[TI] Tinker aanschaffen??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovepardoes

Tinker aanschaffen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 20:39

Hallo allemaal,

Ik wil volgend jaar graag een tinker gaan kopen!! Wie weet er nog goede fokkerijen of een goed stal waar ze deze leuke paardjes verkopen? Ik zoek wel een iets luxere tinker dan normaal.

Ik hoor het graag!

Groetjes

Poosje81

Re: Tinker aanschaffen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:45

Wat voor leeftijdscategorie zoek je dan?

Bear95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 20:48

ja wat is je leeftijdscatogerorie ik zeg ga niet naar de tinkerstal of naar stal doorstap heb bij de laatste niet zulke goede ervaringen mee en tinkerstal heb ik ook niet zo veel leuke dingen van gehoord en kijk goed uit dat ze niet in een groot vrachtschip verhuist zijn.

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-09 21:24

Ik zoek een tinker van ongeveer 4 tot 6 jaar. En hij moet wel iets aan de grote stokmaat zijn want ik ben zelf niet zo klein haha. Maar bedankt voor de tips!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:38

Hallo,

Leuk vooruitzicht! Een nieuwe tinker! Ik zou op het internet gaan zoeken. Heb drie jaar terug via Marktplaats mijn tinker gevonden. Ook een luxe type, 1,63 hoog. Via google kom je bij een helehoop tinkerstallen/fokkerijen uit. De stallen die ik ken fokken eerder de wat zwaardere types.
Ik wens je veel plezier en succes met je zoektocht! ;)
O ja, de geschiedenis kennen is inderdaad wel belangrijk. Mijn eerste tinker komt uit Engeland, is als tweejarige op een markt verkocht in NL. Ik heb hem gekocht toen ie 5 was. Hij heeft vermoedelijk niet zo'n leuke reis naar NL gehad. Hij krijgt het er erg benauwd van als ie midden in een groep paarden staat of als ie het idee heeft dat ie in de verdrukking komt.....

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:49

Wim en Hetty Kanters misschien wat voor je..? die hebben veel verschillende bouwen en maten er tussen lopen van veulen tot 12 jarige.. Zijn ook erg vriendelijke mensen die je goed helpen met een tinker die bij past... mijn eigen komt er ook vandaan en ben er maar al te blij mee :D

Srtha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 21:51

k heb er een van 156 van een handelstal vandaan. Nooit aan beginnen, Ik dacht dat hij 3 was nee hoor 2. Ik zou lekker voor de partigulier gaan en een kruising, tussen fries en tinker die zijn veel groter!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 05:00

Weet namelijk nog wel een leuk ding, maar die wordt van het voorjaar pas 1 jaar jong.
Wel zwart-effen, luxe type, waanzinnig lopen. Moeder is ster, dochter van Baggio. Vader van dit veulen is Rudolph.
Werd dit jaar zelf ook op de keuring bekroond met een 1e premie, jeugdkampioenschap én dagkampioenschap.

Maar zoals ik al zei, tis nog een jonkie :j

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 13:38

Ja ik zoek niet per direct een tinker natuurlijk, dus het maakt niet zoveel uit hoe jong ze zijn. Maar ik wil ze niet verpesten door ze zelf te gaan beleren dat vind ik zo zonde. Het is pas mijn eerste paardje en hoewel ik al een paar jaar bijrijdster ben van verschillende vind ik dat toch niet verstandig om dat meteen bij mijn eerste paard te doen;) Misschien handig als de knopjes er al op zitten haha.

Bedankt allemaal voor de tips!! Kan ik zeker wat mee!

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 13:41

Srtha schreef:
k heb er een van 156 van een handelstal vandaan. Nooit aan beginnen, Ik dacht dat hij 3 was nee hoor 2. Ik zou lekker voor de partigulier gaan en een kruising, tussen fries en tinker die zijn veel groter!

Ja dat heeft mijn zus ook gehad met haar fjordje. We hebben haar toen samen gekocht, en er werd gezegd dat ze 6 jaar was en geen last had van zomerexceem en stalgebreken! Nou het begon al toen we haar mee naar huis namen, ze kwam doodziek van de trailer af. Later bleek dus dat ze van texcel afkwam en pas 2 weken bij die eigenaar had gestaan!! En indd ze had dus zeker wel zomerexceem. Gelukkig is het een leuk paardje geworden waar me zus nog erg blij mee is! maar het klikte niet met ons en met rijden ging het niet, dat was te moeilijk voor me. En dan nog ben ik nu veel te groot voor haar;) Aangezien ze maar 1.43 hoog is hihi.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 15:04

lovepardoes schreef:
Ja ik zoek niet per direct een tinker natuurlijk, dus het maakt niet zoveel uit hoe jong ze zijn. Maar ik wil ze niet verpesten door ze zelf te gaan beleren dat vind ik zo zonde. Het is pas mijn eerste paardje en hoewel ik al een paar jaar bijrijdster ben van verschillende vind ik dat toch niet verstandig om dat meteen bij mijn eerste paard te doen;) Misschien handig als de knopjes er al op zitten haha.

Bedankt allemaal voor de tips!! Kan ik zeker wat mee!

Beleren zijn door heel NL hele goede adresjes voor hoor :j

Weet wellicht ook nog wel een merrie, zal volgend jaar 5 worden. Reeds ingereden, nu wel drachtig en denk dat ze pas na veulenen verkocht zou worden. Maatje rond de 160, luxer type.

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-09 15:47

Ja ik snap dat je daar ook adresjes voor hebt haha, maar wel zo handig als dat al gebeurd is;)

Okee leuk! Ik ga lekker rondzoeken, oh wat is dat toch leuk paardjes kijken haha.

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:05

Ik heb een chique tinkermerrie te koop. Is ongeveer 1.50 en wordt in maart 4. Netjes beleerd en ook al regelmatig mee op pad geweest naar andere locaties en langs de weg.

Dit is de advertentie van afgelopen zomer [EA-TK-PP] Te koop: chique 3jarige tinkermerrie

Obelix_Luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:08

Bari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 17:11

Obelix_Luna schreef:
http://www.tinkerstalmccloud.nl
hier hebben ze erg leuke tinkers miss kan je eens kijken op de site als hier niks tussen zit ;)

mijn paard Feija is daar gekocht... hou er rekening mee dat die mensen tinkers hebben die import zijn, dus grote kans dat je een tinker met slechte ervaringen/traumas kan aankopen ivm transport van Engeland. Zelf ervaren met de mijne... verder zijn er wel meer ook hier op bokt die regelmatig leuke tinkers te koop hebben.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:01

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:32

Er zijn best veel goede tinkerstallen. Maar ik denk dat het belangrijker is om je paard goed te laten keuren. Ook rontgen trouwens.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 20:03

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 14:10

Super leuk paardje heb je Cayenne!! Hoe groot is hij eigenlijk? En wat zou je voor hem vragen?? Doe je ook spullen bij hem?

Groetjes

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:15

Obelix_Luna schreef:
http://www.tinkerstalmccloud.nl
hier hebben ze erg leuke tinkers miss kan je eens kijken op de site als hier niks tussen zit ;)

dat is het laatste adres was ik ooit een tinker zou kopen stelletje afzetters
ken er meerdere die daar vandaan komen
met niet echt leuke ervaringen en goede afloop

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 14:17

momenteel kan je met goed zoeken particulier een stuk goedkoper een leuke tinker vinden,
ik zou daar zelf ook nooit meer een tinker kopen inderdaad, had er wel een geweldig paard aan hoor, maar heel eerlijk zijn ze niet.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 18:39

lovepardoes schreef:
Super leuk paardje heb je Cayenne!! Hoe groot is hij eigenlijk? En wat zou je voor hem vragen?? Doe je ook spullen bij hem?

Groetjes

Hij is niet van mij :D
Je kunt de TS van het topic uit de link een pbtje sturen :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 14:20

Mystic heb ik ook bij een particulier gevonden.
Maar als je een echte goede stoeterij/handelsstal zoekt dan moet je zeker eens langsgaan bij Stoeterij de Ierse Tinker. Ontzettend aardige en eerlijke mensen, weten alles van tinkers, en ze hebben altijd erg mooie dieren staan. Ze gaan ook regelmatig paarden halen uit Ierland, dus kunnen ook een tinker meenemen die precies is wat je zoekt :)

lovepardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 17:22

Super bedankt voor die tip!! heb even op de site gekeken en er staan hele leuke tussen en het lijken me hele leuke mensen! Zeker een optie dus volgend jaar!

viskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 16:26

stal van de Gorterstraat heeft ook leuke tinkers, uit Nederland volgens mij en ook uit kuddes uit Ierland.
moet je maar even google dan kom je bij de site :D