Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
! Charlot2000 schreef:Ik heb ditzelfde probleem ook gehad met mijn Fries, misschien niet zo erg als bij jou maar ik herken het wel. Wat bij ons de oplossing is geweest, is dat we haar een paar maanden in de zomer op rust gezet hebben in een groot stuk land met veel gras. Toen werd het al snel beter want de hoeven komen dan tot rust. Wat daarnaast een oorzaak kan zijn van brokkelende hoeven is stress. Als een paard niet lekker in zijn vel zit, dan kan dit zijn weerslag hebben op de hoeven. Succes!
.En zelfs toen werden ze niet 100 %.Het paard is totaal niet gestrest ,voelt zich zeer duidelijk op haar gemak in ons gezin en met de andere paarden.Wat wil je als p[aard nog meer.Hele dagen op de wei,'s nachts en als het weer erg slecht is lekker binnen,niet te hard hoeven werken,ontspannen bos ritjes,ik zou bij ons bijna zelf wel paard willen zijn
!
is denk ik niet specifiek aan het ras te koppelen. Hoeveel mensen hebben niet rare voeten?
In de zomer (brokkelperiode met stipt) slaat hij er ander beslag onder waardoor de hoef meer bij elkaar blijft en het brokkelen niet zo door kan zetten. Zaina schreef:met dit soort problemen zou ik je toch aanraden om je eens te verdiepen in natuurlijk bekappen, dat kan zeker een uitkomst zijn!
) Ook heb ik 101 middeltjes moeten gebruiken tegen rotstraal, want ook daar was hij heel gevoelig aan. Dat eindigde dan in dagelijks hopen middeltjes en brauwseltjes smeren naast biotine bijgeven, maar dat is ook geen ideale oplossing. Met een goeie smid sta je al erg ver! Mijn huidige fjord heeft prachthoeven, maar hij heeft 1 keer een foutje gehad in zijn hoef welke mijn huidige hoefsmid in nog geen 3 maand heeft kunnen 'wegtoveren'. Dus misschien een andere (betere? ) hoefsmid zoeken en daar raad aan vragen ?