Zit hier arabier bij in?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chay_Flame

Zit hier arabier bij in?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 08:24

Hallo allemaal,

Ik kijk al een tijdje bij de arabieren rond.
Ik heb zelf een New-Forest, tenminste dat werd gezegd.
Maar als ik hem soms zie sjouwen zou ik toch zeggen dat er iets van volbloed bij in zit.
Hij is in de bak best makkelijk maar op buitenrit erg pittig. Vooral als het waait wordt hij erg hyper.
Hij is al 23 dus heeft wel wat een doorgezakte rug, maar zal toch even een foto plaatsen. Ziet er misschien niet heel erg uit als een arabier maar qua karakter wel.

Afbeelding
Afbeelding

Suus___

Re: Zit hier arabier bij in?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:32

Zonder een stamboom is het voor ons onmogelijk te zien of er Arabisch bloed doorloopt ;)

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 11:34

het zou wellicht kunnen maar zeker geen volbloed en ik denk ook niet volbloed nf.

RhealLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 12:17

Zucht omdat het diertje wat feller zou zijn zit er al een volbloed in. Zou zeggen loop de papieren even na om te kijken of er volbloed in zit.

Qua karakter kan een halfbloed nooit op een volbloed lijken(echte av kenners weten waarover ik het heb). Als het waait kan ieder paard veel meer hyper zijn als normaal maar om gelijk te denken dat je een dier hebt waar volbloed door stroomt is nogal kromme beredenering.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 14:24

Er zal heus wel wat inzitten, elk ras zit wel wat Arabisch bloed in.
Ik vind dat als ze geen snoekshoofd hebben er geen arabische uitstraling is.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 14:54

Sorry ik weet best wat van paarden maar ik vroeg het me gewoon af. Ik weet ook wel dat alle paarden wat drukker zijn, maar hij is dan echt niet te houden.
En er zit geen stamboom ed bij, ouders zijn onbekend.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:01

ChayenFlame schreef:
Ik weet ook wel dat alle paarden wat drukker zijn, maar hij is dan echt niet te houden.

Dat vind ik dus echt niets voor een arabier. Ze luisteren gerust niet altijd, maar niet te houden zijn ze (vrijwel) nooit, hoe druk ze dan ook zijn.

RhealLover

Een belediging om te dan gelijk de vinger te wijzen naar een AV die zouden niet te houden zijn??? Vraag me toch af waarom kinderen van 8 en 10 op mijn 'wilde' AV kan rijden door weer EN wind.

Een vergelijking van niets. Zonder stamboom is er niks te traceren en dus ook niet vanuit gaan of dit wel een halfbloed is of niet.

RhealLover

Al_Zawraa je was me net iets voor haha ;)

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:07

RhealLover schreef:
Een belediging om te dan gelijk de vinger te wijzen naar een AV die zouden niet te houden zijn??? Vraag me toch af waarom kinderen van 8 en 10 op mijn 'wilde' AV kan rijden door weer EN wind.

Een vergelijking van niets. Zonder stamboom is er niks te traceren en dus ook niet vanuit gaan of dit wel een halfbloed is of niet.

Kalim wordt gereden door elke leeftijdscategorie, 5 jaar is de jongste en dan is ie hartstikke braaf.
Niet te houden is Kalim nooit, druk soms maar dat kan bij elk paard. De WPN'ers op stal zijn in elk geval véél gekker dan Kalim.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 16:58

ik heb een volle nf gehad en een papierloze wat er wel wat van het en heb nog een nf stermerrie lopen en alle 3 zijn ze heel heet zonder dat ze direct arabisch bloed voeren. De rasloze is nf met engels volbloed maar de andere zijn vol nf (wel met golden wonder).

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:39

vindt het altijd zo grappig dat als mensen geen papier bij hun pony hebben en het ding showt een keer met een beetje staart er op dat het AV bloed moet hebben....en dan het niet te houden gedeelte...dat is meer iets (naar mijn mening!!!) van halfbloedjes enz als van AV's hoor...

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:47

Ik heb sinds een tijdje een super nieuw vriendje en hij is een echte AV.
En ik moet zeggen dat het niet te houden gedeelte totaal niet past bij hem, hij is juist super gevoelig op mijn stem enz, maar het show gedeelte is hij een ster in hahahaha.

Verder zou ik niet kunnen zeggen of het paardje van TS av bloed zou hebben, want daar voor heb ik zelf al te weinig verstand van de AV :o

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:52

ChayenFlame schreef:
Sorry ik weet best wat van paarden maar ik vroeg het me gewoon af. Ik weet ook wel dat alle paarden wat drukker zijn, maar hij is dan echt niet te houden.
En er zit geen stamboom ed bij, ouders zijn onbekend.

Dus mijn holsteiner/oldenburger/thakener(hoe je eht schrijft) heeft ook arabieren bloed! Want die gaat als het waait ook met zn staart in de lucht als een arabier rondjes rennen!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:56

ik vind niet dat je pony enige uitstraling van een arabier vertoond, niet het snoeckshoofd, grote ogen, hals,...

't is niet omdat een pony druk wordt bij veel wind dat het rechtstreeks arabisch of volbloed bloed voert. Ik ken menig BWP'ers en KWPN'ers die heviger en drukker zijn dan de engelse en arabische volbloeden bij ons op stal...

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:58

Je pony is imo veel te zwaar om veel bloedvoering te hebben.

De vorm van borst en achterwerk doen me eerder denken aan iets van Fjord of een andere koudbloed.

Wel een scheetje verder hoor :D

Kyliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:56

ik ken ook niet alles van arabiers, maar dit paardje geeft mij niet het idee dat het (veel) arabisch bloed voert.
Mijn AV is soms fel maar hij is ook heel cool in zijn koppie en dat kan ik van de meeste BWP`s bij ons op stal niet zeggen. Die flippen veel sneller dan mijn arbiertje.

Maar ik hoop dat je erg geniet van je paardje. Wat voor bloed dan ook.

Danielle

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 19:59

Hallo zn benen zijn naar mijn idee ook te kort en te stevig en een te lang wat grover lijf, maar hij is wel supergaaf daarentegen als er arabierenbloed inzit kan dat al vanaf 12,5 procent voor de nrps

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 21:50

Op basis van de foto's in dit topic en je profiel zie ik zo op het eerste gezicht nikskenie arabisch in je paardje. Maar je zegt zelf al dat het niet zozeer het uiterlijk maar meer het karakter zou lijken op dat van een arabier. Helaas zie ik ook in die beschrijving niets terug van een arabier. Ja AV's kunnen lekker showen (maar dat wil niet zeggen dat ze heet, wacko en totaal geflipt zijn! ;( ), sterker nog, ze zijn vaak op een pinkie te rijden! De rest is denk ik allemaal al wel gezegd...

Maakt het wat uit als er geen arabisch bloed in zit?

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 13:52

yildiz schreef:
Op basis van de foto's in dit topic en je profiel zie ik zo op het eerste gezicht nikskenie arabisch in je paardje. Maar je zegt zelf al dat het niet zozeer het uiterlijk maar meer het karakter zou lijken op dat van een arabier. Helaas zie ik ook in die beschrijving niets terug van een arabier. Ja AV's kunnen lekker showen (maar dat wil niet zeggen dat ze heet, wacko en totaal geflipt zijn! ;( ), sterker nog, ze zijn vaak op een pinkie te rijden! De rest is denk ik allemaal al wel gezegd...

Maakt het wat uit als er geen arabisch bloed in zit?

Dankje, fijn dat je een normaal antwoord geeft ;)
Nee hoor dat is niet erg, was er gewoon benieuwd naar!

franka75 schreef:
Hallo zn benen zijn naar mijn idee ook te kort en te stevig en een te lang wat grover lijf, maar hij is wel supergaaf daarentegen als er arabierenbloed inzit kan dat al vanaf 12,5 procent voor de nrps

Dankje voor je antwoord!

Kyliam schreef:
ik ken ook niet alles van arabiers, maar dit paardje geeft mij niet het idee dat het (veel) arabisch bloed voert.
Mijn AV is soms fel maar hij is ook heel cool in zijn koppie en dat kan ik van de meeste BWP`s bij ons op stal niet zeggen. Die flippen veel sneller dan mijn arbiertje.

Maar ik hoop dat je erg geniet van je paardje. Wat voor bloed dan ook.

Danielle

Ook bedankt. Ja zeker doe ik dat :j

CM_ schreef:
Je pony is imo veel te zwaar om veel bloedvoering te hebben.

De vorm van borst en achterwerk doen me eerder denken aan iets van Fjord of een andere koudbloed.

Wel een scheetje verder hoor :D

Een fjord denk ik zelf ook niet. Maar het zou natuurlijk wel ergens een koudbloed kunnen zijn.
Dankje :D

mardjai schreef:
Ik heb sinds een tijdje een super nieuw vriendje en hij is een echte AV.
En ik moet zeggen dat het niet te houden gedeelte totaal niet past bij hem, hij is juist super gevoelig op mijn stem enz, maar het show gedeelte is hij een ster in hahahaha.

Verder zou ik niet kunnen zeggen of het paardje van TS av bloed zou hebben, want daar voor heb ik zelf al te weinig verstand van de AV :o

Oke, nou die van mij is dus soms niet te houden buiten. Maar hij reageerd ook, net wat jij zegt, heel erg op mijn stem. Tenminste, in de bak dan. En het showen kan die van mij dus ook behoorlijk.

lailapri schreef:
ik heb een volle nf gehad en een papierloze wat er wel wat van het en heb nog een nf stermerrie lopen en alle 3 zijn ze heel heet zonder dat ze direct arabisch bloed voeren. De rasloze is nf met engels volbloed maar de andere zijn vol nf (wel met golden wonder).

Oke dus het kan ook gewoon voorkomen bij een nf?!
Bedankt voor je antwoord!

De rest reageer ik effe niet op. Niet omdat ik niks durf te zeggen, maar omdat ik het gezellig wil houden!

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:05

Er zijn idd lijnen die heel brave nakomelingen geven en ook lijnen met meer pit, maar dat zal in elk ras wel zijn. Er zou ook een heel ander ras door kunnen zitten zoals welsh cob bijvoorbeeld of idd haf en fjord (denk dan eerder haf).

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 18:59

Oke, handig om te weten :j
Ik weet niet, misschien ook welsh cob.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 21:31

Niet alle arabieren hebben een snoekshoofd, dus arabieren hoeven niet altijd een snoekshoofd te hebben om een arabier te moeten zijn.

Ik vind je paard te zwaar en te grof gebouwd om zeg maar voor 50 % arabier te kunnen zijn, er zijn rassen die wel wat van een arabier weg hebben maar het niet zijn, dus geniet gewoon van je leuke paardje of er nou wel of niet een arabier inzit, wat maakt dat uit als het maar leuk en lief is.

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 15:39

Oke dankje :j
Klopt, ben er ook super blij mee :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 17:12

Wat ik wel nog even wil zeggen is hoewel een volle arab meestal een fijn temperament heeft, een kruising daarintegen vaak juist wel lastiger is, kan wel veel temperament hebben maar weet daar minder goed mee om te gaan en is vaak moeilijker daardoor.
Dat zal heus niet in alle gevallen zo zijn maar ik hoor dit toch vaker.
Dus wat dat betreft denk ik juist wél aan arabisch bloed, maar goed, het is denk ik onbegonnen werk dit, als je geen afstamming weet houdt het gewoon op!
En het ziet er uit als een leuk paard, mijne is wel een 'echte' maarja, die papieren liggen gewoon in de kast hoor, heb ik verder niks aan. ;)