Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

LecyTinker schreef:Uiteraar heeft ieder het recht om te doen wat hem of haar goeddunkt. Maar als je van je kuilgras zou willen afstappen dan zou ik dat eerder doen dan je paard een muilkorfje rond te doen.
Zet een klein stukje van je wei af waar hij in mag staan en laat m elke dag dan maar een uurtje op het gras. Op die manier kan je controle houden op wat hij eet.
Ik zag al erwtenstro voorbij komen. Mijn ouders gaven dat vroeger ook als extra aan de paarden, samen met hooi en ze begonnen altijd eerst aan het erwtenstro. Dat is wat zoeter van smaak en het is geweldig omdat het erg ruw is en kauwen extra stimuleerd.
Je bent zeer waarschijnlijk nog goedkoper uit als je gewoon hooi koopt en voert dan kuilgras geeft. Voor je shetlander zou je met anderhalve baal al een week door kunnen komen.
Voer je je paardje nog krachtvoer bij?
Eiwitten zorgen er ook voor dat er vocht vastgehouden wordt, dus het is mogelijk dat wanneer je zou stoppen met kuilgras je paardje vanzelf al wat afslankt.
MAAR mocht het nou niet aan jou zijn om van het kuilgras af te stappen dan zou je misschien kunnen vragen of dat je wat minder kuilgras mag geven en een beetje sto erbij.
LecyTinker schreef:ik zou als ikjou was heel erg oppassen hoe je het aanpakt.
Shetlanders horen er niet strak en gestroomlijnt uit te zien, dus ga niet doorslaan in je afslanken, zoals muilkorfjes.
LecyTinker schreef:ik zou als ikjou was heel erg oppassen hoe je het aanpakt.
Shetlanders horen er niet strak en gestroomlijnt uit te zien, dus ga niet doorslaan in je afslanken, zoals muilkorfjes.
Je straft je paard er verschrikkelijk mee en het is niet haar schuld.
Je zou idd beter af zijn om je shetje gewoon hooi te geven wat lager ligt in eiwitten.
Vooral in het begin kan je beter half half doen. Beetje koeienhooi, beetje gewoon hooi. Dit langzaam overstappen.
Zoals met alles moet je langzaam afbouwen.
Misschien dat je de eerst volgende keer dat de DA moet komen eens kan vragen wat je zou kunnen doen en dan je vader erbij laten staan. Dan kan hij zelf horen van de DA wat er gedaan moet worden.
fredi98 schreef:van mij mogen shetjes wel een beetje dik zijn
van die hele slanke shetjes vind ik echt zielig en lelijk