[H][KWPN] merrie v.Havidoff x G.Ramiro Z.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

indriss

[H][KWPN] merrie v.Havidoff x G.Ramiro Z.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-09 22:15

Voor 2010 ben ik opzoek naar een passende hengst voor mijn 8-jarige merrie.
Het moet een KWPN hengst zijn ivm eventuele keuringen.
De merrie heeft een 2 veulens gehad,een merrie van Vigaro Z(bij de fokker) en een hengstveulen van mijn eigen hengst v Riccione.(ongelukje).De merrie heeft vanwege een blessure en dracht niet veel wedstrijden gelopen,is L2 dressuur.
Haar hele afstamming: Unity van wittenstein
Vader Havidoff, Moeder Fresia keur pref. v.Ramiro Mm charlotte ster pref v. Le Mexico

Aandachtspunten ,naar mijn mening dan:
Korte voorbenen,dus langere benen.
Franse stand voor.
Meer regelmaat draf
ruimere stap

Postief:
Karakter,heel braaf en meewerkend
Heeft een sterk achterbeen
langgelijnd
sterke galop
kan een goede sprong maken,wil ik ook behouden.
front

Zelf is de merrie 168 groot,ze heeft veel massa,dus lijkt altijd erg groot.
Dit mag zo blijven,maar liever niet meer massa.Het veulen mag ieler worden.

Hier een filmpje op 4-jarige leefdtijd: http://www.youtube.com/watch?v=j0PQklMfsyM

En enkele fotos van afgelopen zomer:
Afbeelding

http://94.100.115.133/591650001-5917000 ... _YUyT.jpeg

http://94.100.121.80/591650001-59170000 ... _Sf2W.jpeg

http://94.100.122.149/591650001-5917000 ... _iyqf.jpeg

http://94.100.122.89/591650001-59170000 ... _s831.jpeg

http://94.100.120.208/591650001-5917000 ... _fcWx.jpeg

Afbeelding

Wat denken jullie ervan?
We hebben ons in het verleden altijd laten adviseren door de werknemers van de hengstenstations,
maar ik heb het idee dat hun alleen hun eigen hengsten aanprijzen.Vandaar graag onafhankelijk advies.
Zelf zat ik aan Florencio te denken,omdat ik dat een hele mooie hengst vind.ik kan het niet echt onderbouwen.

Graag jullie mening.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-01-10 14:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Link filmpje werkend gemaakt + foto's in link gezet

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 10:43

Alleen al gezien de bloedvoering zou ik Ooseven doen. Die matcht super met Havidoff bloed :j .

splenius

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:34

hallo

Ik heb zelf een veulen van Ampere uit een havidoff moeder.
Ik denk dat Ampere ook zeker op jou merrie zou passen.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-09 15:34

LDRD: Oo seven vind ikzelf een hele goede hengst,maar hij is zelf een luchtzuiger en fokt dit ook door.
Dus dat durf ik zeker niet aan,wil het veulen misschien ooit verkopen.

Jamestina: ik ga even wat opzoeken over Ampere,even kijken of deze hengst mij aanstaat.
Ik ben meestal niet zo n fan van jonge hengsten.Wil liever wat oudere bewezen hengsten.

Wat vinden jullie van Jazz,die gaat zeker regelmaat en ritme in de gangen meegeven.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-09 21:32

indriss schreef:
LDRD: Oo seven vind ikzelf een hele goede hengst,maar hij is zelf een luchtzuiger en fokt dit ook door.
Dus dat durf ik zeker niet aan,wil het veulen misschien ooit verkopen.

Jamestina: ik ga even wat opzoeken over Ampere,even kijken of deze hengst mij aanstaat.
Ik ben meestal niet zo n fan van jonge hengsten.Wil liever wat oudere bewezen hengsten.

Wat vinden jullie van Jazz,die gaat zeker regelmaat en ritme in de gangen meegeven.

En een franse stand........ en dat ggaat op voor bijna alle hengsten met Jazz in de afstamming.
Kijk eens naar Krack C of één van zn zoons, bijv. United.
United geeft zoals het er nu uitziet, prima, fijn te rijden paarden met drie beste basisgangen.
Hij heeft al een paar goedgekeurde zoons, dit jaar de nationaal kampioen zowel bij de merries als bij de hengsten.
Een zoon of kleinzoon van Ferro kan ook maar dan kom je bijv bij Ampere terecht en daar is nog erg weinig van bekend.
Special D verbetert de stap niet, Negro mist de lengte in het voorbeen.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-09 23:54

Oke dan valt Jazz al af,die franse stand moet ik proberen te voorkomen.
En Ampere is weer wat te jong.Dus die valt ook af.

Mister A:Krack C ben ik niet zo kapot van,van die hengst zelf.Hoewel ik wel goede nakomelingen heb gezien.
En waarom een ferro nakomelingen?Zou je dat eens kunnen toelichten?

Heb net een heel mooi filmpje gezien van Tuschinski,deze hengst heeft echt lange benen.
Fokt hij die door? En de vorige eigenaar heeft me florencio geadviseerd.Een volle zus had een veiling veulen van florencio.
Of is dit niet echt een goede match?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 11:30

een vriendin van mij heeft een nakomeling van tuschinkski

http://nl.netlog.com/go/explore/videos/ ... nl-4287317

je ziet dat die nakomeling dat ook heeft. voor meer informatie over nakomelingen kan je kijken op forum van tuschinkski zelf bij Familiebanden/ grootte nakomelingen tuschinkski.

HermanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:30

Dakario schreef:
een vriendin van mij heeft een nakomeling van tuschinkski

http://nl.netlog.com/go/explore/videos/ ... nl-4287317

je ziet dat die nakomeling dat ook heeft. voor meer informatie over nakomelingen kan je kijken op forum van tuschinkski zelf bij Familiebanden/ grootte nakomelingen tuschinkski.

De Tuschinkskis moeten ontzettend tegenvallen bij de HK. Ik heb ze zelf niet gezien, heb het van horen van!

Sjoukie1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-09 12:36

Ik heb zelf ook een tusje, ruintje van 2.5 jaar en een superbeweger..
Sterk van achteren, wel lange benen, maar redelijk grof in de knieen en het gehele beenwerk.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WTQ64OJC.jpg

Ik denk dat Tus zelf goed past op een wat groffe merrie, omdat hij zelf vrij bloederig is..

jammer dat de Tusjes tegenvielen op de hengstenkeuring, maar denk niet dat TS gaat fokken om een dekhengst te krijgen. Denk dat ze het als sportpaard zeker goed gaan doen.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 03-01-10 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet

karinna

Re: [H][KWPN] merrie v.Havidoff x G.Ramiro Z.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-09 15:52

Ik ga mee met MisterA. United is ook een hengst waar ik aan dacht. Dit omdat je vraagt om hoogbeniger en een wat 'ranker' veulen.

Tuschinski liet ik ook staan, mede omdat ze (naar horen zeggen) op de HK niet konden overtuigen.
Niet veel bekend van deze hengst nog http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=266350 Adamo, maar ik vind het wel een mooie bloedvoering!
Kan het niet onderbouwen. Misschien dat iemand er wat over wil zeggen?!

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-09 19:43

Ampere valt af,deze hengst vind ik te jong.Die gok durf ik niet te wagen.

En ik heb net een fimpje gezien van united,deze hengst heeft wel wat.
Deze ga ik in mijn achterhoofd houden.

Krack C werd me alweer geadviseerd.Maar vind het dekgeld ook duur.
Wie kan dit onderbouwen? Waarom Zou ik voor Krack C moeten gaan of een nakomeling ervan?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:39

Je hoeft niet voor Krack te gaan,Krack strooit ontzettend! Ik zou dan ook voor United gaan.Die geeft zeker te weten goed gebouwde en goed lopende paarden.Enige minpuntje kan het hoofd zijn,die is niet altijd even mooi.
Ik zou ver weg van Jazz bloed blijven met die achterbenen..Tuschinsky zou ik wel durven op deze merrie,die zou zeker veredelen,meer dan United.Alleen de maat is een aandachtspunt.OOSeven geeft hele fijn bewegende paarden,het risico op een luchtzuiger zou ik op de koop toe nemen.Moeder en omgeving spelen daar ook een heel grote rol in.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 17:49

Rousseau (Ferro x Roemer) vind ik ook nog niet zo'n verkeerde match bij deze merrie. Goede stap, draf en als ik me niet vergis liet hij tijdens zijn verrichtingsonderzoek ook nog een redelijk goede sprong zien. Is alleen via diepvries beschikbaar en daar zitten nog wat voorwaarden aan vast, daar zou je even voor moeten informeren.

United geeft erg fijne karakters en ook op de keuringen doen zijn nakomelingen het goed. Is dus ook zeker een goede optie.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:51

Wat vinje van Vivaldi? Hij wordt vaak aangeraden maar in combinatie met Havidoff heb ik meedere hele goede Vivaldi's gezien en hij sluit mooi aan op jouw aandachtspunten!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:52

Van rousseau krijg je overigens 8 rietjes voor €800,-. Dit is inderdaad DV.

HermanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 20:58

Lilliputter schreef:
Wat vinje van Vivaldi? Hij wordt vaak aangeraden maar in combinatie met Havidoff heb ik meedere hele goede Vivaldi's gezien en hij sluit mooi aan op jouw aandachtspunten!

Er is nu ook een Vivaldi x Havidof door naar de 2e...
Lijkt misschien een tikkeltje kort maar wel een gaaf beest!

Vivaldi lijkt me zeker de moeite waard!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 21:01

Klopt! Als jaarling al een blikvanger en als 2 jarige nog veel beter. Zou het zeker in overweging nemen :j

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 09:48

Ik heb net naar Vivaldi gekeken.Als eerste neem ik liever geen vos,een donker kleurtje doet het toch altijd beter.Er zijn veel mensen die geen vos willen,dus lastig met een eventuele verkoop.
En het dekgeld is 1500 euro,best veel.

United is 950 euro dekgeld.Dus dat is minder.Alleen het hoofd dan...Je wilt ook een mooi koppie erop hebben.Naar het hoofd kijk je als eerste.Ik ga het even overwegen.

En iemand zei ook Florencio,heeft hiet iemand ervaring mee.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:50

Naar de kleur moet je niet kijken eigenlijk. Als ik goed bewegende vos zie, laat ik de slecht bewegende bruine echt staan. Het dekgeld is inderdaad wat hoog, maar dat zul je voor jezelf af moeten wegen.

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-09 09:53

Dat klopt een goed paard heeft geen kleur,maar toch zijn er veel mensen die niet eens op een vos afkomen.Ikzelf ben ook zo.Eigenlijk belachelijk,want een mooie vos met uitstraling is ook prachtig.
Toch is het zo.Gemiddeld zijn zwarte paarden ook duurder....

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 09:59

Dan is het de vraag of je achter de kleuren'kudde' aan wilt blijven hobbelen of dat je echt wilt gaan fokken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 15:35

Florencio..die gaat niet minder massa geven..verder sluit ik me bij Lilliputter aan,als je over de kleur gaat wauwelen dan hoeven we eigenlijk geen serieus advies meer te geven.Dek dan met Gribaldi die is zwart.

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:08

Vivaldi heeft totaal geen aanleg om te springen, dus als de TS dat wil behouden valt die waarschijnlijk ook af.
Verder ben ik het met mijn voorgangsters eens dat kleur nou niet bepaald het belangrijkste is.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 16:53

Frenka schreef:
Verder ben ik het met mijn voorgangsters eens dat kleur nou niet bepaald het belangrijkste is.

Schijnt wel belangrijk voor TS te zijn, evenals de dek prijs en een mooi koppie. Wellicht kan ze haar vraagstelling even aanpassen ;) .

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-09 17:39

Gezocht: Hengst die een donkere kleur en een chique hoofd vererfd. Dekgeld moet binnen de perken blijven.

Ok, heel flauw. Maar hier komt het wel op neer ;)