Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
wadorijke schreef:Wij hebben een dressuurgefokte merrie van Kennedy die het afgelopen jaar Elite is geworden als springpaard. Zelf ben ik niet zo'n held en rij ik dus dressuur, maar ze blinkt meer uit in haar springmanieren dan in haar bewegingnen (al dressuurt ze ook niet verkeerd).
[***] schreef:Ik denk dat dit topic een stuk rustiger blijft dan het andere.
IKbenEllen schreef:Ik spring dan weliswaar geen wedstrijden, maar spring wel met mijn Osmium x Ditmar. Weigert niks![]()
Osmium zelf is een springpaard, omgeturnd naar dressuur.

Henkjan schreef:Ik kom het redelijk vaak tegen op concours, soms wel. Sommige paarden zie je het niet aan dat ze dressuur gefokt zijn qua springen, en andere wel. Als je vanaf de M kijkt, zie wel weinig dressuur gefokte paarden. De paarden met Ferro-bloed springen meestal nog wel redelijk is mijn ervaring.
NatasjavE schreef:Maar Osmium is zelf meer in de springrichting gefokt. Ferro x een Holsteiner stammetje. Het zelfde geld een beetje voor Ditmar.
, maar in de fok wordt hij toch aangeprezen als dressuurhengst. NatasjavE schreef:Suzanne F. schreef:Ik heb een hele veelzijdige Darnels x Notaris gehad. Maar goed, dat was ook meer springbloed natuurlijk met Lucky boy xx erin.
Notaris vind ik nou ook niet zo'n dressuurverever