Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Horseware schreef:Ik denk niet dat dat gaat werken. Ze verharen namelijk omdat het langer licht is en hun "interne klokje" aangeeft dat het voorjaar en de zomer eraan komen.
Pitt25 schreef:Horseware schreef:Ik denk niet dat dat gaat werken. Ze verharen namelijk omdat het langer licht is en hun "interne klokje" aangeeft dat het voorjaar en de zomer eraan komen.
Dat klopt inderdaad maar zodra ze het lekker warm hebben, verliezen ze eerder hun haren. Anders zou je ze in de herfst (na het scheren voor de winter) net zo goed geen deken om hoeven doen omdat 'hun interne klokje' zegt dat het eerder donker wordt en kouder, dus schieten ze dus in hun haar. Als je ze na het scheren goed dik in de dekens zet, schieten ze niet in het haar na het scheren, ondanks dat het eerder donker wordt en kouder.
SweetCalypso schreef:ja dat weet ik maar die pownie van mij och dat is zn goedzak ik ben al een jaar bezig met grond werk en hij is zoooo braaf. maarja als een paard gaat dan gaat hij. Jah vind een bitje ook wat netter oogt.

Een gewoon halster is veel te grof.Storm76 schreef:Ken je de furminator?
Dat is een speciale kam die de haren inkort maar niet afscheerd, het verwijderd de ondervacht.
Het werkt bij honden en katten prima, maar ook bij paarden is het een uitkomst! Zeker net voor de keuring.
edit;
http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... rd/110260/
wel prijzig...