Het gaat om een 7jarige OOSeven x Doruto x Amor. Deze merrie heeft 3 jaar als fokmerrie gediend dus er ontbreekt behoorlijk wat bespiering, daar moet je even voorheen kijken
Ik hoor graag jullie kijk op haar bouw.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Dat 'iele' nekje e.d. komt omdat er geen bespiering ontwikkeld is, daar gaat ze vanaf nu gewoon lekker de tijd voor krijgen. denice schreef:gaat haar rugprobleem geen problemen geven in de toelkomst? Op de foto ziet ze er niet zo vrolijk uit, erg hoge schoft en iel nekkie. Maar dat kan natuurlijk veranderen. Wat wil je met haar?
Maar ik snap wat je bedoeld en nee, ik denk ook niet dat ze lekker in haar velletje zit. We hebben haar net een week, dus daar werken we nog aan.
pantarhei schreef:wat voor veulens zijn er al bij gefokt en hoe zien die eruit en lopen ze wellicht al in de sport?

pantarhei schreef:Merrielijn ziet er gedegen uit, heb je ook link naar paardenfokken?
LecyTinker schreef:vind haar voorhand iets minder ontwikkeld overkomen dan haar achterhand, waardoor haar rug weer een beetje lang lijkt. Ze heeft een smalle onderontwikkelde hals staat een beetje stijfjes op haar lijf. MAARRRR, ik denk dat dit allemaal ook een beetje een bedrog van de foto kan zijn.
De beste positie om een foto van een paard te maken is schuin van voren van lichtjes onderaf. Dit geeft je paard meer hoogte en massa mee waardoor ze er vaak beter uitzien dan wanneer je recht van de zijkant op paardhoogte een foto maakt.
Jose22 schreef:Daarom zeg ik ook dat jullie even door de bespiering heen moeten kijkenDat 'iele' nekje e.d. komt omdat er geen bespiering ontwikkeld is, daar gaat ze vanaf nu gewoon lekker de tijd voor krijgen.

Jose22 schreef:Daarom zeg ik ook dat jullie even door de bespiering heen moeten kijkenDat 'iele' nekje e.d. komt omdat er geen bespiering ontwikkeld is, daar gaat ze vanaf nu gewoon lekker de tijd voor krijgen.
denice schreef:gaat haar rugprobleem geen problemen geven in de toelkomst? Op de foto ziet ze er niet zo vrolijk uit, erg hoge schoft en iel nekkie. Maar dat kan natuurlijk veranderen. Wat wil je met haar?
Ze was op de foto iets gespannen omdat ze van haar vriendinnetje verwijderd wasMaar ik snap wat je bedoeld en nee, ik denk ook niet dat ze lekker in haar velletje zit. We hebben haar net een week, dus daar werken we nog aan.
De rugproblemen verwacht ik geen verdere problemen mee. Door simpele TTouch oefeningen is het nu al enorm snel beter aan het worden. Binnenkort komt er nog een osteopaat voor de zekerheid en daarna wil ik de spieren gaan versterken door o.a. pessoa training en balkjes lopen. Die hoge schoft is ontstaan door het wegvallen van de bespiering, dat zal in de toekomst langzaam weer minder opzichtig worden.
Wat willen we met haar.. In principe is ze bedoeld als vriendinnetje voor onze andere merrie, omdat het in eerste instantie erop leek dat ze alleen een gezeldschapspaard zou kunnen zijn. Maar nu haar problemen enigzins overschat blijken, willen we haar misschien verder laten rijden (ze is vorig jaar zadelmak gemaakt) en mogelijk volgend jaar een keer laten dekken.

Jose22 schreef:Tja, daar is ze dan ook een merrie voor he...
Hetzelfde geld voor de bespiering in haar rug. Door de dracht en geen training is het logisch dat die bespiering weggezakt is. Dat is inmiddels gelukkig al een stuk beter. Deze merrie gaat er de tijd voor krijgen, wat een mooie bespiering tot resultaat zal hebben
Ik vind een echte hengstennek prachtig, maar ik heb niet de illusie dat mijn merrie zo'n hals zal krijgen. Wel ben ik van mening dat er gewoon erg weinig spier op zit en dat bespiering door goede training veel zal veranderen in haar geval