dat ze vol passie zijn naar ons geliefde ras toe.
Zo zie je maar weer hoe ver mensen gaan voor de centjes, en dat het gros van mensen niet te vertrouwen is.

Wees maar blij ermee dat je je meiske nog terug hebt kunnen halen, het had ook anders kunnen aflopen. ;)

super, met name dat "stukje" neem aan dat je wel snapt wat ik bedoel ;)

Sayyid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:19

Marion, met kippenvel over mijn hele lijf en tranen in mijn ogen heb ik je verhaal gelezen. ;(
Wat moeten jullie geschrokken zijn en wat een geluk hebben jullie en jullie merrie gehad.
Gelukkig is je vriendin oplettend geweest en de Belgische directrice en haar klant ruimhartig en kunnen zij “zaken” en "paarden” wel op een respectvolle manier combineren. *D
Geniet ervan dat je “rooie dame” weer lekker thuis op de wei is, ze heeft het verdiend.
En voor wat betreft de “vooraanstaande” Nederlandse tussenpersoon, ik heb in het verleden al genoeg met ze te stellen gehad, maar om zo’n streek te leveren als met Iriyashka moet je wel veel “fantasie” hebben. :r
Ik hoorde n.a.v jouw verhaal over in ieder geval nog 1 merrie die via deze mensen hetzelfde lot heeft ondergaan en daar nu in Belgie staat... :(

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 10:34

Wat lijkt me dat schrikken, als je op een dergelijke manier je eigen fokproduct weer terug vindt.

Het is ronduit walgelijk waartoe mensen in staat blijken te zijn als er geld bij komt kijken...:r

Arabiansp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:46

En....... een gewaarschuwd mens telt voor twee!!!

CSAArabians

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 14:10

Dit topic is op het AV forum geheel verwijderd. :(
Het is daar dus niet gewenst kritiek te uitten, of ook maar enigzins negatief te spreken over een vooraanstaande stoeterij/handelsstal waarvan 1 van de beide eigenaren ook nog een adviserende funtie heeft binnen het stamboek.
Wel handig dan dat "toevallig" de vrouw van 1 van de bestuursleden van het betreffende stamboek moderator is op dat forum. :+

Ofwel: als je door dat soort mensen bedonderd word is het dus schijnbaar vooral belangrijk dat je je mond houd en net doet of je neus bloed!
En dan werd er toch laatst nog ergens daar gezegd: het AVS is voor en van de leden! _O-

Yeah right!!!