Jetset D

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ptiteblue

Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-09 20:23

Hello,

Ik heb gehoord dat jetset D ter dekking staat in Belgie, dicht bij mij.
Nu, hij is de groot vader van mijn 3 jarige en ik heb al veel goede dingens over hem gehoord.

Ik heb een 2de merrie waarvoor ik een dressuurhengst voor zoekt, ik had graag de plus en min punten van Jetset D willen weten?
Wat voor merries past het best bij hem?

Bedankt!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 09:22

ff naar je eigen merrie kijken...(kleinkind )

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-09 21:51

ceasario schreef:
ff naar je eigen merrie kijken...(kleinkind )

Tja, zij heeft nogal heel veel van haar vader. Wel een niet echte mooie kop van mama, maar dat komt niet echt van Jetset denk ik.

Moeder loopde wel heel goed, model was niet super, maar moeilijk te zeggen als het een kweekmerrie was.
En haar moeder ken ik ook niet dus...

Ketaki

Re: Jetset D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:46

stuur anders amaze een pb, die heeft ook een jetset d nakomeling

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 22:48

loopde of liep? haha!

Ik heb een jetset d (nouja mijn moeder, maar hij staat nu bij mij), fijn paard, beetje drammerig karakter maar niet storend/vervelend. grenzen stellen qua uiterlijk moet je je merrie maar eens met de hengst vergelijken, geen totaal verschillende exterieurs bij elkaar zetten!

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 10:38

Volgens mij is Jetset D sinds april 2008 verkocht naar
Finland en staat hij bij Talli Laukat.
Ik weet niet precies welke Jetset er dan in Belgie ter dekking staat of is dit middels KI.

Faina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 10:03

Ik ken een Jetset-D dochter. Ze kon geweldig bewegen maar in haar karakter was ze wat wispelturig. Ze had in de wei 1 vriend en de rest werd weg getrapt.

Ze had ook wat lichamelijke dingetjes. Een herpes infectie in haar oog en ze heeft vaak rug klachten.

Het is echt een heel lief paard dat graag voor je werkt. Maar door dat wispelturige karakter zou ik niet zo snel voor Jetset-d kiezen.

Groetjes helena

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:06

Als zo'n dier niet lekker in de vel zit,is het logisch dat het karakter ook wat wispelturig word lijkt me.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 19:40

Ketaki schreef:
stuur anders amaze een pb, die heeft ook een jetset d nakomeling

:D

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-09 22:42

Jetset D is sinds december bij Rikka Koljonen in Belgie ter dekking.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-10 17:47

"Andere " fotos van Jetset ...

Afbeelding

Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 02:15

zozo zeg, wat is die mooi donker geworden :oo

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 02:31

Afbeelding

Dit is mijn Jetset, nog niet zo gespierd als zijn pappa :D

Plussen: Lief dier, werkwillig, super bewegingen, zeer lenig (= soms nadeel :D ), mooie lange benen.

Minnen: Ik vind hem wat op de voorhand gebouwd en de mijne is een beetje een watje :D

Verder weet ik niet veel van fokkerij, dus over bijpassende merries kan ik niet zo veel zinnigs zeggen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-10 02:56

Ketaki schreef:
zozo zeg, wat is die mooi donker geworden :oo

Altijd al geweest ;)

Begrijp ik nu goed dat hij terug is uit Zweden?

Heerlijke hengst, al is hij wel echt hengst en een baasje. Maar een prachtig paard, mooi model, goed bewegen en ook nog een goed springen..

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:28

Amaze, heb je nog meer foto's van Jetset? Wat ziet hij er nog mooi uit voor zijn leeftijd!

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:34

kimberley12 schreef:
Amaze, heb je nog meer foto's van Jetset? Wat ziet hij er nog mooi uit voor zijn leeftijd!

Nee ,alleen van mijn eigen Jetset merrie ;)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:35

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 13-01-10 00:08, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gezet

jana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:38

IK heb een jaartje een jetset merrie gereden.
Zeer lief maar een beetje een luie drammerige instelling.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:38

Heb een tijdje een Jet set D merrie gereden, leek op de foto's typisch op haar vader maar volgens de hengstenhouder was ze geen typische Jet set kwa exterieur.
Het is een lieve merrie in omgang maar als je niet de baas bent neemt ze altijd graag het loopje met je. Ze kan idd vrij drammerig zijn.

Ik denk dat je beter even een foto kan plaatsen van je merrie haar bouw en ed.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-10 21:59

Hier is Urania.

is springefokt, vader is Onze Fons. Moeder is van LA.

Heb alleen dressuur mee gereden, en waren Z2 klaar voor haar ongeval.
Ze is nu drachtig voor begin april van United, haar eerste veulen, dus weet ik niet hoe ze fokt.

Heeft een hengst nodig met een sterke galop, mooie vrijheid van de shouders, en een sterke en soepele rug.
Haar karakter is gewedig, je kan er absoluut alles met haar doen.

Afbeelding

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=102737

QuirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:15

Jetsets hebben vaak een lange en erg zwakke rug, maar eerlijk gezegd vind ik dat hij dat zelf ook heeft. Kijk maar naar de draffoto hier boven en iemand die aan geeft dat haar merrie vaak rugklachten heeft.

Dat hoor ik wel vaker van Jetset nakomelingen, schijnen verder wel eerlijke en werkwillige dieren te zijn. Heb er zelf geen ervaring mee, maar was een aantal jaar geleden echt fan van hem. Nu echter totaal niet meer, ook al heb ik wel een aantal leuke nakomelingen voor bij zien komen. :)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:42

Lange en zwakke rug ?? Nooit gehoord of gemerkt.
Zwak is trouwens ook maar relatief...Op de foto s die ik heb geplaatst is hij trouwens al 18 !

even opgezocht :

Naam: JETSET-D Rijpaardtype
Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1995 (veulens)
Van deze hengst werd een uniforme groep royaal ontwikkelde veulens getoond. Er was geen verschil tussen de geprikte en de geselecteerde veulens. Ze waren langgelijnd, rijtypisch en ze hadden voldoende ras.
Het hoofd is goed gevormd. De veulens hebben veel hals. De hals is goed gevormd en voldoende gespierd. De schoft is lang en voldoende ontwikkeld. De lange schouder heeft een goede ligging. De rug is goed gevormd en heeft een goede lengte. De goed gespierde lendenpartij ligt correct aangesloten. De best gespierde croupe is in stand soms wat plat; dit beeld verdwijnt in beweging. De croupe heeft voldoende lengte. De broekspier loopt lang door. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is lang en klein gehoekt. Het beenwerk is goed ontwikkeld, maar het zou nog wat harder kunnen zijn.
De stap is ruim en soepel, enkele veulens missen soms de tact. De draf is sterk en ruim. De veulens dragen de hals goed, ze kunnen schakelen en draven goed door het lijf. De beide thuis geïnspecteerde veulens passen in het beeld van bovenstaande rapportage; van één veulen waren de bewegingen vanwege kreupelheid niet te beoordelen.
De moeders waren van goede kwaliteit.
Geen veterinaire aanmerkingen.

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:46

Ik kan die lange zwakke rug ook niet thuisbrengen en heb de hengst toch zeker een half jaar lang dagelijks gezien, los aant werk etc. Maar nee..

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 16:52

Ik heb een merrie van JetSet gehad. Ik moest haar helaas verkopen maar het was het meest perfecte paard dat ik ooit gehad heb. Zo braaf, zo makkelijk, zo lief, zo perfect...Bouw was mooi en het was een zeer aansprekend paard om te zien. Heel nuchter in het hoofd...binnen 1 buitenrit totaal verkeersmak etc.

QuirJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-10 17:00

Ik denk ik met zwakke rug iets anders bedoel dan jullie het nu opvatten. Maar weet het even niet anders te verwoorden.

Maar de paarden zijn vaak slungelig? Nee dat is ook niet het goede woord ervoor.

Maar begrijp me niet verkeerd, ik bedoel het waarschijnlijk anders dan jullie het opvatten nu.
Vaak zijn de Jetsets wél groot en niet heel sterk, niet dat dat met trainingen niet verbeterd. In tegendeel zelfs!

Maar denk dat slap misschien een beter woordt er voor is, dus geen hele sterke rug. Wellicht na trainingen wel! :)