[TI] Tinker verkopen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hondjewaf

Tinker verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-09 18:27

Met pijn in mijn hart ben ik tot het besluit gekomen om mijn 15 jarige zwart bonte tinkermerrie te verkopen. Maar hoe pak je zoiets aan, wil namelijk dat ze een goed tehuis krijgt. Wat voor vraagprijs moet ik aan denken. Het is een in 2002 uit Ierland geimporteerde merrie. Ze is bomproof en braaf onder het zadel. Wie heeft er tips hoe ik dit het beste kan doen?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 18:43

Junia

Re: Tinker verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-09 21:00

Je kunt ook hier op bokt een advertentie plaatsen. Mijn merrie heb ik van marktplaats.

Wat betreft een goed tehuis: mensen die echt interesse hebben komen echt wel eerst een paar keer langs om naar je paardje te kijken en dan kun jij ook zien of dit het soort mensen zijn dat jij in gedachten had voor je paardje. En natuurlijk regelen dat je een keer mag kijken waar ze komt te staan.

Veel sterkte en succes!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:02

Je mag ook best erin zetten dat je perse een huis wil waar ze elke dag op wei komt bijvoorbeeld, en dat je graag eens wil komen kijken ofzo. Dat schrikt handelaren ook al een beetje af :)

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 12:13

Wat een moeilijke beslissing. ;( Mag ik vragen waarom je haar wilt verkopen? Wat je voor haar kunt vragen hangt af van de leeftijd, gezondheid, het niveau waarop ze getraind is etc. Dus misschien kun je iets meer over haar vertellen? Wij hebben onze Tinker trouwens ook via marktplaats gevonden; het is een goede plek om veel aandacht te krijgen.

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 15:04

Ik heb haar bijna 8 jaar terug gekocht, omdat ik een braaf paard zocht. Braaf is ze absoluut, maar ik merk dat ik nu graag wat verder wil komen met dressuur, wat zij niet zo leuk vind. Verder is het gewoon een heel leuk en lief dier en daarom vind ik het ook zo moeilijk om deze beslissing te nemen. Ze is kerngezond, in de 8 jaar dat ik haar heb is ze nog nooit ziek geweest. Ze is heel erg geschikt om buiten te rijden en dat vind ze ook heel leuk.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 17:20

Heb je een foto?

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 20:54

Ze is hier wel wat aan de dikke kant, ze is nu een stuk slanker.

Afbeelding

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-09 21:03

Nog een foto van de voorkant.

Afbeelding

judith__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-09 21:08

leuk paard!!.

ik weet dat dit geen advertentie is,maar ik zou heel graag de vraagprijs van haar willen weten :o . want ik heb seriuuse intresse in haar.

ze komt bij ons 24/7 op de wei met grote schuil stal.
samen met een bruin bonte tinker ruin van 3 en een mini schet van 15.

groetjess judith

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 12:23

Leuke merrie!
Die zou ik ook wel willen hebben. Helaas heb ik geen geld meer voor een aankoopprijs voorlopig..

Qua prijs zou ik rond de 2500-3000 gaan zitten, met de optie nog iets te zakken voor het juiste tehuis. 15 jaar is niet oud, maar drukt de prijs wel ietsje. Dan ga ik er wel even vanuit dat ze geen hoge keuringsresultaten heeft, bijzondere stamboom of vele succesvolle nakomelingen ;) Want dan kan de prijs weer iets hoger.

hondjewaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-09 21:38

Denk wat Nuage zegt een mooi bedrag is. Natuurlijk valt er nog te onderhandelen, wil gewoon een goed nieuw thuis voor haar.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:41

sorry maar voor 2500-3000 zou ik dus nooit een 15 jarige tinker kopen

zoveel kosten ze ook als ze een jaar of 6 a 8
wat natuurlijk niks veranderd aan wat voor een prachtige merrie jij bent
ben jaloers hihhihih
maaar 2500-3000 is echt te veel

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:46

Nee ik denk echt niet dat het teveel is omdat het hier gaat om een hele brave merrie. En dat is precies waar de meeste recreanten naar op zoek zijn. Misschien ga je eerder richting 2500 idd, en voor een goed huis haal je er nog ietsje af. Maar goede, brave, mooie merries zijn altijd wel gevraagd.

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 21:48

Te veel, nee hoor zeker niet, mooie tinker en zeker dat bedrag waard.

mijn 17 jarige tinker is ook verkocht voor een bedrag daar tussen in, oke wel met alle toebehoren zoals zadel enz enz.

nee hoor vind het zeker niet te veel.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:36

ben het met Nuage eens :j voor braafheid mag zeker betaald worden, dat is een hele belangrijke factor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-09 23:41

Voor een onbeleerd veulen moet je al de helft betalen. Ik vind 2500 euro niet duur voor een betrouwbare goed te rijden merrie van 15 jaar. Ze kan nog heel wat jaartjes mee.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 01:02

dan hebben jullie dure tinkers moet ik zeggen

mijn 2 tinkerveulens hebbenb 600 en 800 euro gekost met goeie papieren erbij

of heb ik gewoon kei veel geluk gehad
ze zijn nouj trouwens niet meer in mijn bezit
hoe de ouders heette weet ik niet meer hihihi

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 01:32

Dan heb je zeker geluk gehad, al is goede papieren een ruim begrip ;) In deze tijden is de markt wat moeilijker, maar 600-800 euro voor een veulen is zelfs voor nu nog weinig. Voor vorig seizoen is het zelfs een spotprijs! Gemiddelde verkoopprijs van een veulen in "normale" tijden lag toch echt rond de 1800-2000 euro.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 01:43

nou zal het er ook wel aaan liggen
dat dat veulen er echt al moest omdat moeder geen melk meer gaf
en bij de 2e veulen
de mensen intussen al heel goed kende hihi
zat een dek overeenkomst bij enzo de heb ff zitten denken

de vader heette matscho en de moeder channagh van het eerste veulen
en de vader heette matcho en de moeder shakyra bij het 2e veulen
de paarden stonden op tinkerstal prinsenhof inammerzoden
deze bestaat niet meer
ivm met ziekte van een van de eigenaren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:19

Wat zijn goede papieren bij tinkers? Het grote gros is onbekend. Waar zijn goede papieren van tinkers op gebaseerd, alleen of de ouders premies hebben gehaald op keuringen toch. Papier zegt me wat dat betreft bij tinkers niet zo heel veel.
Flint kostte 1000 euro en heeft papier. Of het goede zijn, geen idee.
Mams is cloneen shanohoe en paps is Smithwicks van Gipsy spirit, maar volgens mij komt hij oorspronkelijk ook van de clononeen farm.

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 14:26

Ik zou haar niet zo snel op markplaats etc. zetten, eerst maar eens in het echte paardencirquit proberen. Bokt is een goede daarvoor, net als specifieke tinkerfora. Mensen zijn niet altijd zelf op zoek, maar via via weten ze vaak wel wat. Zo hou je je verkoopcirkel betrekkelijk klein en redelijk betrouwbaar (al zitten er op forums ook echt wel eens handelaren tussen).

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 16:57

Mindim schreef:
Wat zijn goede papieren bij tinkers? Het grote gros is onbekend. Waar zijn goede papieren van tinkers op gebaseerd, alleen of de ouders premies hebben gehaald op keuringen toch. Papier zegt me wat dat betreft bij tinkers niet zo heel veel.
Flint kostte 1000 euro en heeft papier. Of het goede zijn, geen idee.
Mams is cloneen shanohoe en paps is Smithwicks van Gipsy spirit, maar volgens mij komt hij oorspronkelijk ook van de clononeen farm.

Er zijn zeker wel wat Engelse bloedlijnen bekend hoor waar veel geld voor wordt betaald.
En er zijn zowel merries als hengsten die meerdere nakomelingen hebben gehad die ook goed presteerden op keuringen, sport of in de fokkerij. Dat versta ik onder goede papieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:43

Maar zijn die niet heel spaarzaam? Heeft een recreant niet heel gering kans om een tinker met goede papieren te kopen? Men is toch meestal al blij wanneer beide ouders bekend zijn?

Ik maak misschien de fout dat ik het toch altijd vergelijk met de predikaten in oa het kwpn. Waar de dieren hoog in de sport lopen en aan de hand van prestaties van nakomelingen. Waar een scala aan keuringen en eisen zijn eer ze ster of preferent worden worden verklaard.
En daarmee vergeleken, vind ik papier bij een tinker nooit zo veel voorstellen. Ik heb het idee dat de predikaten veel sneller uitgedeeld worden. Ik denk altijd dat keuringen bij tinkers vaker op het uiterlijk worden gedaan, in hoeverre voldoen ze aan het type, dan aan iets anders. Maar goed ik vergelijk appels met peren, ik ben wat dat betreft met het kwpn groot geworden.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 14:49

je kan zo een leuk dier met engelse bloedlijnen kopen alleen betaal je dan gewoon een hele berg. Met keuren is het ook anders een KWPN is gefokt om te presteren op topniveau en het stamboek is al redelijk oud (vraag me niet hoe oud) maar dan de tinkers gaat het toch een deel om het uiterlijk en de bouw lopen moeten ze ook maar niet net zo als een KWPN.

Ik vind de 2500 een mooie prijs voor een merrie van die leeftijd.