oscar x havidoff

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gap

oscar x havidoff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 13:11

Wie is bekend met deze hengst en merrie en de afstammelingen ervan?????
ik google me suf,maar kan ze gewoon qua afbeeldingen niet vinden????
Heeft iemand een afb van de hengst en evt één van de merrie???

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 13:20

Oscar en Havidoff zijn beide KWPN goedgekeurde hengsten ;-)

De merrie's vader is dus Havidoff, voor een foto of info van haar zul je dus de fokker of (vorige) eigenaar moeten benaderen.

Oscar:
http://www.pretendenthoeve.com/paginasned/oscar.html

Als je bij Google intypt Oscar KWPN of Oscar Wolfgang en Havidoff Clavecimbel of Havidoff KWPN, vindt je genoeg plaatsjes en info!

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 00:15

Dankjewel voor de uitleg,ik heb er nog weinig kaas van gegeten :D maar nu snap ik het wel!! ;)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 00:22

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 12:00

Bedankt voor jullie informatie,we hebben de pony inmiddels gekocht en het is een plaatje,zowel uiterlijk als qua karakter!!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 14:41

Pony? :?

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 15:03

Ja inderdaad,ze is een e-pony met stokmaat 1.55 ze kan nog iets groeien,maar de reden dat de fokker haar verkocht was ook omdat ze te klein gebleven is :D

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:59

Apart met Oscar als vader. :j

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 17:07

Klopt ja,maar het was de moeder haar eerste veulen en dan gebeurt het wel eens dat ze te klein blijven ;) wij zijn er wel blij mee,onze dochter is net 12 maar wel heel lang,dus nu kan ze gewoon bij de pony's door en straks met deze weer verder bij de paardjes :D het is een ontzettend leuk beest met hele mooie gangen,dus ze kan er heerlijk mee aan de slag!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 17:59

Ben wel benieuwd naar een foto eigenlijk :j .

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 18:09

euhmmm ik zou hem er wel op willen zetten maar weet niet hoe :o

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-10 18:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gelukt volgens mij *D

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:34

wat een knappert is het toch ;)
als ik het goed begrijp heeft byoux het naar haar zin bij jullie ;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 11:24

Ja super het gaat enorm goed,ze is ECHT een schat ;) We zijn er enorm blij mee dat we deze keuze gemaakt hebben,ze heeft een top karakter,mijn dochter had eerst een fjord en was daar erg close mee en heeft behoorlijk moeten slikken om die weg te doen voor Byoux,maar Byoux maakt het ruimschoots goed,ze kroelen wat af samen,en daarnaast pakt Byoux alles héél snel op ;)

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:55

gelukkig maar *D
een vriendin van me heeft nog 2 foto's van byoux dat ze net geboren was op haar hyves
zal ik ze naar je mailen?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:38

Leuk paard :j .

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:41

Als je dat wil doen,héél graag,alle foto's van haar tijd tot ze bij ons kwam zijn zéér welkom,ik had aan de fokker ook om foto's gevraagd,maar die schijnt ze vrijwel niet te hebben ;( hartstikke lief als je dat voor elkaar krijgt,weet je misschien nog meer mensen die foto's hebben????
En ken je Byoux zelf ook dan???
;)

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:53

Pony hahaha _O-

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:55

Pony inderdaad :o , kan er met deze afstamming niet aan wennen :D .

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:56

hahaha maakt niet uit hoor,als je Oscar ziet geloof je ook bijna niet dat daar géén paard als afstammeling uitkomt,maarja in dit geval is het wel ons geluk ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 20:50

pcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 23:36

gap schreef:
Als je dat wil doen,héél graag,alle foto's van haar tijd tot ze bij ons kwam zijn zéér welkom,ik had aan de fokker ook om foto's gevraagd,maar die schijnt ze vrijwel niet te hebben ;( hartstikke lief als je dat voor elkaar krijgt,weet je misschien nog meer mensen die foto's hebben????
;)

ik probeer het eerst wel ff via hyves had gezien dat je daar een oproepje had gedaan ;)
nee ik weet niet wie er nog meer foto's kan hebben ik kan wel aan haar vragen of ze er meer heeft...
en heel goed ken ik byoux niet ik heb daar met me paard gestaan en ik vond het wel altijd al een schatje <3
vriendelijk karakter heeft ze altijd gehad, maar verder kwa omgang ken ik haar niet zag er altijd wel relaxt uit.
ps ik had meteen gereageert toen je dit bericht erop had gezet voor je haar kocht weet je nog??? haha :D

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 09:48

Mooie pony hoor en als hij een gouden karakter heeft kan ze er denk ik nog ver mee komen!

Vrienden van mij werken veel met Norel samen, op het land daar lopen ieder jaar gemiddeld zo'n 40 paarden in de opfok van Norel, waarvan veel Oscars :D
Maar toch zijn de Oscars toch niet zulke grote jongens hoor, vergeleken bij zijn eigen maat.
Ik vind het wel meevallen dat hij vergrotend fokt,er zitten ook vaak kleintjes tussen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:52

LDRD schreef:
Apart met Oscar als vader. :j

Nou nee, dat is wat ik ook voortdurend als kanttekening zet bij de eeuwige opmerking Oscar fokt groot. Gezien zijn voorvaders fokt hij ook klein, alleen worden die niet opgenomen dus zijn daar geen gegevens van.

gap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 10:59

pcb schreef:
gap schreef:
;)

ik probeer het eerst wel ff via hyves had gezien dat je daar een oproepje had gedaan ;)
nee ik weet niet wie er nog meer foto's kan hebben ik kan wel aan haar vragen of ze er meer heeft...
en heel goed ken ik byoux niet ik heb daar met me paard gestaan en ik vond het wel altijd al een schatje <3
vriendelijk karakter heeft ze altijd gehad, maar verder kwa omgang ken ik haar niet zag er altijd wel relaxt uit.
ps ik had meteen gereageert toen je dit bericht erop had gezet voor je haar kocht weet je nog??? haha :D

Ja idd ik weet het nog,jij was de eerste die ons ( onbevooroordeelde :D ) informatie gaf,ben erg blij dat we uiteindelijk besloten hebben Byoux te kopen,we genieten met zijn allen zo van haar,ze is een beauty met een lief karakter,wat wil een puber van twaalf nog meer hihi ;)

Bedankt voor de veulenfoto's *D