Animo afstammelingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xPenny

Animo afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 19:27

hee
ik vroeg me af, wie op bokt hebben ook allemaal een Animo afstamming? :o
Heb er op dit moment eentje van fokker Peter Simons (tevens ook de fokker van Animo zelf).
Heeft 3 fokmerries bij ons op stal geplaatst voor te lessen en had nog een merrie staan wat ingereden moest worden, en heb haar dus nu ingereden en doorgereden sinds 5 maanden en het gaat al super goed!

Wat me opvalt, ze houdt natuurlijk super erg van springen.
Op Bekend terrein is het soms een beetje kijken maar zodra ik op wedstrijd kom is alles om zich heen weg en focust ze alleen nog maar op het doel waar ze voor gefokt is, het echte springwerk.
Ben al 2 keer met de vrachtwagen weggeweest en 2x 2e geworden, super netjes dus vind ik.
Ze is al bijna 8 wat jammer is en dat voor 5 maanden beleerd maar ze neemt alles goed op.

Hindernissen neemt ze altijd met plezier en springt dan ook vaak érg hoog eroverheen.

Maargoed ;) ik zet een paar foto's erbij,
Ben benieuwd wie nog allemaal zo'n goede springer erbij hebben en of iemand nog informatie heeft over Animo zelf en eventueel foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petraaken

Re: Animo afstammelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 09:37

F-AM --> FB

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:23

waar kom jij vandaan eigenlijk? ik heb ook altijd animo`s gereden voor peter...geen idee hoe ze heten, hij noemde ze altijd de animo...wel grappig dat jij er nu ook hebt...

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 21:19

maschke schreef:
waar kom jij vandaan eigenlijk? ik heb ook altijd animo`s gereden voor peter...geen idee hoe ze heten, hij noemde ze altijd de animo...wel grappig dat jij er nu ook hebt...

Ik rij bij Daalderhof in Oirsbeek.
Staan nog 3 fokmerrie's op stal van hem die gewoon in de manegelessen afentoe meelopen en dan na een tijd gaan ze terug als ze zijn uitgeteld, krijgen ze het veulen en blijft die bij de moeder totdat die eraf mag, worden ze opnieuw gedekt en komen weer lessen bij ons.

En dan rijdt ik deze merrie voor hem, ook op wedstrijd.
Heb ik zadelmak gemaakt en doorgereden.

maschke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:51

leuk! dan kom ik je wel tegen van de zomer... succes met je Animo... ziet er goed uit!

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 15:40

maschke schreef:
leuk! dan kom ik je wel tegen van de zomer... succes met je Animo... ziet er goed uit!

Dankjewel :D

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:26

Twinkeling

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-10 19:48

Een van onze fokmerries is een Animo. Toffe merrie, is het!
Zelf 1.40m gelopen en veel speedproeven gewonnen.
Vrij heet onder het zadel, maar heel kalm en aangenaam in omgang.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-10 23:01

Twinkeling schreef:
Een van onze fokmerries is een Animo. Toffe merrie, is het!
Zelf 1.40m gelopen en veel speedproeven gewonnen.
Vrij heet onder het zadel, maar heel kalm en aangenaam in omgang.

Ja inderdaad ;)
Ze zijn wel wat pittig onder het zadel maar willen altijd springen.
De merrie wat ik rijdt is ook super lief in de omgang en is echt geen pismerrie!
Altijd goede zin en is ook super braaf.

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 14:48

Ik heb geen échte animo, maar mijn paard zijn vader is een animo. De vader is Alfonso NRA ( kan daar nergens info over vinden helaas) Maar het is absoluut een heel lief paard, alleen door mishandeling een zeer lastig paard qua karakter. Als je ermee om kan gaan geen probleem. Merken jullie dat ook?
Die van mij is ook echt een springer, vind dressuur net niks aan :)

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 13:59

ik rijd ook een echte animo :)
animo x julio marinerxx

liefste paard van stal, maar heet onder het zadel... stuiter alle kanten op
dit paard heeft ook het een en ander mee gemaakt... zal ze altijd blijven achtervolgen(achterover geslagen, in een hindernis belandt, spierscheuring opgelopen, schoft gebroken)
er zit wel een handleiding bij hoe je met haar moet omgaan op concours, maar ondanks dat ze zo heftig is denk ik wel dat ze het ook nodig heeft in het parcours

ik rijd haar in het ZZ en internationaal

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

http://www.youtube.com/watch?v=ZXLM5m2eHic

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:30

Wow wat een schitterend paard heb jij zeg :D
En ja die gebruiks aanwijzing herken ik dan heel erg, dat hete weer wat minder :D

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 12:39

Bitterbal schreef:
Wow wat een schitterend paard heb jij zeg :D
En ja die gebruiks aanwijzing herken ik dan heel erg, dat hete weer wat minder :D

Zo heet is die merrie van mij ook weer niet gelukkig :D
Idd, mijn heeft ook een gebruiksaanwijzing nodig, vooral in het parcour.
Ik moet haar aan het been blijven houden, recht richten op de hindernissen en uitkomen, en vooral dat ze bij me blijft!
Als je op haar kunt springen en je kunt met haar omgaan, kun je het er hoog mee schoppen!
Heb ook 1.65 al gesprongen met haar met hoogterecords bij ons op stal, maar als ik dat iemand anders liet springen met haar die er net 6x op heeft gesprongen ofzo, dan zou ik het niet weten of ze dat wel haalde.
Springen die van jullie ook inplaats van ingetrokken benen, naar voren getrokken?
Daarom moet ik met haar bij hogere hoogtes, groot uitkomen, waardoor ze makkelijker en ruimer springt.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:18

Ik heb ook een Animo merrie en wrs een van de oudste hier op Bokt, ze is 24 :D
Erg herkenbaar wat jullie allemaal schrijven, is blijkbaar toch een Animo trekje. Heet, zien veel (te veel) en een gebruiksaanwijzing :+ Nou is die voor de mijne niet zo groot, ze is hier geboren en gebleven dus geen gekke dingen meegemaakt. Maar ja het is wel een beetje een portret en je moet er niet mee willen buitenrijden. Ik heb alleen nooit echt met de mijne gesprongen :o Ik durf niet meer te springen en de dame ging bij voorkeur op groot. We hebben samen dressuur gereden t/m de Z en zijn daarna omgezadeld op een westernzadel, waar ook deze Animo het niet onaardig gedaan heeft (reserve kampioen NL in Western riding) :D
Tegenwoordig heet het dat ze met pensioen is, ze wil alleen niet :+ Niet werken is een sjago paard. Dus 2x per week wordt de dame nog gereden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 13:29

Ik heb een Placido merrie gehad en Placido is weer een zoon van Animo. Zij was een echte viezerik en niet te vertrouwen onder het zadel. Liet zich achterover vallen en kon net zo lang zo smerig bokken tot je er op de kop af ging en dan was ze zienbaar trots (staart op de rug en kop in de nek) Kon wel super springen!

Afbeelding

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 17:38

pl: gelukkig heb je nu een top paard :D en leuk onderschrift ;)

ik moet echt de ring in begeleidt worden met touw :o naja de animo dan :P
ze kan heel explosief springen met een klap vermogen. voorbeen zou sneller mogen, achter is ze wel goed. ze springt wel genoeg door het lijf, maar zou beter kunnen galopperen... aan het begin was het helemaal een gestuiter :)
en ondanks dat ze zo heet is, moet je haar blijven rijden

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:23

Och jij hebt dezelfde! Haha, Ik kwam hem ergens tegen op bokt geloof ik en toen eerljik gejat :o

Die rare paarden passen wel bij jou Biertab, heb je al enig idee wanneer je weer in het zadel zit?

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 17:54

Biertabje schreef:
pl: gelukkig heb je nu een top paard :D en leuk onderschrift ;)

ik moet echt de ring in begeleidt worden met touw :o naja de animo dan :P
ze kan heel explosief springen met een klap vermogen. voorbeen zou sneller mogen, achter is ze wel goed. ze springt wel genoeg door het lijf, maar zou beter kunnen galopperen... aan het begin was het helemaal een gestuiter :)
en ondanks dat ze zo heet is, moet je haar blijven rijden

Die van mij kan ook echt explosief springen!
Hoog van voor, en hoog van achter.
En het belangrijkst, ze heeft er plezier in!
Ze spring alles.
Wat ze wel heeft is dat ze heel ontspannen is op ander terrein!
Alles is normaal voor haar en ze heeft er toch zin in, soms net iets téveel zin haha.
Met zadelmak maken was ze super braaf, heb van meerdere gehoord dat de meeste met inrijden stuiterballen zijn, vandaar.
Met de galop had/heeft ze ook nog wel moeite, had haar voordat ze zadelmak was vaker los gelaten in de bak en kwam met moeite of vaak niet, in de galop.
Nu springt ze wel aan, maar wel met 2 drafpassen in snelheid.
Ze gallopeerd ook erg met haar benen naar voren!

Met springen springt ze echt met een goede voor en achter hand!
Heb ook 2 foto's, een van boven de sprong waar je ziet hoe ze van voren springt, en van de landing, waar je ziet hoe ze met haar achterhand springt.
Zal ze even hierop zetten ;)

Afbeelding

Afbeelding

Ze zijn trouwens uit een filmpje gehaald, maar zijn goed zichtbaar.

Hier zie je hoe ze een beetje gallopeerd.
Afbeelding

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:00

Lijkt een fijn dier Penny! Heb even in je profiel gespiekt en zie dat ze bij Eurocommerce vandaan komt? Het feit dat er staat dat ze haar daar niet zadelmak kregen betwijfel ik echter :o Ze hebben daar een stel fijne ruiters en volgens mij doen ze ook zaken met Herman Koorman, die mensen weten wel wat ze doen en kan me niet voorstellen dat zij een paard niet klaar krijgen.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 18:01

Afbeelding
Voorbeeld van explosief springen :o

Toen ze pas aan het springen was, 2de wedstrijd buitenaf voor haar, toen sprong ze al gek, ging toen die dag ook mis omdat ze ineens onder me uit rende en dacht, ik kan ook springen in rengalop, en toen beetje slecht uitgekomen door een oxer heen.
Afbeelding

Weer voorbeelden van gekke sprongen van haar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ging niet zogoed mee, maar verwachte ook niet dat ze ZO GEK sprong, terwijl ik lekker rustig aanreed en dan ineenkeer bombardeerde met de afzet.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-10 18:03

PercyLeen schreef:
Lijkt een fijn dier Penny! Heb even in je profiel gespiekt en zie dat ze bij Eurocommerce vandaan komt? Het feit dat er staat dat ze haar daar niet zadelmak kregen betwijfel ik echter :o Ze hebben daar een stel fijne ruiters en volgens mij doen ze ook zaken met Herman Koorman, die mensen weten wel wat ze doen en kan me niet voorstellen dat zij een paard niet klaar krijgen.

Ik heb geen idee,
Kreeg het van iemand te horen waarvan is geregelt dat ze bij ons op stal kwam staan, vandaar.
Dacht ook al zoiets, want dat is een topstal met springpaarden.
Maarja, eerst zien en geloven natuurlijk he ;)
Eigenaar van Queen is Peter Simons, hij heeft DE Animo gefokt, en vind het wel een eer haar zadelmak te mogen maken en te rijden natuurlijk.
Ze heet nu ook Hoefslag's Queen PS Z

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 18:38

het is alleen jammer dat je niks aan explosief springen hebt :o de paarden worden naar mate het hoger wordt alleen maar banger

die van mij is op vreemd terrein juist gespannen, die komt van de kar met witte ogen en de oren strak naar oren, die houdt alles in de gaten. maar ze wil zich nog wel eens overspringen en dan wordt ze bang. en zeker als je dan over 1.35m heen moet wordt dat wel wat moeilijk ;)

prijsuitreikingen zijn lastig, dan raakt ze geirriteerd en dan gaat ze met haar voorbenen slaan :) de 2e foto staat ze nog op de goede plek, de 1e foto staat ze aan de andere kant van de hal :P
Afbeelding
Afbeelding

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 15:10

Jaa ik zie haar ogen overal heen kijken inderdaad!
Ze heeft bij mij pas 1x echt geweigert.... en dat was bij een watersloot, een tamelijk brede (voor haar doen op dat moment).
Ze heeft wel als ik de prijsuitreiking doe met haar en het publiek staat heeel dichtbij en beginnen allemaal te klappen en te juichen, springt ze nog wel eens van voren omhoog, maar zal nooit volle galop wegrennen meteen, is eigenlijk een beetje schrikken.

Eliza_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:21

Ik heb geen rechtstreekse Animo maar een Indoctro x Animo x Concorde.
En ik lach helemaal in de deuk toen ik de foto's van Penny zag die van mij lijkt er precies op (alleen een kol op hoofd) en die springt ook zo!
Loopt nu L springen was met zadelmak maken enorm lastig kwam omhoog en sloeg met zijn voorbenen.
Zelf toen die al wat meer kende moesten ze hem 's ochtends longeren een uur, 's middags nog een keer en toen moesten ze een praam op doen om erop te komen anders kwam je er echt niet op.
Hij is nu een stuk braver en is op ch nergens bang voor.

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 15:27

Ik heb op een springstal gewerkt en daar stond een Animo ruin.
Heeeeeel erg lief en knuffelig beest die eigenlijk alles wel goed vond.
Sprong ook behoorlijk hoog.
Afbeelding