Opzeggen lidmaatschap stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Opzeggen lidmaatschap stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 10:43

Ik heb een fjord en ben sinds ik hem heb lid van het stamboek. Maar het kost me elk jaar geld en ik doe helemaal niks met het stamboek. Dus ik dacht ik stop mijn lidmaatschap. Uiteraard lekker te laat, pas toen ik weer moest betalen dacht ik oh ja ik wilde het stopzetten :+

Maar goed, ik heb me dus van de week afgemeld voor 2011. Krijg ik gisteren een brief met het volgende:

Daar het bovenstaande paard(en) nog op uw naam staat, verzoek ik u het paardenpaspooort aan ons op te zenden ter afschrijving van uw naam. Mochten u inmiddels het bovenstaande paard(en) verkocht hebben, dan gaarne hierover schriftelijk bericht aan wie u ze verkocht heeft.
Mochten de paarden nog in u bezit blijven dan kunt u de paardenpaspoorten behouden, Maar U moet dit schriftelijk aan het Stamboek melden.

Ten eerste; stikt het van de spelfouten :x
Ten tweede; snap ik nu goed dat eigenlijk zeggen ze dat ik het paspoort moet opsturen ter afschrijving van mijn naam en dan een stukje later staat er als het paard nog in mijn bezit is ik niks hoef te doen :?

Paard is van mij en gaat ook niet weg. Ik wilde puur alleen mijn lidmaatschap opzeggen omdat ik niks met en voor het stamboek doe. Zonde van het geld vind ik dan :o

Ik ga maandag sowieso even bellen om verduidelijking te verkrijgen, maar wie snapt dit stukje wel?

fjordnina

Re: Opzeggen lidmaatschap stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:22

Ik zou er helemaal niks mee doen. Jij wilt je alleen afmelden als lid en verder niets. Als jij je lidmaatschap schriftelijk hebt opgezegd, kan het stamboek je ook niets meer maken. Helemaal als je dat met een aangetekende brief hebt gedaan, dan kunnen ze nooit zeggen dat hij niet aangekomen is.
Let wel even goed op wanneer ze weer gaan afschrijven dat ze dat niet bij jou doen. Anders gewoon storneren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:26

Ze gaan er kennelijk van uit dat je je lidmaatschap opzegt omdat je je paard hebt verkocht.
Stamboek kan niet van je eisen dat jij meldt dat je je Fjord gewoon nog in bezit hebt (laat staan aan wie je hem verkocht zou hebben - dat gaat ze in principe niks aan en zou nog wel eens tegen de privacy-wetgeving in kunnen gaan ook). Zelfs áls je verkoopt, is het de nieuwe eigenaar die bepaalt of hij hem op naam wil laten zetten of niet, en niet de oude eigenaar. Er zijn zat eigenaren die een paspoort (of stamboekpapier) helemaal niet op naam laten zetten. Het zijn tenslotte beide geen eigendomsbewijzen, dus waarom zou je.

Fjorden007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 22:51

Heb je het schriftelijk opgezegd?
Want zo niet, dan is het logisch dat ze zo'n brief sturen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 23:54

Ja ik heb het schriftelijk gedaan :j

Dit staat er letterlijk in:

Hierbij wil ik (alvast) mijn lidmaatschap voor 2011 opzeggen. Ik doe te weinig met en voor het stamboek om echt nog ingeschreven te staan. Ik weet dat ik veels te vroeg ben, maar wilde het toch alvast zeggen.

Ik zeg dus nergens dat ik mijn paard dus niet meer heb of laat een reden achterwege voor speculaties. Ik zeg gewoon waar het opslaat. Ik doe niks voor en met het stamboek dus ik wil mn lidmaatschap opzeggen.

Ik bel ze morgen wel om duidelijkheid te vragen. Maar bedankt voor de reacties.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 23:59

Grappig dit topic, ik ben lid van het kwpn en doe daar ook helemaal niets mee. Behalve betalen idd... Mijn brief moet nog geschreven worden, maar zal er maar meteen bij in zetten dat het niet is omdat mijn paard verkocht is!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 00:01

Heel slim :')

mellenoska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 09:52

waarom doe je eigenlijk niks? je kan toch naar keuringen, wedstrijden of andere evenementen gaan? De meeste dingen zijn zelfs gratis als je lid bent.
Maar het briefje is wel vreemd? Heb je de afmelding wel naar de krimweg in hoenderloo gestuurd? Zulke brieven krijg je normaal nooit.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 11:39

Omdat ik geen trailer en geschikte auto heb en geen behoefte heb om keuringen te lopen of wedstrijden te rijden ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:44

Even bellen is het makkelijkste, het fjordenstamboek is namelijk niet zo heel goed geregeld.

Ik heb namelijk wel optijd opgezegd en het begin van dit jaar schreven ze gewoon hup weer lidmaatschapskosten af := ik heb van hun wel een brief ontvangen waarin mijn opzegging bevestigd werd...
Dus ze voeren gewoon geen goede administratie :n

Maar als ik jou was zou ik dus even bellen, uitleggen dat dit niet klopt en vragen om een bevestiging van uitschrijving, dan heb je het ook zwart op wit, want je hebt dikke kans dat ze in 2011 gewoon weer je lidmaatschapsgeld zullen afschrijven :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 11:49

Bovenin de brief staat dat dit een bevestiging is van mijn afmelding als lid zijnde voor het jaar 2011. Deze brief zorgvuldig bewaren, daar het bewijs is dat ik mij heb afgemeld.

En dan komt er dus een heel stuk over dat paspoort. En de regelgeving en bepalingen voor het houden van paarden (dat vanaf 01-01-2004 alle paardachtigen voorzien moeten zijn van een paspoort en chip enz...)

Edit; ik heb gebeld. Hij begon wat 'boos' ja wij bewaren alle gegevens 30 jaar, daarom betaal je. Dus :? Wat heb ik daar mee te maken?
Het is gewoon geregeld ik ben/word uitgeschreven en mijn fjord blijft gewoon op mijn naam staan.
Zelf vond hij niet dat het onduidelijk opgeschreven staat.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:04

Vind het zelf geen stamboek om van te juichen :=

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:17

Nou ja ronduit belachelijk, heb je Van Bon zelf gesproken? Die man snapt het zelf niet helemaal geloof ik. Moest je nou nog je paspoort opsturen? Want dat snap ik ook niet helmaal dat je die op zou moeten sturen :?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 13:22

Nee het staat er toch duidelijk.
(dat is wat hij tegen mij zei)

Ik heb hem idd aan de telefoon gehad en ik hoef mn paspoort niet op te sturen tenzij ik Norvid verkoop of als hj er niet meer is.

alcootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:03

Hij snapt het juist allemaal wel maar wij snappen nhet niet. Wij zijn te dom.
Ik doe veel met hetstamboek maar erzitten regels tussen..............echt niet te volgen.(ik geloof ook niet dat ik dat allemaal wil)

Maar het is wel erg krom geschreven.
Ik zou het toch maar even goed in de gaten houden.

Hij gaat er gewoon vanuit dat als jij je fjord op jou naam laat schrijven dat je automatisch lid van het stamboek wilt worden?!?!?!

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 16:14

Luisteren of lezen is ook een kunst, haha sommige mensen willen alleen maar horen wat ze willen horen.

Ik heb trouwens het paspoort van Vinga nooit terug gestuurd om ongeldig te laten verklaren, heb toen een mailtje gestuurd dat ze overleden was. Nooit wat op gehoord.

heino2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:35

Het blijft een apart stamboek 8-)
Ik heb mijn paspoort dus ook niet opgestuurd na het overlijden van Ulrich, ben veel te bang dat ik het niet meer terug krijg of dat het kwijt raakt ofzo |(

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:52

Ja dat was dus ook bij mij de reden, ik wil het zelf houden en ook bang het niet meer terug te krijgen idd.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:02

bedenk me dat ik dat ook moet doen bij het KWPN.
Bedankt voor de tip.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:56

Ik heb mijn lidmaatschap na dik 15 jaar ook opgezegd, ook ik heb geen eigen vervoer en deed al jaren niets anders dan betalen... En dan dat banketstaaf boekje...

Ik heb het gewoon stopgezet, kreeg een bevestiging, maar niet zo n rare reactie als TS.

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 21:04

Vorig jaar heb ik mijn lidmaatschap van het KWPN opgezegd. Kostte alleen maar geld en ik deed er ook niets mee.

Met opzeggen ook zo'n stomme brief gehad.Vorig jaar was ik ook te laat met opzeggen dus in feb 09 een brief gestuurd dat ik per 1 jan 2010 opzeg. Krijg ik een brief terug dat ik telaat was om op te zeggen dus dat ik voor 2009 nog gewoon moest betalen. Ten eerste had ik al betaald en ten tweede zegde ik op per 2010. Lezen is ook een vak. Verder ben ik er niet achteraan gegaan en dit jaar niets meer gehad.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 00:08

Ik heb die van mij ook opgezegd kreeg ik een brief met de mededeling of ik de contributie voor 2009 nog even wou betalen :S die heb ik dus allang betaald, vervolgens stond er onder naast de acceptgiro contributie 2010

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:03

nou dat probleem heb ik dus ook,ik wilde Ravina op mijn naam hebben,en daar moest ik vorig jaar 1 jaar lidmaatschap voor betalen en overschrijvingskosten. nu krijg ik weer voor 2010 een rekening?terwijl ik heb aangegeven dat het alleen was om haar op mijn naam te zetten

ik heb maar even gemaild

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 09:57

Gaat niet echt lekker met het stamboek kwa administratie dus >;)

Met het shetlanderstamboek heb ik nergens geen problemen mee.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 19:36

heino2006 schreef:
Het blijft een apart stamboek 8-)
Ik heb mijn paspoort dus ook niet opgestuurd na het overlijden van Ulrich, ben veel te bang dat ik het niet meer terug krijg of dat het kwijt raakt ofzo |(

Kun je gewoon opsturen hoor Wen en brief erbij doen dat je hem ongeldig verklaard retour wilt. Ik heb die van Tjo ook gewoon terug gekregen.

Verder hoef je bij einde lidmaatschap je paspoort niet op te sturen, je paard blijft immers op jouw naam staan en blijft ook gewoon stamboekpaard. predikaten ed komen ook niet te vervallen.