Met dressuurpaard springrichting in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dakario

Met dressuurpaard springrichting in

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-09 22:12

ik vroeg me af na het lezen van deze topic:

met een springgefokte paard het dressuurring erin.

Of er geen mensen zijn die met een dressuurpaard in springrichting zijn gegaan en wedstrijden doen.

ben benieuwd of het zo is.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 22:14

Ik kom het redelijk vaak tegen op concours, soms wel. Sommige paarden zie je het niet aan dat ze dressuur gefokt zijn qua springen, en andere wel. Als je vanaf de M kijkt, zie wel weinig dressuur gefokte paarden. De paarden met Ferro-bloed springen meestal nog wel redelijk is mijn ervaring.

Anoniem

Re: [AM]met dressuurpaard springrichting in

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 10:29

Ik denk dat dit topic een stuk rustiger blijft dan het andere.

wadorijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:13

Wij hebben een dressuurgefokte merrie van Kennedy die het afgelopen jaar Elite is geworden als springpaard. Zelf ben ik niet zo'n held en rij ik dus dressuur, maar ze blinkt meer uit in haar springmanieren dan in haar bewegingnen (al dressuurt ze ook niet verkeerd).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:26

wadorijke schreef:
Wij hebben een dressuurgefokte merrie van Kennedy die het afgelopen jaar Elite is geworden als springpaard. Zelf ben ik niet zo'n held en rij ik dus dressuur, maar ze blinkt meer uit in haar springmanieren dan in haar bewegingnen (al dressuurt ze ook niet verkeerd).

De Ferro x Saluut?
Die is dan gewoon springgefokt.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 11:28

[***] schreef:
Ik denk dat dit topic een stuk rustiger blijft dan het andere.

ja dat denk ik ook. ik ken iemand die een dressuurpaard had gekocht van iemand anders die ging stoppen. het was volledig dressuurgefokt. maar die persoon die het paard heeft gekregen doet alleen springen. Die persoon probeert dan met dat paard te springen maar die kon echt niet springen. een tijdje geprobeerd maar ging niet. nu is dat paardje verkocht en loopt nu nationaal ZZ dressuur.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:29

Ik spring dan weliswaar geen wedstrijden, maar spring wel met mijn Osmium x Ditmar. Weigert niks :D
Osmium zelf is een springpaard, omgeturnd naar dressuur.

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 11:31

IKbenEllen schreef:
Ik spring dan weliswaar geen wedstrijden, maar spring wel met mijn Osmium x Ditmar. Weigert niks :D
Osmium zelf is een springpaard, omgeturnd naar dressuur.

deze topic gaat over dressuurgefokte paard dat springrichting in gaat. voor omgekeerd bestaat al een topic over :):)

Osmium is een veelzijdig hengst zie ik op inernet. dus kan zowel dressuur als springpaarden leveren.

eigenlijk zijn er wel weinig puur dressuurhengsten vind ik. veel dressuurhengsten komen van springhengsten

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:55

Osmium staat te boek als dressuur ;)
En daar ga ik mee springen dus volgens mij heb ik in het goede topic geplaatst :+

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 11:58

Henkjan schreef:
Ik kom het redelijk vaak tegen op concours, soms wel. Sommige paarden zie je het niet aan dat ze dressuur gefokt zijn qua springen, en andere wel. Als je vanaf de M kijkt, zie wel weinig dressuur gefokte paarden. De paarden met Ferro-bloed springen meestal nog wel redelijk is mijn ervaring.

Misschien komt dat omdat Ferro ook springgefokt is ;)

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 11:59

IKbenEllen schreef:
En daar ga ik mee springen dus volgens mij heb ik in het goede topic geplaatst :+

ah je springt ermee! dan zit je juist geplaatst. ik dacht omdat in je laatste zin zei "Osmium zelf is een springpaard, omgeturnd naar dressuur."

sorry voor misverstand

lillybee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:00

ik wil dat wel gaan doen, zodra ik Z2 met winstpunt ben, ga ik veel meer springen.

Het is een Gribaldi X michelangelo.

heel veel kwaliteiten voor de dressuur, maar met een goede springruiter zal hij zeker niet misstaan in de spring ring.

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:04

Wij hebben een merrie op stal (zie profiel) die uitgebracht is tot het M2 dressuur met winstpunten. Mijn vriendin heeft ze gekocht en het bleek dat ze super kon springen. Nu 2 jaar later heeft ze haar eerste M springwedstrijd ondertussen gewonnen en heeft ze de punten voor het Z bijna bij elkaar! Ze is nu trouwens pas 9 jaar. Het blijkt dat ze een super vermogen en techniek heeft :D

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:06

Maar is dit paard dressuur of springen gefokt?

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:06

Oeps vergeten, het is een Whinny Jackson x Aktion ;)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:07

Ik heb een rubinstein merrie gehad toen ik nog sprong en die sprong toch 120-130

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 12:56

Ik heb een hele veelzijdige Darnels x Notaris gehad. Maar goed, dat was ook meer springbloed natuurlijk met Lucky boy xx erin.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:06

Ik spring nu 1m10 met m'n Pik Solo merrie (Pik Bube x Marlon xx x Chronist), volgend buitenseizoen wrs 1m20 (als fervente dressuurruiter een hele prestatie, al zeg ik het zelf :p), maar daar is eigenlijk alleen de vader puur dressuurbloed (moeder is King Gothard x Lugano x Stürmwind x Flügel, dus oud degelijk sprinbloed).

De merrie loopt Z1, maar precies omdat ze zo moeilijk is qua karakter in de dressuur ben ik met haar beginnen springen op 8jarige leeftijd, daarvoor had ze geen balk van dichtbij gezien( en voor mij was het geleden van met de pony's) en dit doet ze veel liever dan dressuur (wat goed is voor het dressuurwerk om eens haar hoofd leeg te maken) en volgens iedereen ook erg goed, ze heeft echt overschot aan vermogen, maar ik als dressuurruiter kan dit (nog) niet echt helemaal benutten waardoor ze soms wat onvoorzichtig is.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:07

Kijk maar naar Salinero van Anky, die is ook springgefokt :-)

Is wel de andere kant op, maar toch andersom kan ook prima

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:23

IKbenEllen schreef:

Maar Osmium is zelf meer in de springrichting gefokt. Ferro x een Holsteiner stammetje. Het zelfde geld een beetje voor Ditmar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 14:24

Suzanne F. schreef:
Ik heb een hele veelzijdige Darnels x Notaris gehad. Maar goed, dat was ook meer springbloed natuurlijk met Lucky boy xx erin.

Notaris vind ik nou ook niet zo'n dressuurverever :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 15:08

NatasjavE schreef:
Maar Osmium is zelf meer in de springrichting gefokt. Ferro x een Holsteiner stammetje. Het zelfde geld een beetje voor Ditmar.

In de fokfolders staat ie overal als dressuurder afgebeeld, met Nicolette van Lierop ofwel Anky (die hem maar heel even gereden heeft)
Ik zei al, van oorsprong is het een springer (net als Salinero ;), maar in de fok wordt hij toch aangeprezen als dressuurhengst.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:10

NatasjavE schreef:
Suzanne F. schreef:

Notaris vind ik nou ook niet zo'n dressuurverever :D

Nee klopt. Maar het was een echt dressuurpaard. Of laat ik het zo stellen: Hij was enorm veelzijdig.

sunny44

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 16:14

Ik heb een radar (is cocktail) x facet x zaire gereden die ook super kon springen en heb ik daarmee ook gedaan.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 10:08

Een vriend van mij had een tijdje geleden een Darco,puur springen uit een (schrik niet) sport dress en sport spr van JAZZ :D (:) Ik kon hem bijna niet geloven :Y)