Shetlanders in de dressuur

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rody01

Shetlanders in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-10 13:08

Wie heeft er nog meer van die dressuur knolletjes?
Ik ben in een paar wedstrijdjes L1+1 geworden. Maar helaas past het nu echt niet meer.
Ik wil graag dat ze weer de sport in gaat, maar heb nog niet echt een mooi meisje of jongetje gevonden.
Ben benieuwd naar meer verhalen!

Afbeelding
In onze goede tijden :+:

Napie

Re: Shetlanders in de dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 19:08

Knappe dressuurshet heb je daar. Het formaat van de ruiter is meestal wel een handicap, vooral een klein ruitertje wat ook nog eens gemotiveerd is om iets te bereiken.
Ukkepuk hier op Bokt reed haar shet Z tussen de paarden en er zijn wel een heel aantal aangespannen shetten in de hoge klassen.
Mijn shetten hebben onderling tot M dressuur gelopen maar ik ben geen dressuurtype. Ze rijden nu tussen de grotere pony in de mendurance

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 21:23

Nee, Miljoeska was M1 startgerechtigd, heeft een paar keer M gestart, maar geen winst gereden met Zorro.

Ik heb tot afgelopen najaar met Roos voor de wagen gedressuurd, onze eindstand is ZZ + 3. We hoopte op een puntje in het L toen we begonnen, we zijn wel 'ietsje' verder gekomen :D. Ze word dit jaar 9, dus hoop dat ze door iemand anders ooit opnieuw uitgebracht gaat worden.
Nu is de beurt aan de volgende generatie, Whitney is nu L+1 na 1 wedstrijd.

Trendy is B+5 geweest ohz (nu met de zelfde persoon L startgerechtigd voor de wagen).
Whitney gaat over 2 weken voor het eerst onder het zadel mee op wedstrijd, ik hoop dat ze het goed gaat doen. Bij de rijpony talenten competitie is ze 2e geworden afgelopen jaar bij de jonge pony's. Dus ze heeft wel wat in haar mars.

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 00:05

Mijn Jolly (ofwel Collin) loopt nu L1+9 onder het zadel, was reservekampioen Zuid-Holland in de B afgelopen zomer en deze winter reserve-kringkampioen in de L1. Sylvester is B+12 en deze winter kringkampioen in de B. Beide pony's kunnen echt wel meer (kijk maar naar de punten in mijn onderschrift), maar die kinderen moeten niet zo hard groeien!

Het is inderdaad lastig een leuk rijdend kind te vinden die er goed op past. Helaas zijn de kinders tegen de tijd dat ze een pony echt lekker aan het lopen krijgen, vaak te groot geworden.

edit: jouw pony was ook bij de ABOP in Hippolytushoef toch?

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 11:12

Leuk dat er meer zijn. Zo kunnen we dat 'grasmaaier' idee eens uit de wereld helpen!
Ja ik was ook in Hippolytushoef. Daar kon je goed zien dat ze ook echt moeite had met springen. Eigenlijk door mijn lengte. Zal van de zomer mijn buurmeisje er eens op zetten. Kijken hoe dat gaat. Heeft nog nooit gereden. Maar wat niet is kan nog komen!
Rody had dezelfde punten als Sylvester ongeveer; 200, 202, 194, 189, 187.
Dat veel meer kunnen dat heb ik ook. Heb meerdere pony's gehad die echt meer konden dan ik er uit kon halen. Eigenlijk door mijn lengte. Rody loopt nageeflijk als je alleen de teugels nog maar oppakt. En de gangen die ze heeft..

Heb 1 pony'tje(90 cm) verkocht naar een 6 jarig meisje. Die alle wedstrijden er mee won. Die had haar echt super aan het lopen. maar dat zijn ook de meisjes die gelukkig zijn dat ze een eigen pony hebben. De goeie meisjes hebben al pony's...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 11:18

Idd, goede meisjes hebben al een pony.
Ik heb nu 3 meiden rondlopen. 1 is inmiddels te groot, is bij B+5 (net toen het echt leuk begon te gaan, laatste wedstrijd was 194 uit m'n hoofd) en ment er nu mee. 1 gaat over 2 weken voor het eerst starten, begint nu leuk te rijden, maar ben bang dat ze het jaar niet uit kan rijden. En nummer 3 is gister 9 geworden, kan echt netjes rijden (en rijd ze allemaal keurig, van lui tot loperig, van boevig tot braaf), maar heeft helaas nog weinig wedstrijd ambitie. Die is wel mee geweest naar de shetland Indoor van de herfst op een pony die echt niet makkelijk is en had toen 174 oid (en daar waren we dik tevreden mee ;) ).
Mijn pony's lopen thuis met mij ong op L2 nivo. Fijn nagevelijk in alle gangen, pasje wijken kunnen ze, beetje schouder binnen enzo. Maar voor die meiden is het erg lastig dat er in het begin uit te rijden.
Roos kan veruit het meest, ook onder het zadel. Maar die is echt niet makkelijk als je er wat van vraag (voor echte beginners kipmak, maar zodra er gewerkt moet worden kan het een hele uitdaging zijn ;) ).

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:01

Fijn dat je leuke ruitertjes hebt. Mijn pony is 107cm, dus is wel een mooi maatje. Eigenlijk zou ik jou kleine meisje wel eens op mijn pony willen zien :P
Heb ooit eens een meisje, met een moeder die z reed op mijn pony gehad. Moeders wist alles beter, en ik moest maar doen wat zij zei! Meisje wilde niet eens borstelen, vond ze maar stom, en met rijden kon ze niet eens goed op de pony zitten. Ok, jong meisje, maar had het wel gehad. Dus heb ze mooi weggestuurd. Buurmeisje vind pony's ook heel leuk dus dan dat maar.
Vind ik altijd zo leuk, kleine pony's die zo netjes lopen onder die jonge meiden!

Ben benieuwd! Over 2 weken. Zal het even bijhouden. Maak je ook foto's?
Enneuh, die wedstrijd ambitie komt vast wel als ze wat ouder is.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 12:06

Ik heb 'mijn' meiden zelf opgeleid. Ze zijn er niet, dus je zal er zelf een hoop tijd in moeten. En heel veel vallen er af. Ik geef lesjes en als ik er echt eentje die het leuk doet heb tussen zitten mag die meer komen. Maar dat is echt nu het groepje wat ik nu heb (en de andere 6 die op het moment rijden niet, en voorheen heb ik ook erg weinig meiden gehad die het gewoon echt super deden).

Ik ga proberen foto's te (laten) maken, maar weet niet of het gaat lukken. Binnenbak en ik moet zelf ook voorlezen.
Ik hoop dat nummer 3 wedstrijd ambities krijgt, over 2 maanden mag ze weer mee naar de Indoor ;).

En ach, een ruiter of een menner maakt mij niet uit. Als er maar lekker met m'n pony's gewerkt word. Of dat onder het zadel of voor de wagen(of aan de lange teugel) is doet er voor mij weinig toe. Daarom hoeven meiden ook niet weg als ze te groot worden, ze mogen mennen als ze dat ook leuk vinden. Tegen die tijd heb ik er al zo veel tijd in gestoken dat ik ze vaak ook eigenlijk niet meer kwijt wil ;).

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-10 12:14

Ja, is ook zo. Ze moeten wel hun beweging hebben. En als dat onder het zadel of voor de wagen is, dat maakt eigenlijk niet zo veel uit.
Die van mij ga ik nu mee beginnen om voor de wagen te zetten. Het is vast leuk om les te geven op shetten. Mijn vader verkoopt ze als ze ingereden zijn. Dus veel pony's gaan ook snel weg. Heb nu weer een ponyke moet even doorgereden worden. Maar pakt het rijden zó snel op! Er rijdt wel eens een meisje op. Maar die vind het heel lastig om een jonge pony te rijden. Dus Ciska, als je nog een leuke pony zoekt. Die zeker aanleg voor dressuur ohz, en mennen heeft dan heb ik er 1 voor je. Is zeker ook een goede fokmerrie, was kamp. als twenter geloof ik, en wordt nu 4 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 16:56

Mijn shet ([***]) is niet gestart (vrijwilligers :D ?), maar kan wel zo meedraaien op M-niveau als het moet.... Hij kan zelfs een paar pasjes appuyeren :) .Helaas ben ik toch echt te groot voor hem dus ik rij nauwelijks op hem.... Soms eens 20 minuutjes om alles even bij te houden, verder werk ik met hem aan de lange teugel op Z-niveau.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:26

mijn grote shet liep M dressuur met winst (onder het zadel), shetlanders zijn (vaak) slim atletisch en vaak werkwillig! mijn shet vindt het ook nog eens super (rijd nu alleen nogmaar een beetje onderling) hij vindt dressuur nog het leukst, maar springen ook. zoek momenteel een ruitertje met spring ambitie want dat vind hij geweldig dus als er iemand hier kijkt? SPRING RUITER GEZOCHT mag best een flinke ruiter zijn want hij is 1.11 groot en kan wel wat hebben

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 23:17

Mag ik me ook melden :)
Zorro loopt aan de lange teugel op M2 niveau. Train daar best veel met hem in. Met de indoor moet ik nog gaan bedenken of we nog een keer M1 gaan starten of M2.
Ook loopt hij ohz met een 11-jarig meisje wat onwijs leuk gaat. Ze gaan zeker vooruit, maar eerdat zij eruit heeft kunnen halen wat erin zit, is ze ook al te groot vrees ik -O- Een pasje wijken gaat af en toe wel, maar nog niet helemaal. Zij start hem ook tijdens de indoor. Wordt B of L1.
Ik rijd hem zelf zo nu en dan ook en beheerst de oefeningen op ongeveer M-niveau

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 14:49

ik heb hier ook een Shetlandertje wat van de zomer is begonnen met Bixie concoursjes. heb wel in de planning dat een van de leerlingen hier er volgend jaar officieel mee gaat starten, want ik denk dat hij het best leuk kan doen :j
Loopt in ieder geval uit zichzelf 9 van de 10 keer netjes laag en rond.
ivm leeftijd en korte inrijperiode ( is nu 4.5 jaar en sinds de zomer onder het zadel) nog niet megahoog qua niveau, gewoon regulier B, maar we beginnen binnenkort wel met zijwaarts en achterwaarts nu de ruitertjes iets beter gaan rijden.
alleen helaas hetzelfde probleem, kids groeien er donders snel uit, want pony is slechts 88 cm hoog en slank gebouwd :=

Afbeelding

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-10 16:03

Ik heb zelf onderling wel L2 gereden met mijn Shetlander. Echter kom ik door mijn medische problemen niet toe aan het officieel starten tussen de paarden. Mijn ambitie is dus wat verminderd daarin.

Maar thuis gaat dressuur ook prima in elk geval :D . Overigens vind ik het een crime om een geschikt ruitertje te vinden.
Die zijn echt schaars Y;( . Dus sterkte met het zoeken naar een leuk kindje die erop past.

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 23:08

Stephanie schreef:
Ik heb zelf onderling wel L2 gereden met mijn Shetlander. Echter kom ik door mijn medische problemen niet toe aan het officieel starten tussen de paarden. Mijn ambitie is dus wat verminderd daarin.

Maar thuis gaat dressuur ook prima in elk geval :D . Overigens vind ik het een crime om een geschikt ruitertje te vinden.
Die zijn echt schaars Y;( . Dus sterkte met het zoeken naar een leuk kindje die erop past.

Hier nog zo één. Ik wou dat ik een klein ruitertje met veel ambitie kon vinden.

Tegenwoordig loopt 'ie eigenlijk fulltime voor de kar.
Op 't moment loopt 'ie weer meer onder het zadel aangezien de kar wel héél koud is. O:) 3 jaar terug

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 10:37

Leuke dressuurshets hebben jullie!

Als je er op rijdt, hoe lang rijden jullie dan ongeveer?

Ik wil mijn shet nu een paar lesjes op de manege laten mee lopen. Misschien dat ik dan een leuk meisje vind die helemaal gek met 'r wordt. En zelf misschien wedstrijden wil rijden :)

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:18

vandaag wezen schrijven in pijnacker. de regiokampioenschappen pony's! en daar kwam ook een shet voorbij!!

Jollybollie... was jij dat?? de naam van je shet klinkt bekent..!!

maar goed!! ik heb met verbazig gekeken naar die shet!!
wat kon die lopen zeg!!!

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:24

Jolanda: Ja dat klopt!
Sylvester (Sylinero op wedstrijd 8-) ) werd Regiokampioen in de B A/B
Zijn bijrijdmeisje reed later die ochtend met Jolly (de vader van Syl) in de L1 A/B, heb je daarbij ook geschreven?

Het commentaar van de jury op het protocol was echt heel erg leuk en positief!

En dat voor een pony die we jaren geleden uit een modderweiland hebben geplukt omdat hij er zo zielig bij stond }:0

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:47

nee, wij hebben alleen 's ochtends geschreven!!

ik zat bij de C. samen met mc. v. dongen!!

die pony heeft echt alles!!! verruimen, stelling, LB, aanleuning!!
ga zo maar door!!!

echt geweldig!!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:33

Ik ben dus de jury waar Jolanda bij geschreven heeft, he is amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaazing *D
Heb echt een aantal keren met open mond van verbazing zitten beoordelen, 1 en al genieten wat een goud beest :D

Jollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:10

miep1979 schreef:
Ik ben dus de jury waar Jolanda bij geschreven heeft, he is amaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaazing *D
Heb echt een aantal keren met open mond van verbazing zitten beoordelen, 1 en al genieten wat een goud beest :D

:D

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 14:56

Dat is zeker iets waarvan je zo'n big smile krijgt :=

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:39

Nou dan kan Pippi eigenlijk ook niet achterblijven :)

Pippi is onze Shetlandpony, die samen met mijn zusje Sanne vele kampioenschappen op haar naam geschreven heeft. Ze zijn gestopt in de L2 (hoger kan niet tussen de pony's) en hebben ook op B niveau gesprongen. Sanne rijdt nu niet meer, maar we hebben mazzel want er rijdt nu een meisje op die ook zeker capaciteiten heeft om Pippi weer in de sport uit te brengen. Nu maar hopen dat ze n beetje klein blijft :+

Regiokampioenschap zomer 2008 waar ze kampioen L2 van Noord-Holland werden
Afbeelding

En ook dit meisje heeft al een paar prijzen met Pippi in de wacht gesleept :)
Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:02

miep1979 schreef:

Sylvester is zéker een pony met potentie, ik heb hem een aantal keer mogen rijden (zie profiel) en hij is iid goud! Hij kan veel meer dan L2 bij A/B pony's, helaas is dat de hoogste klassen in zijn categorie.

Op mijn shetlandpony heeft Sanne (hierboven op Pipi) ook leuk kunnen sturen. Helaas wonen wij te ver uit elkaar om echt serieus aan de slag te gaan. Bovendien moeten ze gelijk L2 starten en dan zitten ze gelijk aan hun hoogste klasse en is de lol er ook een beetje af :o
[RT-HAW] Zorro [de supershet] @Work! .. met Sanne!
[RT-HAW] Eindelijk weer! Sanne en Zorro!! [de M-dressuurShet!]
[RT-HAW] Zorro [de supershet van Ukkiepuk] en ik weer ns in training

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 22:07

@Ukkepuk voor Zorro heb ik direct een zwak :o mijn paardje heet namelijk ook zo :=

Er zijn weinig a/b pony's die zoveel beweging alleen al hebben als Syl :D
Mijn mond viel werkelijk open van verbazing, het is jammer dat het strand voor sommige bij de L2......