) Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) fjordnina schreef:Je kunt je uit laten schrijven en je na een paar jaar weer in laten schrijven. Alleen betaal je dan wel nog een keer inschrijfkosten. Goedbeschouwd wordt je merrie dit jaar 2 en zou je als 3 jarige voor stamboekopname kunnen gaan. Dan is het waarschijnlijk handiger om dit jaar gewoon door te gaan. Scheelt je een hoop administratieve rompslomp.
Tsja als je dan toch lid bent, why not. Anita45 schreef:Ik vind het ook doodzonde, al die mensen die hun lidmaatschap maar willen opzeggen. Op deze manier blijft er helemaal niets van het stamboek over en uiteindelijk ook niet van ons ras.
Kan iemand mij misschien iets meer vertellen over die behendigheis "wedstrijden"? Ik heb hier nl echt helemaal geen verstand van
Elegance_ schreef:Anita45 schreef:Ik vind het ook doodzonde, al die mensen die hun lidmaatschap maar willen opzeggen. Op deze manier blijft er helemaal niets van het stamboek over en uiteindelijk ook niet van ons ras.
Maar waarom zou je lid blijven als je er (nog) niets mee doet? Sorry hoor maar om zulke reactie's vraag ik niet.
Elegance_ schreef:Anita45 schreef:Ik vind het ook doodzonde, al die mensen die hun lidmaatschap maar willen opzeggen. Op deze manier blijft er helemaal niets van het stamboek over en uiteindelijk ook niet van ons ras.
Maar waarom zou je lid blijven als je er (nog) niets mee doet? Sorry hoor maar om zulke reactie's vraag ik niet.
.josie schreef:Leuke men/rij-tochten? Jaarlijks Fjorden voorjaarsrit bij Rij maar an
Onderlinge wedstrijden? (zonder theorie!) Fjordsport is een alternatief voor een abopproef. Theorie (daar is toch niets mis mee?) op de koop toenemen
Men/dressuursproef wedstrijden (wintercompetitie!) voor b.v. model; keur' e.d., deze zijn allemaal ver weg (Hoenderloo of nog verder, geen enkele in het Noorden!) Daar is het gewest mede verantwoordelijk voor. Als niemand wat zegt, wordt er ook niks veranderd. Voor het keurpredikaat kun je ook geen proeven doen. en of op dagen dat men niet kan, door de weeks om maar iets te noemen.......Abopproeven doordeweeks zijn inderdaad onhandig, maar de wintercompetitie is altijd op zaterdag.
Sorry maar daar heb ik niet zo veel mee (knippen en hengsten)
Nijend doet de fjorden proeven (dit jaar 2 x zo uit het hoofd), op zich wel leuk, maar ik heb geen zin in de theorie die er bij hoort (of je zou dispensatie kunnen krijgen), dus die vallen allemaal af.Het is ook maar net wat je zelf wilt, maar het is dan niet eerlijk om te zeggen dat er niks georganiseerd wordt, want dat is gewoon niet waar.
Over Stal Dolfing weet ik verder nog niets. Even op hun nieuwe website kijken: Fjord 2010.
Ik hoorde ook al mensen over het lidmaatschap van dit jaar, de kosten en het boekje, maar ik heb nog niets ontvangen, dit komt vast wel. Wij hebben de rekening daarvoor in 2009 al gehad (december geloof ik), misschien is daar iets mis mee gegaan?
Anita45 schreef:Ik vind het ook doodzonde, al die mensen die hun lidmaatschap maar willen opzeggen. Op deze manier blijft er helemaal niets van het stamboek over en uiteindelijk ook niet van ons ras.
fjordnina schreef:josie schreef:Leuke men/rij-tochten? Jaarlijks Fjorden voorjaarsrit bij Rij maar an
Onderlinge wedstrijden? (zonder theorie!) Fjordsport is een alternatief voor een abopproef. Theorie (daar is toch niets mis mee?) op de koop toenemen
Men/dressuursproef wedstrijden (wintercompetitie!) voor b.v. model; keur' e.d., deze zijn allemaal ver weg (Hoenderloo of nog verder, geen enkele in het Noorden!) Daar is het gewest mede verantwoordelijk voor. Als niemand wat zegt, wordt er ook niks veranderd. Voor het keurpredikaat kun je ook geen proeven doen. en of op dagen dat men niet kan, door de weeks om maar iets te noemen.......Abopproeven doordeweeks zijn inderdaad onhandig, maar de wintercompetitie is altijd op zaterdag.
Sorry maar daar heb ik niet zo veel mee (knippen en hengsten)
Nijend doet de fjorden proeven (dit jaar 2 x zo uit het hoofd), op zich wel leuk, maar ik heb geen zin in de theorie die er bij hoort (of je zou dispensatie kunnen krijgen), dus die vallen allemaal af.Het is ook maar net wat je zelf wilt, maar het is dan niet eerlijk om te zeggen dat er niks georganiseerd wordt, want dat is gewoon niet waar.
Over Stal Dolfing weet ik verder nog niets. Even op hun nieuwe website kijken: Fjord 2010.
Ik hoorde ook al mensen over het lidmaatschap van dit jaar, de kosten en het boekje, maar ik heb nog niets ontvangen, dit komt vast wel. Wij hebben de rekening daarvoor in 2009 al gehad (december geloof ik), misschien is daar iets mis mee gegaan?
amigootje schreef:Anita45 schreef:Ik vind het ook doodzonde, al die mensen die hun lidmaatschap maar willen opzeggen. Op deze manier blijft er helemaal niets van het stamboek over en uiteindelijk ook niet van ons ras.
Haha, je hebt gelijk. Hebben ze aan mijn een goede, al 2 jaar helaas geen fjord meer,maar wel lid gebleven, de toekomst zit er wel weer fjord in
Gekke is namelijk ook dat ik vorig jaar niks hoefde te betalen, maar nog wel de boekjes ontving
En dit jaar moest ik toch weer betalen, dus ben toch nog lid