Iemand een afstamming van animo Of monaco?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Duality

Iemand een afstamming van animo Of monaco?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 20:25

Heeft iemand een afstamming van monaco (v aninmo)
Of animo?

Ik zou graag foto's willen zien en weten hoe ze het in de sprot doenen wat ze doen

Gr justine

manic

Re: Iemand een afstamming van animo Of monaco?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:23

Ik heb een Monaco (bruine in het profiel). Kan aardig meekomen in de sport. Hij heeft NK gelopen in het L, maar helaas daarna een blessure gekregen. Dressuur hangen we al een tijdje in het M1... Ik heb het vermoeden dat er een hoop meer in zit dan ik er uit kan rijden, maar goed, da is niet anders.

Moet wel zeggen dat hij een erg bijzonder (lees: moeilijk) karakter heeft.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 16:34

Zat net even bij je berichtjes te kijken. Is de moeder van jouw Monaco Floor v Aram?

Dan is jouw Monaco een volle zuster van het paard Radolin, die in 2001 op de Select Sale de topper was. Werd verkocht voor EUR75000 aan Gerhard Etter. Hij staat nu ter dekking in Ierland:

http://www.belmonthousestud.com/belmont ... lions.html

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 16:41

Jah day is ze idd jah

JAh die van ons die kan geweldig springen maar moet zegge ze heeft idd best een moeilijk karakter..

Wat is er zo moeilijk in het karakter van jouw paard ?

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 21:23

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-10 22:00

Die heb wel wat weg idd van die van mij , hoe is z'n karakter?>

Charlie_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-10 22:06

Ik heb een tijdje een Animo gereden, leuk en lief paard in de omgang maar onberekenbaar onder het zadel. Echt momentopnames dat ie superlekker liep en dan kreeg ie het ineens in zen bol. Steigeren, bokken of als je een volte reed ineens ervandoor stieren. Volledig doorgelicht, kliniek, foto's en noem maar op, maar geen lichamelijke oorzaak te vinden helaas...Hij deed dit bij verschillende ruiters overigens.
Heb van verschillende mensen gehoord dat ze een moeilijk karakter kunnen hebben maar wel voor je door het vuur gaan als je het vertrouwen hebt ;)

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:48

XxJustinexX schreef:
Die heb wel wat weg idd van die van mij , hoe is z'n karakter?>

Hij is braaf en ondeugend, wil echt zijn best doen, maar kan zich moeilijk concentreren. Knettergek in de wei, heeft elke dag beweging nodig, soms een aansteller en doet dan echt idioot met rijden of als je er naast loopt. Een vuurvreter, erg lief op stal.
We hebben trouwens ook nog een fokmerrie van Animo, foto's te zien bij fokmerries > Ravenna.

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 18:50

Jah idd dat karakter komt wel overeen idd , gaan voor je door het vuur maar als je over het grensje gaat dan kunnen ze lastig worden:p , laatst sprak ik een hoefsmid, en die zij ook dat animo's best lastige zijn:P

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:57

Mijn Monacootje kan gewoon letterlijk stampvoeten als iets hem niet zint. Dan istie BOOS. Maar als je hem er even doorheen rijdt is het eigenlijk best een fijn paard. Jammer dat dat niet altijd even makkelijk gaat, maar goed, dat hoort bij hem.

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 18:59

Ik heb ook een tijdje een Animo gereden. Fantastisch lief dier in de stal en omgang.. maar owee owee, wat een problemen af en toe met rijden. Springen kon ze heel goed, maar soms een enorm kreng. Je kon haar niet vertrouwen, de ene keer deed ze het wel, de andere keer niet. Zelf reed ik haar alleen met dressuur. Daar ook precies hetzelfde; de ene dag kreeg ik makkelijk M-oefeningen met haar gereden, de volgende dag kostte het me moeite om haar de bak rond te krijgen.
Echt vies bokken deed ze niet, alleen wat omhoog komen met dressuur op haar slechte momenten. Maar met springen was het soms een feeks.. jammer hoor, ze kon wel echt goed lopen!

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:08

haha ik herken het helemaal , vooral dat met dresuur :P

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:12

Mijn merrie heeft er ook Animo bloed inzitten, voor foto's zie profiel. Sommige zijn er fan van andere niet. Het is inderdaad ook een echte springer.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-10 19:24

Ik herken het verhaal van khivkje ook heel erg. Ene dag wel, andere niet. Heb hem inmiddels al 2x na laten kijken, omdat mensen om me heen ervan overtuigd waren dat hij iets mankeerde, maar daar kwam eigenlijk niks concreets uit. Hij is gewoon zo.

Ik denk dat je met de meeste Monacos/Animos gewoon moet accepteren dat het op sommige dagen gewoon niet gaat gebeuren. En ten alle tijden je geduld bewaren, want als je ze durft te beledigen zijn de poppen aan het dansen :D

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-10 19:31

Jah idd , ik heb het zelf meegemaakt Xd haha die van mij ik ging net ff te ver en daar zat ik op me kont in het zand haha

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:11

Hoihoi,

Heb ook een Animo merrie, echt superfijn beest. Z1 dressuur geworden ondanks de bouw echt niet meehebben en kon echt goed springen, maar ik niet, helaas. Heb haar nog laten uitbrengen, maar toen raakte ze geblesseerd en nu is ze fokmerrie/recreatiepaard. Inderdaad, als je ze beledigd kan je wel inpakken, maar deze merrie is zo fijn werkwillig, liep eigenlijk alle dagen wel, maar je meot erg rekening houden met haar lijf, het is geen elastiekje zeg maar.

Alleen niet proberen alleen een buitenrit te maken tenzij je levensmoe bent... Als er maar een hek omheen zit kan je er kleine kinderen op leren rijden.

Superbraaf in de omgang, maar ze moeten wel even vertrouwen hebben. Ik ken iemand die Animo zelf heeft meegemaakt en veel nakomelingen, die zei ook, als het bij het inrijden misgaat dan blijft dat heeeeeel lang doorspelen. Mijn merrie was trouwens echt het braafste paard dat ik heb ingereden. Je moet ze alleen echt niet beledigen. Animo zelf scheen ook ongeveer onbestuurbaar te worden als de bel in de springring ging!

Hoewel de merrie zelf dus eigenlijk heel fijn is geeft ze de Animo-kantjes wel weer door aan haar nakomelingen. Eerste veulen hebben ze op driejarige leeftijd niet eens kunnen castreren bijvoorbeeld... Merk bij het tweede veulen dat ie inderdaad het vertrouwen moet hebben. Derde veulen is makkelijker, hoewel die van Diabeau is en dat is toch Clinton x Skippy.

Tja, zeg het maar...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:13

CIV schreef:
Mijn merrie heeft er ook Animo bloed inzitten, voor foto's zie profiel. Sommige zijn er fan van andere niet. Het is inderdaad ook een echte springer.

Wat een mooie afstamming trouwens! Mijne is Animo x Grannus x Zeus x Abgarxx

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 14:14

Jah idd die van mij staat ook te springen als de bel gaat Xd ,
jah het is idd geen elastiekje nee :P

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:17

in mijn profiel het paard risky, ik heb er M dressuur mee gereden en daarna verkocht, loopt momenteel M dressuur en M springen en 1*sgw

Ze was een heel fijn paard om te rijden, werkwillig, dapper, braaf in de omgang en was helemaal gek op springen.
Dressuur vond ze duidelijk minder leuk en kon ookwel eens driftig worden hiermee.
Al bovenstaande stukjes herken ik ook wel

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 14:41

Risky wat een leuk paard zeg ! jah idd dat dressuren wel grappig dat de karakters niet ver van mekaar liggen bij al deze paarden, maar het is wel een mooie bloedlijn!

Kiiimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:36

ik heb een Animo ! :) foto's staan op men profiel

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:48

Wauw, gave bok zeg! Hoe is die in de omgang/rijden?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 23:22

Mijn moeder heeft een Monaco X Hugo uit de feeen stam. Het is een kleintje, 1.60m en wordt alleen recreatief gereden. Het is een vrij flegmatiek paard dat niet echt bang is voor hout. :+ Heb een keer met hem gesprongen maar dat was geen succes.
Op papier zou het een geweldig paard moeten zijn, in het echt valt het tegen.

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 08:49

Ik heb een Voltaire x Animo gereden, erg fijn beestje maar wel sterk en heet. Loopt nu L1 dressuur geloof ik en heeft L gesprongen.
Ook heb ik een Monaco merrie gereden. Die loopt nu internationaal met Vincent Voorn, dus die doet het wel erg goed :-)

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 11:30

Ik heb op een stal gereden waar ze verschillende animo lijnen hebben..
Als eerste hebben we Uutje (Monaco X Calypso) (misschien ook wel bekend van bokker Katje, die heeft hem ook een tijd gereden, tegenwoordig staat hij bij Stal Brouwer in Kockengen.) Uutje loopt bij de junioren (zo'n 1.35)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dan hebben we Zabor v. Regino (v. Animo) mv. Calypso (een halfbroer van Uutje, ze hebben dezelfde moeder, ook deze staat bij Stal Brouwer) Hij is B springen
Afbeelding
Afbeelding

en als laatste is daar Valentino, een Andiamo (v. Animo) mv. Zichem. Valentino heeft B springen gelopen in de tijd dat wij hem reden, maar ik weet nu niet wat hij doet.
Afbeelding
Afbeelding