Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dide schreef:Ze is uit 1991, dus 19 jaar oud. Zoals wij (de veearts en ik) kunnen zien is er niets aan haar uier. Ze geeft wel melk, als ze bij een veulen in de wei staat en probeert het veulen dan ook echt af te pakken.
Als ik een veulen fok dan is het voor mijzelf, ik kan (helaas) geen welshcob dekhengst vinden die ik goed genoeg vind die natuurlijk dekt. Daarom ben ik ook bewust naar andere rassen aan het kijken.
dide schreef:chocobroodje heb je je merrie van te voren van 'binnen' laten bekijken voordat ze gedekt werd?
dide schreef:Ik heb (vorig jaar) geloof ik alle hengsten op internet bekeken die ingeschreven staan in het nederlandse stamboek van de welsh. De andere hengsten en stamboeken weet ik zo niet vinden, ik ben ook niet thuis in de welsh stamboeken moet ik eerlijk zeggen.
Waar kan je de andere hengsten vinden? Het liefste wil ik natuurlijk ook een raszuivere cob!
) Misschien een arabier? Dat zou voor mij althans een optie zijn. dide schreef:Ik wil zelf liever in het oude type blijven, ik vind dat juist de charme van mijn pony (het is geen doorsnee sport pony), en daarnaast pas ik door de breedte er ook nog makkelijk op.
De pony hierboven ziet er voor mij te 'gewoon' uit, tegenwoordig lijken alle rassen erna te streven.
Als ze zich echt showt dan is ziet het er geweldig uit! Ruime passen met knie actie en uitstrekkend naar voren.
dide schreef:Een beetje meer het type van hengst die in jou profiel staat?.
Die valt zoals ik het zie ook mee met 'zwaarheid'.