iets vol schoot. vannacht is ze nog meer veranderd en de banden worden erg slap. ik kan helaas niet foto's plaatsen van hoe de uier er nu uit ziet. dit omdat ze nog steeds zoveel mogelijk apart wordt gehouden in verband met de rhino uitbraak op de stal waar ze staat.
ze staat met nog 4 andere merries op een apart gedeelte van de stal waar gelukkig nog geen merrie is met ziekteverschijnselen. de dames worden dagelijks gecontroleerd door de dierenarts. positief nieuws dat we gister hebben gekregen is dat in het bloed van lotte geen rhino virus is aangetroffen
helaas betekend dit niet dat ze het niet alsnog kan krijgen want dit kan nog tot 14 dagen na de koortspiek. wat ook gunstig is dat lotte helemaal nog geen koorts heeft gehad. Hoewel we graag hadden gewild dat het veulen nu nog even blijft zitten lijkt het erop dat het niet lang meer duurt. En hoewel we alles met hoop en goed vertrouwen tegemoet zien blijft het nu extra spannend. Binnen 24 uur na de geboorte wordt het veulen nagekeken door de da op eventuele aanwezigheid van rhino. Mocht het veulen wel aangetast zijn dan zie je dat vrijwel toch direct omdat ze dan niet kunnen staan of misvormd zijn.
dit is de aanstaande mamma

en nog een met zijn baasje

voor mijn zoon is het natuurlijk nu extra spannend. Hij is nu al een week niet bij zijn pony geweest. ten eerste staat ze geisoleerd (gelukkig mag mijn man er wel bij) en tweede willen we hem nu niet naar stal hebben vanwege de aanwezigheid van het rhino virus en wat dit bij de andere dieren teweeg brengt.
wie duimt er met ons mee??